'Kad nema škole, nema ni strukture'

PSIHOLOGINJA POJASNILA Evo kako dugotrajni štrajk učitelja utječe na djecu

Štrajk učitelja traje već 35 dana, a učenici su zbog njega izgubili 14 do 15 dana nastave. Razlog tome je što se u Hrvatskoj prvi put provodio cirkularni štrajk u školama (što znači da se svakog dana štrajkalo u samo nekim županijama) koji je počeo 10. listopada i trajao sve do 19. studenoga, kad je štrajk postao generalni te su od tada sve škole u Hrvatskoj u štrajku, piše Index.

Zbog toga će se, po svemu sudeći, morati skratiti i školski praznici, odnosno produljiti školska godina.

Kako to sve utječe na djecu, pogotovo manju koja se pitaju zašto ne idu u školu, dok maturanti strepe zbog odgode mature i upisa na fakultete, iz Indexa su razgovarali s profesoricom koja predaje na Katedri za razvojnu psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Psihologinja Gordana Kuterovac Jagodić ističe kako je činjenica da nema nastave zbog štrajka djeci zapravo dobra škola jer će, navodi, shvatiti da im ona treba.

"Kad nema škole, nema ni strukture"

"Škola je važan dio strukture. Kad nema škole, nema ni te strukture. Djeca su se sada dobro odmorila i ovo pokazuje da bi bilo dobro da se uvedu i jesenski praznici. U većini zemalja su praznici svakih 6 tjedana. Djeca će sad shvatiti da im je kontinuirano stjecanje znanja, druženje s učiteljima i vršnjacima važan dio života", istaknula je psihologinja Kuterovac Jagodić.

Na pitanje kako komentira činjenicu da su mnoga djeca, pogotovo ona u nižim razredima zbunjena i da im nije jasno da ne idu u školu, rekla je da bi djeca to trebala shvatiti uz pravilno objašnjenje kod kuće i u školi.

"Krivim neke škole i njihovo nejasno komuniciranje"

"Krivim neke škole i njihovo nejasno komuniciranje prema javnosti. Naime, škole nisu jedinstvene u svom stavu pa je to dovelo do nejasne situacije trebaju li djeca doći u školu ili ne. Zato su djeca zbunjena jer im je stanje nejasno. Ona se sad suočavaju sa stvarnošću života i trebaju čuti sve strane", kazala je Kuterovac Jagodić.

Smatra da djeca trebaju čuti mišljenje više strana.

 "Trebaju čuti obje strane, i one za i one protiv štrajka i moguće je da su obje strane i u pravu i u krivu. Ono što djeca mogu loše naučiti je to da vlada nije bila spremna na razgovor, a u školama ih se uči da je bolja ikakva komunikacija, nego da nema komunikacije. Komunikacija je važna jer ako je nema, to može proizvesti štetu i patnju svih njih", objasnila je za Index.

"Ako se učitelji vrate nezadovoljni u škole, to će dovesti do drugih problema"

Nadalje navodi kako su odrasli sada u jako emocionalnom i egzistencijalno povišenom raspoloženju.

"Učitelji trenutno nemaju kapaciteta da djeci objašnjavaju razloge štrajka i zato bi im roditelji trebali pokušati objasniti dobre strane ovog štrajka i uz to dati podršku učiteljima", rekla je za Index.

"Puno toga je na kocki"

Posebno je naglasila negativne strane koje će utjecati na djecu ako se učitelji ne izbore za svoja prava.

"Ako se ništa ne riješi, povratak u školu kod učitelja koji će se osjećati poniženi, dovest će do drugih problema. Teže će im biti uspostaviti red i disciplinu. Puno je toga na kocki, ako si kao učitelj nesretan i nezadovoljan i ako misliš da te neće vlastita država poštovati, onda te neće poštovati ni učenici niti roditelji", kazala je Gordana Kuterovac Jagodić i još jednom naglasila da je važno da roditelji djeci dobro obrazlože razloge zbog kojih su njihovi učitelji u štrajku i zašto oni sad nemaju nastavu.

Komentari

Komentiraj članak

Komentari