DRY JANUARY

Što jesti do Tri kralja i kako iskoristiti ostatke od Nove godine

Pretrpavanje teškom i masnom hranom, alkoholom i slatkišima u dane odmora i fizičke neaktivnosti veliko su opterećenje za organizam.

Nakon blagdanskog “zlostavljanja” organizma teškom hranom, većina ljudi planira detoksikaciju. Pri tome mjesta nema prazničnom standardnom meniju poput pečenja, alkohola i slastica.

Upravo je eliminiranje tih namirnica prvo pravilo za čišćenje organizma nakon praznika. Pečeno meso, francuska salata, kolači, alkoholna pića trebaju s proslavom Nove godine ustupiti mjesto povrću (ponajprije zelenom), vodi kao glavnom napitku i potpunom izbacivanju alkohola.

Upravo je ovaj zadnji savjet stručnjaka u svijetu postao uobičajen i štoviše trend koji ima svoj naziv Dry January (suhi siječanj), a znači potpuno odricanje od pijenja alkohola tijekom siječnja.

Ispiranje nakupljenih toksina

U Velikoj Britaniji siječanj bez alkohola promovira se nacionalnim kampanjama, a kao dobrobiti navode se gubitak kilograma, smanjenje rizika od obolijevanja od raka i poboljšanje mentalnog zdravlja. Iz organizacije Alcohol Concern, koja uz tamošnji Cancer Research, navode da ovakvom siječanjskom odlukom 79 posto sudionika uštedi novac, 62 posto ih je potvrdilo da imaju kvalitetniji san i više energije, a 49 posto da je izgubilo na težini.

Također se navodi i da nakon Dry January ljudi općenito manje piju tijekom godine. U svakom slučaju, primjer je to kako je od ustaljenog savjeta o postblagdanskoj detoksikaciji nastao cijeli pokret.

Stručnjaci kažu da alkoholu, baš kao ni šećeru, nema mjesta u detoksikaciji, što je zajedničko brojnim detoksikacijskim planovima.

Nadalje, opće je pravilo je hidratizirati organizam – dakle, obična voda mora biti glavno piće i to u dovoljnoj količini kako bi se “isprali” nakupljeni toksini, poboljšao metabolizam.

A što se sve nakupilo za proteklih blagdana, možda najbolje ilustrira podatak da 100 grama francuske salate ima oko tisuću kalorija. Te kalorije čine čak polovicu dnevno potrebnog unosa za odraslu zdravu osobu.

Dakle, samo 10 dekagrama ovog blagdanskog uobičajenog priloga znači da smo unijeli polovicu kalorija potrebnih za cijeli dan. Ili pak – da bismo potrošili tih tisuću kalorija iz francuske salate, trebali bismo trčati oko sat i pol...

Stoga, u danima koji slijede treba zaboraviti masnu i tešku hranu. Započnite svaki dan čašom vode s iscijeđenim limunom ili pola žličice soda bikarbone.

To pridonosi alkalizaciji organizma i čišćenju opterećene jetre.

Povećati fizičku aktivnost

Na tanjuru, nadalje, mora dominirati zelena boja, povrće poput brokule, artičoke, kelja, špinata.

“Okrenuti” se treba grahoricama, orašastim plodovima, voćnim smoothiejima i juhama. Uvijek je preporuka i dovoljno sna, a neki pak uzimaju i gotove preparate za detoksikaciju organizma u obliku čajeva, tableta, što pak nije preporučljivo bez konzultacije s liječnikom, odnosno ljekarnikom.

Kako donosi Večernji list. iako se uglavnom pretjera i s količinom, hrane s blagdanskog stola uvijek ostane i za dane poslije. Jedino moguće u tim slučajevima jest ograničiti si količinu te hrane, smanjiti porcije, ali i broj obroka.

Paralelno s tim treba povećati tjelesnu aktivnost, koja je pak redovito smanjena u praznično vrijeme odmaranja, što je dodatno opterećenje za organizam.

Komentiraj članak

Facebook komentari