Dubrovnik

ZAVRŠILA SJEDNICA GRADSKOG VIJEĆA: Nagrada za životno djelo Ivani Burđelez i Ivu Felneru

Pregledajte događanja na današnjoj sjednici Gradskog vijeća...

16:11:40 Jednoglasno je prihvaćena odluka o dodjeli javnih priznanja Grada Dubrovnika. Dobitnici nagrade Grada Dubrovnika za 2013. su Društvo za zaštitu životinja, Crveni križBranka Capurso, a nagradu za životno djelo dobili su dr. Ivo Felner  i posmrtno profesorica Ivana Burđelez.

15:52:02
članovi kazališnog vijeća su Naira Asatryan, Đuro Market i Lovro Kunčević.

15:40:02
razriješen član Službeničkog suda Grada Dubrovnika Zlatko Uršić, imenovan Mario Šoletić. Za v.d ravnatelja Dubrovačkih knjižnica izabrana je Vesna Čučić. Članovi Kulturnog vijeća Grada Dubrovnika su Ivo Dražinić, Lukša Lucijanović, Tonko Marunčić, Marin Ivanović, Tomo Smokvina i Ljiljana Knez.

15:20:14 Pročelnica Anita Burić
je objasnila kako je natječaj raspisan po zakonu o Komunalnim djelatnostima, a ne po javnom natječaju.
'Tajming natječaja je odabran zbog činjenice da je važeći ugovor istjecao 31. 12. pa je vremenski rok zahtijevao raspisivanje u tom preiodu. Cifra je ispala tolika jer je troškovnik opširan kako bi se izbjegli nesporazumi i postavila okvirna planska veličina, koja nije obvezujuća za Grad Dubrovnik'. Raguž je  još kazao kako je preko 10 zadnjih godina tvrtka Frendy dobivala ovaj posao pa mu nije jasno zašto je sad upitno nakon čega je Prijedlog prihvaćen.

15:13:22 Igor Miošić:
Ja ne bi raspisivao natječaj u vrijeme kada je raspisan, ako tražimo najboljeg ponuditelja, nije svrha da samo gospodin Vide Matić vidi natječaj. Stranački kolega Esad Ćustović, ovakve istupe je nazvao tendencioznim i naglasio kako tvrtka njegovog stranačkog kolege ispunjava sve zakonske i potrebne uvjete.

15:10:14 Ivo Gjaja
je kazao kako je procedura jako lijepo opisana, ali u materijalima nema ugovora vezanog za ove poslove. 'Ne bi bilo dobro da se dogodi situacija da dobijemo na mostu a izgubimo na ćupriji' bio je slikovit Gjaja. Antun Pravedan je kazao kako je ovakav odabir jedini pošetni odabir, materijal na jedan način, ruke na drugi.

15:08:38
Kod Prijedloga zaključka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja kojem će se povjeriti obavljanje poslova nabave i isporuke građevnog materijala za male komunalne poslove po gradskim kotarevima i mjesnim odborima na području grada Dolores Luić je pitala  zašto nije oglas objavljen u lokalnim tjednicima, nego u Slobodnoj Dalmaciji, a tražio se najbolji ponuditelj?

15:01:00
Za točku Prijedlog zaključka o utvrđivanju teksta Ugovora o financiranju izgradnje pristupne ceste i pripadajuće infrastrukture od državne ceste D8 do čestca zemlje 178/1, 180/1 i 163/1, sve k.o. Gruž. Ivan Viđen je naveo da se ova točka ne usvoji, zbog činjenice da nisu riješeni imovinsko pravni odnosi vezani za 1/4 jedne od spomenutih čestica. Pročelnik Dinko Mirić je kazao kako nema prepreke za daljnje postupanje, jer je Vrhovni sud donio presudu u korist Dubrovnik gradnje, koja je time postala vlasnik spomenutih čestica nakon
Slika u članku
Dinko Mirić
čega je prijedlog usvojen.

14:57:47
Prihvaćen izvorni oblik Izvješća o izvršenju Programa javnih potreba u športu Grada Dubrovnika za 2013. i donesen je zaključak da dogodine izvješće mora bit detaljnije.

14:17:18
Jednoglasnom odlukom prihvaćen je Prijedlog  pravilnika o subvencioniranju cijene cestarina autoceste A1 za I skupinu vozila na relaciji Ploče-Zagreb-Ploče. Prema Pravilniku  za tu namjenu izdvojeno je milijun kuna, a kako bi ostvarili pravo na subvenciju u Upravnom odjelu za za poduzetništvo, turizam i more potrebno je tražiti kupon koji se predaje na ovjeru na izlaznim postajama u Zagrebu i Pločama. Grad Dubrovnik će subvencionirati cijenu cestarine u iznosu od 50 posto od plaćene cijene cestarine od Ploča do Zagreba i obratno, a kojom dionicom je korisnik subvencije svojim osobnim vozilom upravljao i za to platio cestarinu. Maksimalni broj subvencija cestarina u jednoj kalendarskoj godini koje će Grad Dubrovnik isplaćivati jest 4 puta godišnje.
'Ideja cestarine je ta da svaki građanin Dubrovnika krene s početne postaje, odnosno naplatne postaje u Pločama ide bilo gdje i vrati se ovdje. Ovo je ipak pilot projekt tehničke provedivosti. Pravilnik stupa na snagu drugi tjedan,a  ja pozivam građane koji imaju namjeru putovati za Zagreb da dođu u što većem broju. Što se tiče vlasništva, morali smo staviti vlasnika vozila, ali se podrazumijeva da je to obiteljsko auto. Mislim nismo htjeli ulaziti je li netko razveden ili ne, je li u gay zajednici. mislim, na kraju što je brak ', kazao je Vlahušić dodajući kako Grad izdvaja oko 7,5 posto gradskog Proračuna za sport a ove godine uložit će i u sportske terene te visoke trenerske škole za koju nema nikakvog razloga da ne krene. 

13:00:39 Vlahušić:
Ova odluka je ista kao i lani, po svim zakonima Grad Dubrovnik ima pravo naplaćivati zaustavljanje po ovim cijenama. Ta cijena ne bi trebala biti sporna ako se na vrijeme donese, a to je u veljači za godinu ispred. I danas smo već odredili cijene za 2015. i one se znaju. Nastojat ćemo dobiti prostor u Luci i na Glavici Babin kuk da budu smješteni strani autobusi koji iskrcavaju goste, da se ne voze po gradu i stvaraju nove gužve. Škola ne radi subotom i nedjeljom, od 15.6. do 15.9. Uvažit ćemo stavove da se Ploče posebno reguliraju zbog školske djece.

12:55:22 Olga Muratti:
Nedopustivo je da pored pješačkog prijelaza bude parkiran autobus jer kad djeca izlaze iz škole, pitanje je preglednosti. Neće to biti razlog da ovo ne usvojimo, ali voljela bih da o tome vodimo računa!
Slika u članku
Olga Muratti


12:51:44 Slobodan Vukotić:
'Koliko su mali privatni vlasnici u plusu ako netko plati kombi 100 kuna, a oni moraju platiti 200 kuna za zaustavljanje? Puno puta voze po jednog, dva gosta i ne mogu naplatiti toliko. Ovim se ugrožava njihova egzistencija i trebali bi imati povlašten status u ovoj odluci'.

12:43:39 Igor Miošić
je odgovorio gradonačelniku kako mu nije zabranjeno zarađivati za grad, ukoliko to nije na uštrb građana. ' Gradonačelnik nije menadžer, a novac od turizma se ne slijeva u džep svih građana', istaknuo je dodajući: 'Agencije se ne bune protiv plaćanja, ni protiv cijene, platile bi i više, samo da im se na vrijeme kaže jer oni ugovore sada ne mogu mijenjati. Gosti koji dolaze u Dubrovnik ne dolaze gledati Knežev dvor, pa nije Louvre da posebno zbog toga dolaze! Uključivati dubrovačke muzeje u ovu priču kao argument ne drži vodu. Nemamo mi muzeje radi stranaca nego radi sebe, oni predstavljaju naš kulturni identitet i financiraju se radi nas'.

12:38:28
Mariela Marković je na to kazala kako odluku o parkiranju i zasutavljanju autobusa oko stare jezgre ne treba donositi danas, 2,3 mjeseca prije početka sezone nego na jesen jer su agencije već iskalkulirale svoje troškove. 'Trebali ste poštivati mininalnu poslovnu korektnost u ovom slučaju. Osim toga, vodiči nas pitaju što je sa zaustavljanjem kraj Žičare jer program razgledavanja Grada počinje od te točke?', upitala je.

12:25:46 Vlahušić o zaustavljanju i parkiranju autobusa oko stare jezgre: 'Lani je 19 tisuća autobusa prošlo preko pila, 12 tisuća agencija iz dubrovnika, 7 tisuća stranih. Sve strane su uredno platile, a dubrovačke nisu. Sve ove naše agencije koje zivkaju vijećnike i bune se, neću ih imenovati, a jedna od njih je prevezla 95 tisuća putnika! Ta agencija je 16 tisuća ljudi od toga dovezla u muzeje i to je vodeća dubrovačka agencija! Ostale goste samo je iskrcala na Pile koji su potrošili na sladoled i suvenire! Ništa ne plaća, a kuka kako je gužva i kako je skupo. Njih ćemo štitit?', oštro je kazao gradonačelnik dodajući: Zašto je gradonačelniku zabranjeno skupljati novac za gradski proračun? Koga štitite? Tko će graditi škole, ceste, stavljati mikroasfalt?
Slika u članku
 
 


12:13:03
Prihvaćena odluka o komunalnom doprinosu po kojoj će se od plaćanja komunalnog doprinosa osloboditi i investitor koji gradi građevinu za potrebe policijske postaje, samačkog smještaja, streljane i pratećih sadržaja s trafostanicom.

11:58:35
Prihvaćena odluka uz dva amandmana vijećnika NL Srđ je grad.

11:52:12 Miošić
mu je na to odgovorio: Naučili ste kao vaš gradonačelnik ne odgovarati na pitanja nego bacati 'spinove'. Nismo rekli da smo za tjeranje ikoga nego za upravljanje gradom na odgovarajući način. Javna površina nije vaša niti gradonačelnikova nego svih građana, a vi se prema toj javnoj površini odnosite veoma neodgovorno!

11:51:13 Dogradonačelnik Raguž
se osvrnuo na izjavu Miošića ističući: Vi ste za micanje stolova, tjeranje ugostitelja, taksista. Mi smo za zapošljavanje ljudi. Mislim da sam ovim sve rekao. Postoji radno povjerenstvo, ne idemo za gradonačelnikom pitajući ga - može li ovaj stol ovdje?
Slika u članku
Željko Raguž


11:44:15 Igor Miošić
uslijed rasprave o odluci o zakupu javnih površina: 'Odluku o zakupu javnih površina donosi gradonačelnik, sam može ponoštiti natječaj ili dio natječaja bez obrazloženja - pa Drug Tito je bio mala beba za Vlahušića! Nema detaljnog plana uređenja, ne postoje dugoročni ciljevi u gradu, grad izumire, postajemo kulisa sa suvenirnicama i pizzerijama. Smisao ove odluke je da legalizira neplansku eksploataciju ovoga grada i ljudi. Na koji način se proizvoljno upravlja javnim površinama svjedoči izjava dogradonačelnika o objektu u Pilama da je to dobar primjer promicanja gastro vrijednosti'.

11:14:47
Gotova vijećnička pitanja.

11:04:41 Vlahušić
je odgovorio kako Grad već financira knjige za najsiromašnije. 'Proširit ćemo ga za skupine obitelji kojima to treba, nećemo predložiti zagrebački model da svoj djeci kupujemo knjige, ali to će biti jedna trajna socijalna mjera za dio obitelji kojima je to potrebno', objasnio je gradonačelnik.
Slika u članku
Mariela Marković


11:02:25 Mariela Marković
je upitala može li Grad Dubrovnik barem djelomično sufinancirati udžbenike za iduću školsku godinu jer se mijenjaju i bitno će opteretiti kućne budžete mnogih obitelji?

10:38:34
Na kritiku Mire Buconić osvrnuo se dogradonačelnik Željko Raguž koji je kazao kako svatko od Čingrije pa do Um jetničke galerije može zatražiti poslovni prostor. 'Želimo da netko tko pravi svadbu zove Vrtlar, a ne neku drugu cvjećaru!', istaknuo je dogradonačelnik.

10:36:57 Mira Buconić
pozdravila je projekt 'Grad u Parku' ali je i istaknula kako u ovom Gradu nema obične jedne cvjećare. ' Protiv sam šatora u gradu unutar zidina, ali ako nema prostora, može jedan mali kiosk u Luži, da možemo kupiti buket cvijeća, a ne buket Bajadera', istaknula je.
Slika u članku
Mira Buconić


10:32:14 Vlahušić
je odgovorio kako gradska kavana treba proći proceduara kao i svaki objekt. 'Malo smo promašili vrata kroz mjesec dana, ali mogu ih na vrijeme ispraviti', istaknuo je.

10:28:49 Dolores Lujić
je upitala što je s gradskom kavanom?

0:25:53
' Vodovod radi na pročistaču u suradnji sa strojarskim fakultetom, to će biti gotovo krajem ožujka i javnosti predstavljeno, a onda ćemo razmatrati o subvencijama', odgovorio je Vlahušić.

10:23:56 Vlahušić
: 'Pitanje prometne izoliranosti postaje prošlost, zahvaljujući našim mjerama, a što se tiče vaše ideje, mi smo prošlu godinu završili uspješno sa subvencijama studentskih karata za autobuse četiri puta po pedeset posto. Postoji li još neka skupina građana, volio bih vidjeti, ali voljni smo razmotriti. Nećemo uvoditi brzu liniju za Zagreb ali rado ćemo je subvencionirati', odgovorio je Vlahušić Bupiću koji je još upitao kada će sva kućanstva dobiti pitku vodu u vrijeme kiše ili će Grad morati subvencionirati i bidone s vodom?
Slika u članku
Matko Bupić


10:19:27 Matko Bupić
je kazao Laburisti podržavaju subvencije za autocestu i zrakoplove. Oni predlažu i subvencije za autobuse. 'Ljudima koji putuju autobusom bi više značila pomoć nego onima koji putuju avionom i autocestom. Također, predlažemo uvođenje brze autobusne linije Dubrovnik-Zagreb da se, umjesto za 12 sati, stigne za 9 sati', kazao je Bupić.

10:12:33
Vlahušić je Kristiću odgovorio kako nema informacije da ga Grad tjera. 'Imali smo sastanak prije 4-5 dana, očito se u međuvremenu dogodilo nešto što ja ne znam. I on i Bušlje su dobili stan za koji plaćaju vrlo niski najam. Grad Dubrovnik nije dao stan niti jednom Jugašu nego je platio 10 milijuna kuna klubu da ispuni svoje ugovore kako igrači bivši i sadašnji ne bi tužili klub. Ne postoji pravilnik kako se jednom zaslužnom Dubrovčaninu daje stan. Nađite u Hrvatskoj koji to sportaši dobijaju stanove za sportaše na trajno korištenje?'
Slika u članku
Maro Kristić


10:09:25 Maro Kristić
je napomenuo kako paraolimpijac Mihovil Španja više ne može živjeti u gradskom stanu jer mu ističe ugovor. Upitao je kakv to Grad ima pristup prema vrhunskim sportašima? 'Sanja Jovanović se preselila u Rijeku, Jugašima ste osigurali zemljiušte za zgradu, a paraolimpijcu ne možete osigurati stan', istaknuo je Kristić.

10:01:36 Vlahušić
je na pitanje o Libertasu kazao kako je Libertastvrtka u vlasništvu Grada Dubrovnika koja nema svoj dom te kako su autobusi na 'leasingu' i voze po prosječnoj cijeni od 3 eura po kilometru. Istaknuo je kako je u zemljama EU cijena euro i pol. 'Jedina subvencija koja se nalazi u bilo kojem trgovačkom društvu, grad plaća libertasu 25 milijuna kuna. To treba postojati! Ali sigurno ne treba postojati 50 autobusa na području grada, a 20 izvan, to sigurno ne treba. Linija za Orebić nije bila profitabilna, pomažemo općinama, a KOnavle su otkazale ugovor za svoje linije jer su napravila gubitak od 2 milijuna kuna, a njihova subvencija je bila 3 milijuna. Općina
Slika u članku
Vlahušić i Raguž
Konavle je izglasala proračun u kojem nema ni jedne kune za subvenciju. Troškove na području Libertasa snosi Grad kao solidarno najveći vlasnik. Samo u konavlima ove će godine libertas snositi gubitak od 5 milijuna kuna. Tko će to platiti? Mi? Gradsko vijeće?Osim toga, u Libertasu ne treba toliko ljudi na mali broj autobusa', zaključio je Vlahušić.

09:59:55 Ivo Gjaja
upitao je kada će zvaršiti igre oko Libertasa koje traju već 4 godine? 'Ukinula se linija za Orebić koja je bila profitabilna , a sve zbog privatnih sukoba', istaknuo je Gjaja.
 


09:48:39 Vlahušić
je na Šuičino prvo pitanje o tematskoj sjednici odgovorio kako će se sve pripremiti samo da bude prije parlamentarnih izbora. Na pitanje o Vili Dubrovnik kazao je kako on nema nikakve informacije osim te da se Radio Dubrovnik seli iz te zgrade. Istaknuo je kako će Grad Dubrovnik kupiti Čingriju te kako su voljni kupiti i Vilu Dubrovnik. 'Država postaje kulisa, a Grad ostaje Grad', kazao je Vlahušić.

09:46:22
Prva s pitanjima bila je Dubravka Šuica. Upitala je kada će se održati tematska sjednica o regionalizaciji jer smatra da je to
Slika u članku
Dubravka Šuica

 

jedna vrlo važna tema, kao i tema o zakonu o spomeničkoj baštini? Još je upitala Vlahušića zna li nešto o situaciji oko Vile Dubrovnik koja postoji više od 70 godina? Zašto je Grad napušta i što planira učiniti s njome?  Je li ona na prodaji? 'Mi smo davali poticaje ljudi koji žive u staroj jezgri, da ih zadržimo, ali očito ne ide. Sada odlaze i novinari. Grad ostaje kulisa', istaknula je još Šuica.

09:42:03
Počinju vijećnička pitanja.

09:41:04
Vijeće odbilo raspravljati o ugovoru Grada i DPDS-a

09:40:26
Nije prihvaćen prijedlog da se skine točka o naplati zaustavljanja autobusa s dnevnog reda.

09:39:16
Ivo Gjaja je predlažio da se uvede točka dnevnog reda o reguliranju ugovora Grada Dubrovnika s Društvom prijatelja dubrovačke starine.

09:30:26
Vlahušić je na to kazao kako autobusi koji ljude dovdoe na Pile već godinama stvaraju najveće gužve u Dubrovniku. Istaknuo je kako se lani radilo o čak 19 tisuća autobusa. ''Ta odluka o cijenama postoji već 6,7 godina, jedino smo lani odlučili da nema vinjeta nego se naplaćuje svaki prolaz. Nema promjene za male kombije i autobuse, ali što se velikih autobusa tiče uveli smo lani cijenu od 750 kuna. Shuttle bus se naplaćuje 75 kuna, a ove godine je skuplji samo kunu. Je li to zaista tako puno? ', upitao je Vlahušić nastavljajući ' Ja sam se zalagao i za veću cijenu, ali Niko Bulić je rekao da ostanemo samo na simboličkom povećanju. U amandmanu stoji da se ne naplaćuje iskrcaj i ukrcaj nego samo jedno zaustavljanje. Imali smo već puno razgovora s agencijama. Sve koje dovoze putnike izvan Dubrovnika bez problema odmah plate 750 kuna, a dubrovačke agencije ne žele plaćati uopće nego hoće vinjete da neograničeno mogu dolaziti. Ljudi se prvo žale na gužvu, a kad kažemo, idemo to naplatiti, onda ne može. Dogovorite se što je najveći problem, ako je gužva problem, ajmo to riješiti! U Veneciji je 250 era zaustavljanje autobusa i to 4-5 km dalje od grada. U Dubrovniku 750 kuna 30 metara od Grada. Najlakše je vikati na gradonačelnika - ne može se voziti, ovo je užas! Ili ćemo ih pustiti džabe pa neka dolaze kako hoće ili ćemo napraviti reda', kazao je Vlahušić dodajući kako ne želi iznositi imena na vijeću, ali kako ima agencija koje uopće ne žele ništa platiti. 'Grad Dubrovnik će rado agenciji nadoknaditi štetu ako nam dokažu koliki joj je gubitak', jasan je bio gradonačelnik.

09:28:39
Igor Miošić je kazao kako su turističke agencije i prijevoznici već dogovorili cijene za ovu godinu tako bi ovo povećanje troškova morali namiriti oni, a ne da se namiri od strane korisnika. Zamolili su nas da ovu točku pokušamo skinuti s dnevnog reda i da se obavi još jedan razgovor između gradonačelnika i predstavnika agencija i tako nitko neće izgubiti.

09:24:52 Dubravka Šuica je prije samog početka vijeća kazala kako su je zamolili iz Elitea, Atlasa i Gulivera da se obavi još jedan razgovor s gradonačelnikom prije donošenja odluke o naplati zaustavljanja turističkih autobusa na području Grada.
'Ne bježe od plaćanja ali žele da se dogovore oko ove odluke', istaknula je Šuica a Igor Miošić je zatražio da se navedena točka skine s denvnog reda. Gradonačelnik Vlahušić je priložio amandman na tu točku.

/Dajana Brzica, Ana Pavlović/

Komentiraj članak

Komentari