Vjerojatno vam je poznato

STRES UZROKUJE PREJEDANJE Postoje načini kako riješiti ovaj problem

Vjerojatno vam je poznat sljedeći scenarij – vaša ruka nesvjesno otvara ladicu i uzima vrećicu čipsa ili čokoladicu koju ste spremili “za kasnije”. Osjećate nalet euforije, zatim osjećaj krivnje, a nakon toga ste opet pod stresom…

Ovaj ciklus vrlo je teško prekinuti, pogotovo jer većina slastica i nezdravih grickalica doista smanjuje razinu kortizola (hormona stresa) u našem krvotoku i (privremeno) smanjuje razinu stresa. Upravo zato se uporno vraćamo nezdravoj hrani svaki put kada osjećamo da smo pod velikim pritiskom, pišu finirecepti.net.hr

Rješenje? Ponekad je dovoljno jednostavno se podsjetiti da grickalice želimo jer se nalazimo u stresnoj situaciji te da zapravo nismo gladni. Ako ova jednostavna metoda ne pomogne, pokušajte sa sljedećim trikovima!

Pijuckajte nešto s cimetom

 

Ako pri ruci imate šalicu, malo vruće vode, štapić cimeta i žličicu meda, zapravo imate sve što vam je potrebno da obuzdate želju za slatkim izazvanu stresom. Klinički je dokazano kako cimet održava stabilnu razinu inzulina, stoga slobodno dodajte žličicu u jutarnju kavu ili pripremite začinjeni indijski Chai.

Prošećite

 

Sljedeći put kada osjetite glad uzrokovanu stresom, dosadom, tugom ili nekom drugom emocijom, pokušajte izaći iz kuće ili ureda i malo prošetati. Tjelovježba opušta endorfin koji stimulira relaksaciju, dok svjež zrak na prirodan način smanjuje razinu stresa.

Ogulite mandarinu

 

Jednostavan čin guljenja mandarine može biti vrlo opuštajuća tehnika. Kada gulite mandarinu ili neki drugi citrus, morate prestati sa svime što radite i osloboditi obje ruke. Dodatno pomaže i činjenica da miris agruma može izazvati osjećaj mirnoće, a upravo bi vas to moglo spriječiti da navalite na onu čokoladu u vašem kuhinjskom ormariću ili radnom stolu.

Razmišljajte dugoročno

 

Istraživanja pokazuju kako osjećaj zadovoljstva koji proizlazi iz konzumacije “hrane za utjehu” traje svega 3 minute! Pokušajte zapamtiti ovaj broj, te kada sljedeći put osjetite snažnu želju za slatkim upitati sami sebe što će vam popraviti raspoloženje na period dulji od 3 minute?

Razmišljajte strateški

 

Razmislite o hrani u kojoj doista uživate – radi li se o čokoladi, sladoledu, čipsu? Neovisno o vašem odgovoru, priuštite si tu hranu jednom ili dvaput tjedno, i nemojte se zadovoljiti “lošijim” alternativama koje su dostupne na svakom koraku.

Komentiraj članak

Komentari