AUTOMOBILI

SIMBOLI JUGOSLAVIJE Stojadin, spaček, yugo - dimili su cestama Jugoslavije

Kupovna moć diktirala je i klasu vozila, no koliko god nisu bili nešto, ovi automobili simbol su jednog veselog doba, piše Express.hr

Sadašnje generacije mladih koji kupuju automobile ne znaju koliko mogu biti sretna s ponudom - nisu živjeli u doba kad se Yugić smatrao najisplativijim automobilom. Čudo jugoslavenske autoindustrije je po brojnim listama, uključujući i onu prestižnog Forbesa - kao najgori auto ikad proizveden. Je li to nepošteno prema automobilu u kojem su se tepisi nalazili kao "standardna oprema", a na stražnjem se staklu nalazio grijač - navodno kako bi grijao ruke dok bi ga gurali.

1. YUGO

YUGO

Yugo je proizvodila tvrtka Zastava Auto iz Kragujevca. Ovaj automobil izvozio se u SAD tijekom kasnih osamdesetih i mnogo puta je viđen u igranim i crtanim filmovima te knjigama. Proizvodnja je obustavljena tijekom studenog 2008. s brojkom od sveukupno proizvedenih 794.428 primjeraka ovog automobila. Ukupno je izvezeno 256.691 Jugića, a 141.511 je prodano na tržištu SAD-a. Talijanska tvrtka Fiat projektirala je Yugo za Zastavu. Nacrt je zasnovan je na šasiji automobila Fiata 127. Yugo je proizvođen u više varijanata od kojih su neke prilagođavane tržištu na kojem je prodavan. Modeli prodavani u SAD-u bili su bolje izrade. Za američko je tržište pripremljena i verzija s automatskim mjenjačem, no zbog raspada SFRJ nikada nije počeo izvoz tih modela. Yugo je na tržištu Velike Britanije imao šiber.


2. LADA 1300

ladaLada 1300 nastala je na osnovi Fiata 124. Ona se proizvodila u bivšem SSSR-u, a model 1300 bio je jedan od najpoznatijih modela automobila u Jugoslaviji. Lada 1300 slovila je kao nepoderiv automobil, kao i svaki Ladin model, ali se radilo samo o propagandi jer je kvaliteta Lade bila vrlo upitna. 

3. Zastava 750

zastava

Zastava 750 bio je popularan po nazivu fićo. Radi se o legendarnom simbolu Jugoslavije koji se počeo proizvoditi u pogonima Crvene zastave 1962. godine po licenci Fiata 600. Ovaj automobil proizvodio se sve do 1985. godine. Zastava 750 se koristila u brojnim službama bivše Jugoslavije pa je tako bio vozilo nekadašnje milicije, autoškola i auto klubova.


CIJELI POPIS POGLEDAJTE OVDJE.

Komentiraj članak

Komentari