MULTIMILIJARDER

RIJETKO TKO ZNA KAKO IZGLEDA Znate li tko je tajanstveni vlasnik Lidla i Kauflanda koji ima jako malu konkurenciju u Hrvatskoj?

Poslovno carstvo Schwarz grupe snažno širi na Hrvatsku, a od domaćih snaga jedina konkurencija su im Tommy i Plodine, piše Slobodna Dalmacija. U toj grupi nalaze se popularni Lidl i Kaufland. Sličnost između vlasnika Schwarz grupe i Tomislava Mamića te Mile Ćurkovića, vlasnika spomenutih domaćih lanaca trgovina, jest ta da su dvoja carstva gradili sustavno i u diskreciji. Skroz suprotno od onoga što je primjerice radio Ivica Todorić kroz Agrokor. Zato su ostali i opstali u tržišnoj utakmici i među konkurencijom.

No, tko je samozatajni vlasnik Schwarza, jedan od najbogatijih ljudi na svijetu za kojeg rijetko tko zna kako izgleda?

2001. godine Schwarz grupa došla je na hrvatsko tržište bez previše pompe i to preko Kauflanda. Godinu poslije prvi zaposlenici Lidla počeli su pripremati tržište i kupovati zemljišta. Vrata prvih 13 trgovina otvorena su za kupce tek 2006. godine. Od tada Lidl kontinuirano provodi strategiju ulaganja u širenje svoje prodajne mreže i zapošljava 2200 zaposlenika, piše Slobodna Dalmacija. 97. trgovina otvorena je nedavno u Puli. U prvoj godini poslovanja u Hrvatskoj, Lidl je ostvario oko 700 milijuna kuna prometa. Godinu do dvije dana nakon što su krenuli s radom u Hrvatskoj, govorilo se o odlasku iz Hrvatske zbog neispunjenih očekivanja. Međutim, tada je počeo rast.

Prvu skromnu dobit Lidl je ostvario 2013., a već sljedeće godine zaradio je 108 milijuna kuna – taman koliko je zaradio četiri puta veći Konzum! Promet im je do danas narastao sedam puta, a broj trgovina dostići će najavljenih 120. Jedan od ključnih kriterija za Lidlove lokacije je da s užom okolicom do pet kilometara imaju 10.000 i više stanovnika. Na svako tržište Lidl ulazi promišljeno i cijela poslovna strategija im počiva na organskom rastu. Primjerice, u Srbiju su stigli prije pet godina, a trgovine otvorili tek nedavno.

Više pročitajte OVDJE.

Komentiraj članak

Komentari