Nutricionizam

VAŽNOST KALIJA Evo za što je sve bitan i gdje se nalazi

Prilikom vježbanja najbitnije je da su vam mišići i kosti očuvani i zdravi, stoga im morate osigurati dovoljno kalija, piše Livestrong.

Stručnjaci sa Sveučilišta u Coloradu ističu da je kalij mineral koji pospješuje rad vaših stanica. Vaši živci i mišići, uključujući i vaše srce, neće funkcionirati ako u svom organizmu ne budete imali dovoljnu dozu kalija. 

Ako imate 14 ili više godina, dnevno biste trebali unositi 4,700 miligrama kalija, savjetuju stručnjaci, a evo i koje su njegove uloge:

Pomaže kod osteoporoze

Kako ljudi stare, tako i njihove kosti postaju krhke. Velika konzumacija mesa i mliječnih proizvoda može izazvati kiselinu u vašem tijelu koja slabi vaše kosti, dok ih hrana bogata kalijem znatno jača.

Pomaže u sprječavanju bubrežnog kamenca

 

Bubrežni kamenac su teške male kuglice napravljene od mokraćnih minerala, koje mogu prouzrokovati velike probleme ako ostanu zaglavljene. Kiselina stvorena nepravilnom prehranom, najčešće konzumacijom mesnih proizvoda, stvara kamenac u bubrezima. Kalij pomaže da se riješite kiseline, osigurava pojavu minerala u kostima i brani organizam od pojave kamenca.

Pospješuje rad vaših mišića

Da bi vaši mišići dobro funkcionirali, sve što vam treba je dovoljna količina kalija u stanicama,e te dovoljno natrija izvan njih. Previše ili premalo bilo kojeg od ova dva minerala može oslabiti vaše mišiće.

Rješava vas visokog krvnog pritiska

Krv se skuplja i lijepi za zidove vena i arterija, a da mi to i ne primjećujemo. To može dovesti do moždanog udara, srčanih oboljenja i srčane insuficijencije. Često se naziva "tihi ubojica" jer simptome vrlo rijetko možete osjetiti. Natrij u soli pogoršava stanje, ali kalij može pomoći da se oslobodite natrija i olakšate napetost u zidovima krvnih žila.

Sprječava moždane udare

Ograničen ili prekinut protok krvi u dijelu mozga, često zbog raskinutih ili blokiranih krvnih žila, uzrokuje moždani udar. Visoki krvni pritisak može igrati veliku ulogu, međutim možete ga regulirati upotrebom kalija te samim time smanjiti vjerojatnost pojave moždanog udara. Predznak moždanog udara je nejasan govor, slabost ruku ili slabost u vašem licu. Ako primijetite bilo koji od ovih simptoma, potražite pomoć liječnika.

Kalij potražite u sljedećim namirnicama

Banana sadrži 422 miligrama kalija u sebi. Neka vam bude užina ili je narežite u pahuljice za doručak. Ispecite sebi kruh od banane, ali prilikom pravljenja nemojte kuhati banane jer će tako izgubiti kalij.

Pečeni krumpir s koricom sadrži ogromnu količinu kalija, čak 926 miligrama. Naravno, ako ga budete miješali s vrhnjem ili maslacem, izazvat ćete možda više zdravstvenih problema koje kalij neće moći riješiti. Uživajte u pečenom krumpiru, ali bez pretjerivanja u dodacima.

Naranča u sebi sadrži oko 237 miligrama kalija, a šest čaša soka daju oko 372 miligrama. 

Rajčica ima oko 292 miligrama kalija. Stoga probajte tjesteninu s rajčicom kako biste unijeli dovoljno kalija u organizam.

Mahune se pune vlakana, ali i smanjene količine šećera i masti te u sebi sadrže 485 miligrama kalija. Možete ih natopiti preko noći kako biste ih kasnije lakše probavili.

Tražite nešto hrskavo da biste unijeli više kalija? Suncokretove sjemenke imaju 241 miligram kalija, a bogate su i drugim vitaminima i hranjivim materijama.

Bolje je uzimati kalij iz hrane, ali ako imate određene bolesti ili uzimate lijekove koji vam otežavaju korištenje kalija, potrebni su vam vitamini. Budite oprezni jer previše vitamina može izazvati mučninu, povraćanje, bolove, proljev i čireve. Svakako se posavjetujte sa svojim liječnikom.

Nedostatak kalija (hipokalemija)

Ako nemate dovoljno kalija u vašem tijelu, vaši mišići će postati slabi i skloni grčevima te ćete se često umarati, naglašavaju stručnjaci. Hipokalemija je uzrokovana manjkom kalija u vašoj prehrani, učestalim povraćanjem ili dijarejom, prekomjernom upotrebom diuretika, laksativa i alkohola.

Izvor: Index

Komentiraj članak

Komentari