NOVI TREND: Trgovine se natječu u snižavanju cijena

NOVI TREND: Trgovine se natječu u snižavanju cijena

Nakon što je Lidl najavio da će spustiti cijene mjesec dana prije najavljene spuštanje stope PDV-a na dio artikala, nije trebalo dugo čekati na odgovor konkurencije. Najbrži je bio Konzum.

Investicijom vrijednom više od 10 milijuna kuna Konzum će omogućiti građanima kupnju više od tisuću artikala po nižim cijenama i prije stupanja na snagu odluke Vlade o smanjenju PDV-a, najavljeno je iz Konzuma.

 

Konzum će već od ponedjeljka 21. veljače 2022. sniziti cijene preko tisuću artikala iz kategorija voća i povrća, mesa i ribe, jaja, jestivih ulja i masti, maslaca i margarina, dječje hrane, higijenskih uložaka i tampona. Kao prvi trgovački lanac u Hrvatskoj koji će sniziti cijene u skladu s odlukom Vlade o smanjenju PDV-a i prije nego što ona 1. travnja stupi na snagu, Konzum će tom investicijom vrijednom više od 10 milijuna kuna značajno pomoći kupcima da smanje troškove u kućnom budžetu.

Od ponedjeljka 21. veljače na Konzumovim će policama više od 1.000 artikala biti dostupno po nižim cijenama, formiranima u skladu s najavljenim Vladinim poreznim rasterećenjem, odnosno smanjenjem PDV-a s 13 na 5 posto na svježe meso i ribu, jaja, voće i povrće, jestiva ulja i masti te dječju hranu, s 25 na 5 posto na maslac i margarin te s 25 na 13 posto na higijenske uloške i tampone.

Podsjetimo, Lidl je najavio kako će prvi sniziti cijene svježeg mesa i ribe, jaja, voća i povrća, jestivih ulja i masti, dječje hrane te uložaka i tampona, i to mjesec dana prije stupanja na snagu odluke Vlade RH o smanjenju PDV-a, počevši već od 1. ožujka.

 

"Cijene u svim kategorijama na koje je Vlada spustila stopu PDV-a sigurno će pasti. Trgovci sigurno neće povećavati svoje marže jer si nitko danas ne može dopustiti da bude skuplji od konkurencije, a kad marža ostane ista, cijene će se smanjiti za razliku PDV-a", komentirao je za Večernji list predsjednik uprave NTL-a te Udruženja trgovine pri HUP-u Martin Evačić najnovije mjere Vlade s kojima će od početka travnja, među ostalim, stopa PDV-a pasti s 13 na 5% za svježe meso i ribu, jaja, voće, povrće, jestiva ulja, masti i dječju hranu te na troškove u poljoprivredi (sadnice, gnojivo, pesticide), a s 25 na 5% na maslac i margarin.

Evačić ističe kako je koncentracija trgovaca na hrvatskom tržištu previsoka, a potrošači paze na svaku kunu. Niža stopa PDV-a znači izravno smanjenje prihoda u državnom proračunu, no zbog pada cijena hrane moguća je veća potražnja kojom bi se to smanjenje anuliralo, a trgovcima osiguralo barem istu zaradu u postotku. Procjene koeficijenata elastičnosti za pojedine segmente hrane tijekom krize pokazuju iznimno visoke razine. Primjerice, kod mesa i voća u pojedinim mjesecima koji su prethodili ili slijedili određene najave promjena cijena i ostalih čimbenika koji utječu na raspoloživi dohodak, procijenjena elastičnost bila je dosta visoka pa je potražnja u prosjeku padala gotovo dvostruko. No kod kruha, mlijeka, jaja, brašna... nisu zabilježena takva odstupanja.

0 Komentara:

Komentiraj članak