Pretilost

Zašto je 'dobar' šećer tajna vitke figure?

Konzumiranje svježeg voća i povrća pomaže ljudima da odole iskušenjima slastica koje su odgovorne za širi struk.

Kada nam zalihe glukoze, a nalazimo ih u ugljikohidratima, počnu opadati, možemo početi gubiti sposobnost kontroliranja želja, a za to vrijeme se naši porivi za jelom povećavaju.

Nedostatak glukoze, koja inače služi za "napajanje" mozga, nas čini bespomoćnima protiv poriva za visoko-kaloričnom hranom, objašnjavaju znanstvenici.

Pretili ljudi su posebno osjetljivi, a čak i najmanji pad u razini glukoze budi neodoljivu želju za ugljikohidratima, od kojih većinom dobivamo naše zalihe šećera.

To mogu biti "dobri" ugljikohidrati, kao što je svježe voće i povrće, smeđa riža i tjestenina te integralni kruh, ili mogu biti "loši" ugljikohidrati koji uključuju bijeli kruh i šećer, gazirana pića, kolače, čips i druge vrste grickalica.

Možda je i tajna za vitku figuru jednostavno vođenje računa da razina glukoze u mozgu ne opada ispod normalne razine, Telegraph prenosi mišljenje znanstvenika.

Ako često i manje jedete, možete smanjiti šanse za dovođenje u napast od visoko-kalorične hrane, a ovo se posebno ističe kod pretilih osoba.

Prof. Rajita Sinha sa Sveučilišta Yale, je izjavila: "Čini se da je ključ svega zdrava prehrana namirnicama koje održavaju normalnu razinu glukoze. Mozak jednostavno treba svoju hranu."

Volonteri su dobili injekcije glukoze, a zatim im je skeniran mozak dok su im u isto vrijeme pokazivali slike visoko i nisko kalorijske hrane, kao i drugih objekata.

Kada je razina glukoze bila niža, dva područja u mozgu koja reguliraju užitak potaknula su želju za hranom, dok je prefrontalni korteks, a on nam daje samokontrolu, izgubio sposobnost kontrole impulsa.

Komentiraj članak

Komentari