Ekskluzivni intervju

SINONIM ZA UMJETNIČKU MODNU FOTOGRAFIJU - upoznajte talentiranu Kristinu Milićević /FOTO/

Fotografija je obilježila njezin život od najranije mladosti. Ona je Kristina Milićević koja je osvojila brojna priznanja za fotografiju. Priznanja kao što su nekoliko zajedničkih izložbi u BiH i Hrvatskoj, samostalna u BiH, te objavljivane fotografije u monografiji, atlasu, časopisima, portalima su potvrda njezine uspješnosti. Otud i volja kako kaže da se okuša u novim izazovima, kao što je i zahtjevna modna fotografija.

Prvi dodir s fotografijom u ranom djetinjstvu, početak osamdesetih godina: očeva Praktica i mračna soba za izradu fotografija. Kasnije u teen periodu je skupljala novac da bi kupila tada skupi strani foto časopis „Photo“ iako nije znala francuski. Sate bi provodila pregledavajući fotografije razmisljajući o fotografu u vrijeme stvaranja tih fotografija. Skoro desetljeće unazad onaj klik se dogodio u mojoj glavi u trenu kad se pojavila misao : „A da ja pokušam?“  I onda je počeo novi paralelni život koji nije mijenjao intenzitet i važnost do danas.

-Upoznavanje sa fotografijom, učenje osnova, pokušaji, padovi, usponi, pa opet padovi, trud, jaka želja za napredovanjem, podrška najdražih, stabilna volja, prelijepa ljubav, droga i lucidna strast su mix detalja zbog kojih fotografija za mene jeste ono što danas jest-istaknula je Kristina.

Kad želi definirati svoj osobni stil u fotografiji onda su to raznolike teme koje imaju zajedničko: pričanje jedne priče bez riječi,  kako kaže nada se, bez kraja.



Kako se umjetnost manifestira u modnoj fotografiji?

Ogromna je uloga umjetnosti u modernoj modnoj fotografiji,  i ona je glavni nositelj cijelog projekta. Nije to vise kadar + subjekt  + okidaj. To je puno više od toga i preraslo je u jedan cijeli kompleksni projekt.

 Koji predmet je predvodnik modne umjetnosti?

Osjećaj ugode i zadovoljstva.
 To  je ono što se traži u modnom izričaju, bilo to u samoj modi ili modnoj fotografiji.
Ono što vidimo, nosimo mora biti ono s čime se poistovjećujemo.  Primjerice odjeća, nakit koju nosimo o nama priča priče, govori o nama ono o čemu mi šutimo i ne zelimo reći na glas. Umjetnost koju volimo i koja nam je prisna govori nama samima kakvi smo u dubini naseg bića i važna je ta sitnica zbog koje nam se sviđa bas to sto nam se sviđa.

Iz koje perspektive je najbolje slikati umjetničku modnu fotografiju?

Vjerojatno iz perspektive ciljane skupine kojoj se želi prodati proizvod, jer modna fotografija upravo to i jest: reklamni proizvod.
Ali ...  kad radim bilo koju fotografiju, bilo to modna ili bilo koja druga, nastojim se postaviti na mjesto gledatelja onako kako bi i sama htjela to vidjeti, a ujedno nastojim prenijeti misao, poruku na diskretan način. Osim pokazivanja proizvoda nastojim dati dušu modelu, odjeći, i cijelom prikazu da na kraju to ne budu samo gole i hladne komercijalne fotografije, već da to budu stvarni ljudi sa stvarnom pričom onoliko koliko je to moguće. Ne zanemarujem modela i nastojim snimanje prilagoditi osobnosti modela,  zatim prilagođavanje ideji autora proizvoda, a uz sve to dati svoj osobni ton i stil fotografijama. Na kraju stvaranje ovakvih fotografija granici sa psihološkom sposobnošću stvaranja iste.

Što je zajedničko, a veoma je značajno u modi i umjetnosti?

Genijalnost. Rekla bi da je to postigao npr. Oliviero Toscani s fotografijom krvave uniforme ubijenog hrvatskog vojnika u Hercegovini u reklami za Benetton. Te Andy Warhol u reklamnoj fotografiji uopće...itd.
Ako mi ostali fotografi uopće težimo toj genijalnosti možemo reći da smo na dobrom putu. Osobno mi je drago što sam tek u samom startu jer me uzbudljiv put napredovanja tek čeka.



 Modna fotografija je kakva fotografija?

Modna fotografija je jako zahtjevna vrsta u odnosu na ostale vrste. I kao takva okuplja cijeli tim ljudi koji sudjeluju u njenom stvaranju. Osim fotografa tim se u većini slucajeva sastoji od stilista, modela, vizažista, frizera, asistenata. Bitan je izbor lokacije, pravilan izbor stila fotografije, a ono što nastojim postići još je pravilno i uspješno jest dodati notu priče u cijeli projekt da sve skupa ima smisla i pozitivnu komunikaciju sa gledateljima, klijentima. To je posao koji zahtjeva više sati čak i dana tj. onoliko vremena koliko je potrebno da se postigne cilj. Postprodukcija, to je vec jedna zasebna priča i tu je potrebno dosta truda i rada.

Usporedite značaj modne fotografije danas i prije?

Od davne 1856 godine kada je objavljena prva knjiga s fotografijama Virginije Oldoni  pa preko modnih časopisa Vouge i Harper’s do danas se puno toga izmijenilo. Danas je u vrijeme društvene medije značaj modne fotografije jako visok, moda se mijenja brže nego prije pa se i  modna fotografija mora brže prilagođavati novim trendovima.  Usput napreduju i očekivanja publike, sloboda izražavanja, tehnologija,...

Jelena Hendić

Komentiraj članak

Komentari