Hrvatski hoteli zbog manjka radnika ostali bez 100 milijuna eura!

Hrvatski hoteli zbog manjka radnika ostali bez 100 milijuna eura!

U djelatnostima smještaja, pripreme i usluživanja hrane i pića, agencija i organizatora putovanja lani je fiskalizirano računa u vrijednosti od 25,2 milijarde kuna i čak 89 posto od iznosa računa u 2019. Ovi su podaci još jedna potvrda u nizu da je lanjska turistička sezona, s obzirom na sve koronaokolnosti, bila iznimno dobra. Dakako, nije svima u turizmu bilo jednako dobro niti je sezona protekla bez problema, a koliko god se činilo nevjerojatnim, moglo je čak i bolje. Mnogi su se u turizmu mučili s manjkom radnika pa su neki hoteli i restorani ostali zatvoreni cijelu 2021.

– Zbog nedostatka radnika najveće su turističke kompanije, prema rezultatima ankete koju je Hrvatska udruga turizma provela među članicama sa 16.000 zaposlenih, u 2021. propustile uprihoditi čak 100 milijuna eura. Taj čisti gubitak za hrvatski turizam mogao bi ove godine biti puno veći, a dugoročne bi posljedice za turizam, zbog nemogućnosti održavanja kvalitete i konkurentnosti ponude u odnosu na konkurenciju, mogle biti puno ozbiljnije. Taj se problem mora početi hitno rješavati jer je radna snaga preduvjet za ostvarivanje dobrog turističkog prometa i u 2022. Nažalost, ulazimo već u novu godinu, a izostaje razumijevanje donositelja odluka kojima smo izložili set mjera koje bi omogućile bolje korištenje postojećih potencijala na domaćem tržištu rada, kroz poticajne mjere za studente, umirovljenike i za zadržavanje sezonskih radnika s jedne, te ubrzanje administrativnog okvira za uvoz radne snage – razočaran je direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić, koji potpuni oporavak turističkog prometa očekuje tek 2023., piše Večernji.

Manjak radnika ključni je problem i za predsjednika Nacionalne udruge ugostitelja Nikolu Eterovića. To, uz sezonalnost domaćeg turizma, vidi kao prijetnje koje se dugoročno nadvijaju nad ugostiteljsku djelatnost.

– Kada bismo imali cjelogodišnji turizam, oporavak ugostiteljskog sektora ne bi morao trajati procijenjenih deset godina – napominje Eterović koji se u ovoj godini pribojava i oporavka mediteranske konkurencije.

Tko će opsluživati goste, zabrinjava i domaćine u kampovima. Nakon prošle godine koja im je donijela čak 91 posto noćenja iz 2019., rast broja posjeta očekuju i u ovoj. Ali, ističe direktor Kamping udruženja Adriano Palman, već lani nije bilo kampa koji je uspio naći sav potreban kadar.

– Sezona će biti jako izazovna jer je za veći broj gostiju nužno popuniti planirane kvote svih djelatnika po smještajnim objektima – ističe Palman. Manjak kvalitetne snage visoko je i na popisu problema koji muče putničke agencije. Dobra je stvar, kaže direktor Udruženja putničkih agencija Tomislav Fain, što se u prošloj sezoni pokazalo da se u mnogim agencijama razmišljalo kreativno i inovativno, ali naglašava i da je međunarodnu konkurentnost teško graditi bez kvalitetnih radnika. S druge strane, u obiteljskom smještaju, gdje se osim za čišćenje rijetko uzima pomoć sa strane, imaju sasvim druge preokupacije.

– Obiteljski smještaj još 2020. pokazao se kao najtraženiji i računali smo na dobru potražnju i u 2021. Međutim, sezona je bila više od onoga čemu smo se nadali, a pandemija je i u tom segmentu rapidno ubrzala modernizaciju – otkriva predsjednica Zajednice obiteljskog smještaja HGK Martina Nimac-Kalcina koja kaže da je popularni zimmer frei dodatno profitirao od činjenice da ga se percipira kao najsigurniji u pandemiji.

Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

0 Komentara:

Komentiraj članak