Prehrana po dobi

Prilagodite prehranu svojim godinama

Kako starimo, naše tijelo se mijenja, a s njim i apetit za raznim vrstama hrane. Organizmu određene starosti potrebne su posebne namirnice kako bi pravilno funkcioniralo.

Stručnjaci otkrivaju pravila prehrane za svaki stadij života.

DVADESETE
Iako se nalazite na vrhuncu fizičkog zdravlja, to ne znači da treba svoje tijelo uzimati zdravo za gotovo – nemojte pretjerivati s alkoholom, preskakati obroke i provoditi noći bez sna.

Savjet: Jedite više sira

Intenzivan rast kostiju koji je započet u tinejdžerskom dobu nastavlja se i u dvadesetim godinama, pa je zato važno unositi dovoljno kalcija. Preporučena količina iznosi 700 miligrama dnevno, koje ćete osigurati ako popijete dvije čaše mlijeka ili pojedete 100 grama sira, kažu nutricionisti.

TRIDESETE
Bavite se karijerom, partnerom, malom djecom, tako da, usprkos najboljim namjerama, ne možete naći vremena za pripremu zdravog obroka. Često ste neispavani i jedete hranu u hodu.

Savjet: Jedite više suhih marelica

Kada ste umorni, ne posežite za lažnom energijom koju će vam pružiti kava ili coca-cola, jer će efekt biti samo privremen. Umjesto toga, probajte suhe marelice ili jabuke, koje oslobađaju energiju sporije. Ako tijekom dana osjetite potrebu za grickalicama između glavnih obroka, zamjenite chips i grizine orašastim plodovima – učinit ćete nešto dobro za sebe, a i za svoju djecu, koja rano usvajaju navike u prehrani.

ČETRDESETE
Metabolizam muškaraca i žena u četrdesetim godinama je oko deset posto sporiji nego u tridesetim, što znači da lakše možete nakupiti neželjene kilograme i tako povećati rizik od dijabetesa i srčanih problema. Žene će također iskusiti hormonske promjene, koje dovode do neredovnog menstrualnog ciklusa.

Savjet: Jedite više mesa

Variranje nivoa hormona izaziva promjene u menstrualnom ciklusu, koje često mogu uzrokovati anemiju. Jedite crveno meso tri do četiri puta tjedno, u kombinaciji s hranom bogatom vitaminom C.

PEDESETE
Povećava se rizik od srčanih problema, osteoporoze i raka. Važno je da držite nivo kolesterola i pritisak pod kontrolom.

Savjet: Jedite više vlakana

Ishrana bogata razgradljivim vlaknima snižava nivo kolesterola, pa zato jedite mnogo žitarica, voća i povrća. Dokazano je da bijeli luk sadrži šest sastojaka koje sprečavaju stvaranje kolesterola u jetri.
 

ŠEZDESETE (I VIŠE)
Metabolizam u ovom životnom dobu može biti i do 40 posto sporiji nego u dvadesetim godinama, tako da se znatno povećavaju rizici od prekomjerne težine i raka.

Savjet: Jedite više probiotika

Stariji ljudi su često primorani piti lijekove i antibiotike, koji mogu uništiti korisne bakterije u crijevnoj flori i tako dovesti do dijareje i infekcije debelog crijeva. Zato je važno da svakog dana unosite probiotike koji će podići imunitet i zaštititi organizam od zaraznih bolesti. Također je neophodno piti velike količine vode i čaja, kako ne biste dehidrirali.
  

Komentiraj članak

Komentari