Razgovor

PRIČA O USPJEHU MLADE PODUZETNICE MARCELE LJUBOMIRAC: Klijenti osjete kad radite posao s ljubavlju

Mlada Dubrovkinja Marcela Ljubomirac, prije četiri godine odvažila se otvoriti svoju agenciju za vjenčanja. Počela je s jednim laptopom, a za PortalOko, otkrila je kako već sada ima rezervacije za 2016. godinu.

Nakon paralelnog studiranja i rada u inozemstvu, mjeseci  provedenih na Zavodu za zapošljavanje, konačno je ostvarila svoj cilj. Vlasnica je male obiteljske turističke agencije D'Inspiration Event & Wedding Planner koja uz planiranje i organiziranje vjenčanja pruža i  turističke usluge.

Svako vjenčanje ima svoju priču

- Naši ciljani klijenti su ljudi iz inozemstva, no i lokalno stanovništvo  nam se sve više obraća tražeći usluge organizacije vjenčanja. Što se tiče same organizacije, sve mora biti besprijekorno, zato što ipak nosimo veliku odgovornost u pokrivanju mnogih segmenata kada se planira i organizira tako važan dan, kao sto je vjenčanje - otkrila je Marcela Ljubomirac, dodavši kako svako vjenčanje ima svoju priču.



- Svi parovi su bili zanimljivi, od priče kako je sve krenulo, kako su se upoznali, kako je izgledala prosidba. Svaki par ima svoju neku posebnu priču. S klijentima najčešće ostajem prijateljica i u kontaktu smo godinama nakon vjenčanja.  Koncept koji smo osmislili,  prepoznali su mnogi parovi, a broj vjenčanja smo ograničili sa željom pružanja kvalitetne usluge. Bitna nam je kvaliteta, a ne broj odrađenih vjenčanja.  Klijentima smo na raspolaganju tijekom cijelog njihovog boravka. Jedna od najboljih reklama i  promocija je kada nas klijenti preporuče svojim  prijateljima koji tek planiraju vjenčanje - objasnila je Marcela.  

Počela s praznim uredom i laptopom

Prisjetila se i samih početaka.

- To je bilo prije četiri godine. Otvarali smo agenciju te sam morala dodatno polagati ispit za voditeljicu poslovnice u Splitu što je oduzelo dosta vremena zbog papirologije. Za posao koji je u startu, nekoliko mjeseci obrade dokumentacije  je veliki gubitak vremena. Startala sam doslovno s praznim uredom, laptopom i novcima koje sam uspjela uštediti za promociju te izradu internetske stranice. Uz predani rad i trud počeli su stizati i  rezultati - ispričala je Marcela.

Inače, prije nego se počela baviti ovim poslom, radila je u Sjedinjenim Američkim Državama, Njemačkoj i u Irskoj. 

- Nakon srednje Turističke škole, razmišljala sam što bi mogla studirati. Privlačila me Akademija dramskih umjetnosti u Zagrebu, budući kako me gluma oduvijek zanimala. No, shvatila sam da je  turizam ipak bolja opcija, sa željom da ostanem doma,  to je bio i logični smjer. American College for Management and Technology me privukao  zbog predavanja na engleskom jeziku, a kako su nudili opciju prakse u inozemstvu,  cijela priča me dodatno  zaintrigirala. S 19 godina pošla sam u SAD, u North Carolinu i New York, uvijek birajući poslove vezane uz turizam budući kako sam sustavno i od starta željela imati što više pogleda u različite turističko - uslužne djelatnosti. Smatrala sam kako svako radno iskustvo može kad-tad u životu poslužiti - objasnila je Marcela.

Problem zapošljavanja u Dubrovniku

- Cilj mi je bio nakon svake, od četiri godine studija, poći u inozemstvo,  steći iskustvo, zaraditi nešto novca i vratiti se kući. Nakon druge godine studija, otputovala sam u Njemačku, gdje sam u Hamburgu radila u hotelu i restoranu. Nakon treće godine studija, odlučila sam se za Irsku gdje sam, isčekivajući početak zadnje godine studija, u Dublinu radila u hotelu i restoranu. Po povratku u Dubrovnik, nakon stečene diplome, uvidjela sam kako je u gradu jako teško naći stalni posao. Kako nisam htjela predugo čekati, vratila sam se u Irsku. U konačnici sam tamo provela dvije godine, gdje sam u želji unaprijeđenja i iskustva većeg od hotelskog poslovanja, tražila i dobila posao u agenciji, koja je bila 'outgoing' za Hrvatsku. Taj period je bio boom Irskog tržišta u Dubrovniku. Iako mi je agencija u tom trenutku nudila opciju da ostanem za stalno, spletom životnih okolnosti i nostalgije, vratila sam se u Dubrovnik - u jednom dahu prepričala je Marcela. 

U Dubrovniku joj je, kao i većini mladih osoba, stalno zaposlenje predstavljalo problem.

- Pored iskustva, znanja jezika i obrazovanja bila sam na Zavodu za zapošljavanje gotovo godinu dana. Bila sam nezadovoljna. Želiš raditi i toliko toga imaš za pružiti, počevši od samih ideja. Međutim, nije išlo kao što je išlo u inozemstvu, gdje sam na principu 'pokucaj na svaka vrata' sa životopisom bez ikakvog poznanstva dobila posao nakon samo dva tjedna potrage. Naša sredina nije prepoznala taj princip - izjavila je Ljubomirac, otkrivši kako je u konačnici nakon mjeseci čekanja, ipak uspjela pronaći posao u Excelsa d.d-u te potom u Hotelu Argentina.

- Bila sam osobna tajnica u Excelsa d.d-u i na toj poziciji sam provela godinu dana. Svoje radno iskustvo nastavila sam u hotelu Grand Vila Argentina kao Guest relation manager, poslu koji mi je više odgovarao. No, početkom krize, brojni zaposlenici su otpušteni, te moj ugovor,  slijedom nastalih okolnosti, također nije produžen. Tu sam stekla jako lijepo iskustvo, ali  ipak na kraju sam završila na Zavodu za zapošljavanje.


- Nisam htjela posustati. Upisala sam magisterij na studiju Odnosa s  javnostima na Sveučilištu u Dubrovniku, kao redovni student da bi nakon prvog semestra, dobila posao u dubrovačkoj agenciji za evente.  Dvije godine iskustva dalo mi jos jedan uvid u novi segment turizma.  Bio je to zanimljiv period, prepun izazova! - prepričala je Marcela,  napomenuvši kako je kao student uspjela 'žonglirati' između faksa i posla, te uspješno postala magistrica odnosa s javnostima.
 
Doma je najljepše

Ona kaže kako joj je iskustvo koje je stekla danas blagoslov.

- Mladi ljudi se boje samostalno krenuti u poslovni pothvat, ali  ako želiš uspjeti, moraš malo i riskirati! Ako sebi ne daš priliku i ne pokušas, nećeš nikad saznati niti ostvariti neki rezultat, što je primjenjivo za sve aspekte u životu, ne samo u poslu. Podržavam ideju da mlada osoba pođe u inozemstvo, vidi kako funkcioniraju život i posao vani. Potrebno je da mladi osjete po čemu su to oni bolji i drugačiji, kako bi, iskreno se nadam, po povratku, implementirali svoje znanje i iskustvo u vlastiti posao - kazal je Ljubomirac, osvrnuvši se i na razlike između Hrvatske i inozemstva.



- U inozemstvu nije baš sve prekrasno, kako često mladi ljudi imaju precepciju. Smatram kako je ovdje još uvijek očuvan sustav  vrijednosti i života te smo po tome još uvijek u prednosti. No,  realno gledajući, rad u inozemstvu je u prednosti po pitanju poslovnih mogućnosti, uvjeta i respektiranja zaposlenika.

Što se tiče njezinih planova za budućnost, u osmišljavanju je novih usluga, a svakako u budućnosti razmatra i opciju o zapošljavanju jer, kako ističe, 'posao raste'. 


- U privatnom sektoru svaki dan je pun novih izazova. Izdaci su veliki, sami sebi isplaćujete plaću, ukoliko si je i zaradite, pa ponekad ne čudi razmišljanje ljudi da je jednostavnije negdje se zaposliti, primati fiksnu plaću, imati fiksno radno vrijeme, iako je i takav posao danas teško naći. Kad radiš za sebe, 'kartica' si za sve, no ono sto sve skupa pokreće, su ljubav i zadovoljstvo koje osjećaš prema poslu kojim se baviš.

Potrebna bolja sinergija Grada, TZ-a i građana tijekom zimskih mjeseci

Za Portal Oko osvrnula se i na takozvano 'vjenčanje stoljeća', koje se početkom lipnja održalo u Gradu kada su u 'bračnu luku' uplovili Fabiola Beracasa i investicijski bankar Jason Beckman.

- Navodno su mjesecima organizatori dolazili ovdje i istraživali najbolje uvjete. To je bila izvrsna promocija za Dubrovnik, no smatram kako je Grad bio u mogućnosti još bolje iskoristiti cijeli event, gledajući kompletnu priču s financijskog aspekta. 

Žalosti je što u Gradu sezona traje samo ljeti.

- Svi govorimo kako je grad zimi prazan, jezivo pust, restorani nisu otvoreni, uz čast pojedinim iznimkama. Mišljenja sam kako kao grad, nismo baš u sinergiji, ne djelujemo zajedno,  komunikacija između svih nas negdje puca. Ako i avio kompanije dogovore letove za Dubrovnik, žalosno je kako ljudi koji dođu nemaju baš veliku opciju kamo i što raditi ako recimo pada kiša. Zapravo je pravo pitanje želimo li mi iskreno produžiti sezonu ili nam odgovara da zimi 'odmaramo'?


- Za kraj, otkrila je kako postoji jedna percepcija o Dubrovniku kao turističkom gradu koja je rastužuje.

- Rastužuje me pristup 'pošaljite nam novce, ne morate ni dolaziti'. Osobno želim pokazati sasvim suprotno. Klijenti osjete kada radite svoj posao s ljubavlju i to znaju cijeniti. Uspjeh bilo kojeg posla, gradi se s ljubavlju, jasnim ciljem, predanim radom i strpljenjem - zaključila je Marcela.
/Aida Čakić/


*fotografije s vjenčanja: FotoADRIA  

Komentiraj članak

Komentari