PROSTITUCIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Tehno prostitutke: 'Prodajemo i svoj život, dođite na Snap'

Društvene mreže promijenile su komunikaciju običnih ljudi, ali i otvorila nove kanale za prostituciju

Kao i bilo tko u najstarijem zanatu na svijetu, Cortana Blue prodaje svoju intimu. Ona je ipak različita, ona svoju intimu prodaje preko društvenih mreža i na tome odlično zarađuje. Do sad je više od 1.000 ljudi kupilo dugoročni pristup njenom računu na Snapchatu i zbog toga je redovito žele vidjeti potpuno razgolićenu. Međutim, isti ti fanovi sada žele i pristup njenoj svakodnevici.

Društvene mreže tek su posljednji kanal za kupovinu i prodaju seksa, ali nova generacija seksualnih radnica otkriva da su potencijalni kupci jednako zainteresirani za njihovo tijelo kao i za njihove odlaske u dućane ili kućne ljubimce, piše BBC.

Neki istraživači kažu da ova nova trgovina samo preslikava šire društvene trendove. "Ako pažljivije pogledate vidjet ćete da sve što se događa u industriji seksa govori jako puno o tome što se događa u našim odnosima prema svijetu", rekla je Teela Sanders sa sveučilišta u Leicesteru. 

Društvene mreže i društvene granice

Čak i izvan same industrije seksa, društvene mreže pomalo uništavaju granice između pravih i nestvarnih odnosa. Slavne osobe poput Kim Kardashian imaju pravu vojsku sljedbenika koji s neskrivenim zadovoljstvom pregledavaju sve njihove objave. Snapchat i slične aplikacije za komunikaciju "jedan na jedan" mogu učiniti neke odnose i puno više osobnima.

Prostitucija je nekad označavala jasnu razmjenu novca za seks, ali u doba interneta sve te stare definicije su pale u vodu. "Sada imamo seksualne radnice koje se bave tradicionalnim escortom, a poslije toga se bave telefonskim seksom. Neki ljudi se snimaju i kamerama. Neki ljudi rade sve od nabrojanog, a neki odbijaju izravne kontakte", priča Sanders. Isprva korištene za videopozive, kamere na osobnim računalima ubrzo su postali alati za prodaju "seksa na daljinu". Kako kaže Sanders, pojava interneta dovela je do revolucije u najstarijem zanatu na svijetu. Sve više žena i muškaraca se odlučilo na skidanje odjeće pred kamerom jednostavno zato što nije bilo izravnog kontakta s mušterijom i to je psihološki bilo lakše za podnijeti.

Revolucija na društvenim mrežama

Pojavom društvenih mreža došlo je do nove revolucije. Jedna od najpopularnijih je Snapchat, aplikacija koja isporučuje poruke s rokom trajanja. Naime, preko Snapchata korisnici mogu dijeliti slike i videa koji nakon nekog vremena nestaju. Iako ne govore koliko točno korisnika imaju, iz Snapchata kažu da svakog dana bilježe oko 150 milijuna aktivnih korisnika. Analitičari kažu da 41% mladih Amerikanaca između 18 i 34 godine svakodnevno koristi Snapchat.

Momoka Koizumi jedna je od takvih korisnica. Ona ima 23 godine i počela se skidati pred kamerom kad je počela studirati. U to vrijeme je radila u jednoj knjižari i nije joj se svidio tempo rada i studiranja. Njen zaručnik joj je predložio da postane webcam model. "Sada napokon mogu sama raditi svoj raspored posla i nemam šefa koji određuje što moram raditi", ispričala je ona. Sada 10% mjesečnih prihoda ostvaruje od prodaje pristupa svom korisničkom računu. 

Nema izravnog kontakta

Jedan od glavnih razloga zašto je Koizumi pristala na skidanje pred mnoštvom ljudi je što nema tog izravnog kontakta s mušterijama. Nedavno je na Twitteru napisala da je minicu cijelo vrijeme povlačila prema dolje, ali da joj nije problem skinuti se pred stotinjak ljudi na internetu.

Snapchat je ipak jedna nova vrsta interakcije zato što obožavatelji dobiju intiman pogled u privatni svijet modela. "Na Snapchatu ljudi mogu vidjeti kad sam na predavanjima, kad sam vani ili kad se opuštam u kući", priča ona. Grant Blank s Oxfordskog instituta za internet slaže se da Snapchat daje jedan potpuno novi pristup životima modela. Kao i uvijek, sve se može gledati s dvije strane. U jednu ruku se ljudi mogu opustiti i zaboraviti da se skidaju pred mnoštvom ljudi. U drugu ruku, može se reći da su ljudi uvijek svjesni publike i da nikad ne pokazuju svoje pravo lice, samo različite maske. "Uvijek pazimo što objavljujemo i ne stavljamo na internet svaku fotografiju i svaki video", kaže Blank.

Uspjeh i posrednici

Uspjeh uvijek privlači posrednike i sada se pojavila kompanije SeeSnaps koja omogućuje kupovinu pristupa Snapchat računima i uzimaju 20% provizije. Okupili su četrdesetak modela i prodaju pretplatu po cijenama od 20 do 37 dolara za mjesec dana. 

Sve te transakcije nisu potpuno legalne, a seksualni sadržaj je čak i zabranjen na Snapchatu, ali čini se da ne rade previše na sprječavanju širenja eksplicitnog sadržaja. Neki pak tvrde da bi takve neizravne interakcije trebalo ohrabrivati zato što omogućuje seksualnim radnicima da zarađuju novac bez rizika tradicionalno povezanih s takvim zanatom. Štoviše, Daniel Miller s londonskog sveučilišta kaže da video interakcije preko interneta mogu biti jednako intimni kao kontakt licem u lice, možda čak i više. "Posve je moguće da Snapchat omogućuje jednu posebnu vrstu intimnosti koju ne možemo vidjeti bilo gdje drugdje", rekao je on. Cortana Blue kaže da takav osjećaj intimnosti može biti obostran. "Uživam u tim privatnim vezama s fanovima koje nitko drugi ne može iskusiti ili vidjeti. Volim čuti što oni rade, čime se bave i kako provod svoje vrijeme", ispričala je Blue.


Komentiraj članak

Komentari