AKVAKULTURA

Upoznajte hamu-novu staru ribu na hrvatskom tržištu

Hama je riba iz porodice sjenki. U Hrvatskoj je poznata i pod nazivom krb. Nekada je bila stanovnik cijelog Jadrana, no danas je situacija nešto drugačija. Najveća je riba iz porodice sjenki. Može narasti do 230 centimetara duljine i težiti preko 100 kilograma. Živi na dubinama od 15 do 300 metara. Pari se od travnja do srpnja, te se hrani ribom, rakovima i glavonošcima.

ma izrazito ukusno meso pa je uzgajana i cijenjena u velikim ribarskim silama poput Francuske i Italije. U Hrvatskoj je manje poznata pa se ne konzumira u velikim količinama. Međutim, ideja je što bolje upoznati javnost s njezinom kvalitetom, te potaknuti kupce na konzumaciju. Teško je navući javnost na nešto novo, dok su naviknuli na neke druge vrste s kojima su dulje upoznati i koje im odgovaraju, kako okusom tako i cijenom. Svojim okusom hama je najsličnija brancinu, jednoj od najzdravijih i najukusnijih riba ovih prostora.

Vrlo važna karakteristika ove ribe je  da spada u brzorastuće vrste te da nije podložna bolestima i nametnicima. Novija su istraživanja pokazala da se hama lako prilagođava kaveznim uvjetima te postaje sve interesantnija vrsta u hrvatskoj i mediteranskoj marikulturi.

Iako je autohtona, hama je zaboravljena jadranska bijela riba. No, velika su nastojanja u poticanju i obnavljanju upoznavanja s tom vrstom. Iskusni ljubitelji ribe kažu kako je upravo hama najbolje od ribe što se nudi iz uzgoja u Hrvatskoj.

Očigledno je da postoji mnoštvo razloga da se hama ponovo uzgaja i konzumira. Nadalje, cijena kilograma hame prilično je pristupačna i iznosi 70 kuna. Bilo bi lijepo kad bi se uvrstila u jelovnike primorskih restorana i konoba kao iznimno cijenjena i kvalitetna riba, i što je vrlo važno, dostupna prosječnom džepu.

Kako bi se distribuirala na domaće tržište i kako bi bili zapažena, važno je ponuditi njezine raznovrsne proizvode. Uz već postojeće svježe filete, delikatesne dimljene filete, trebali bi se osmisliti atraktivni proizvodi koji će zaintrigirati kupce, te ih potaknuti na kupnju pa i na preporuke drugima.

Autorica: Ena Spremo, studentica Odjela za akvakulturu Sveučilišta u Dubrovniku

Komentiraj članak

Komentari