Registracija

Prijava

Nezaposlenost

PREKO INTEGRACIJE DO ZAVODA: Špediteri u strahu od 1. srpnja, sprema se 2000 otkaza!

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, oko 2000 hrvatskih špeditera, od ukupno njih 3500, moglo bi ostati bez posla, dakle, na ulici. Naime, ulaskom Hrvatske u EU špediteri će izgubiti više od 60 posto dosadašnjeg posla jer Hrvatska u svojoj robnoj razmjeni (uvoz-izvoz) s EU-om bilježi više od 60 posto prometa, a kako se ulaskom u EU granice brišu, tako i špediteri ostaju bez posla.

Da bi stvar za špeditere bila još gora, pobrinula se i odluka Državnog zavoda za statistiku i Centra za intrastat sustav (prema zakonima EU-a), da zbog ulaska Hrvatske u EU iznos od 1,7 milijuna kuna godišnjeg prometa (uvoz-izvoz) bude najniža granica po kojoj bi hrvatske tvrtke morale mjesečno podnositi statističko izvješće EU-u.

Do iznosa od 1,7 milijuna kuna došlo se izračunom 97 posto udjela vrijednosti robne razmjene tvrtki u ukupnoj vrijednosti robne razmjene s EU-om (ovaj iznos u Sloveniji je oko 900 tisuća kuna, ili 120 tisuća eura). Takvih tvrtki u Hrvatskoj, koje ostvaruju promet od 1,7 milijuna kuna, samo je 18,8 posto, ili, brojčano, 4289. Tvrtke s manjim prometom, kojih kod nas ima kudikamo više, neće trebati podnositi statističko izvješće.

Mogućnost zbrinjavanja

– Ovaj veliki limit, jer u Hrvatskoj nema veliki broj tvrtki koji ostvaruju promet od 1,7 milijuna kuna, ostavlja nam vrlo malo posla. Kako ove tvrtke s manjim prometom više neće biti dužne statistički izvještavati, mi špediteri ćemo ostati bez tog dijela posla. Samim tim, gasit će se špediterske tvrtke i ljudi će ići na ulicu.

Naravno, oni s više od 1,7 milijuna kuna prometa i dalje mogu biti naši komintenti, jer im mi možemo podnositi statistička izvješća prema EU-u, ali oni mogu to mogu raditi i sami. A samo u Splitu djeluje oko 300 špeditera i oko 35 špediterskih tvrtki – kazuje Desanka Vuko, predsjednica strukovne grupacije otpremnika pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.

- Kao i uvijek, rješenje ove problematike je barem dijelom vrlo jednostavno. Postoje europski fondovi za prilagodbu globalizaciji, a namijenjen je državama članicama EU-a s ciljem zbrinjavanja ljudi čija su radna mjesta izgubljena zbog globalizacijskih učinaka. Ali za ta sredstva apliciraju države putem svojih nadležnih institucija te se nakon odobrenja od Europske komisije one uplaćuju državama članicama, koje ih putem svojih nadležnih institucija usmjeravaju u potpore za prekvalifikaciju, savjetovanje, samozapošljavanje i neke druge ciljane programe. Ne možemo mi špediteri sami povlačiti sredstva iz EU fondova.

Međutim, još uvijek nažalost po tom pitanju nitko ništa nije učinio! Stoga molimo državnu upravu da poduzme nekakve radnje i da nas o tome obavijesti kako ne bi ostali bez posla i bez izvora prihoda za svoje obitelji - apelira Desanka Vuko.

Za vjerovati je kako će zagrebački špediteri preživjeti ulazak u EU, budući preko Zagreba ide 36,7 posto ukupnog izvoza, a 59,6 posto uvoza u Hrvatsku, dok preko Splita ide 4,9 posto izvoza i 4,1 posto uvoza.

Jasno, sve će to dodatno povećati broj nezaposlenih u Hrvatskoj.

Povratak

Pošalji prijatelju

Nezaposlenost

Facebook komentari

Komentari

Avatar

Prohodnost cesta


Od 9,45 sati normaliziran je promet na autocesti A1 između čvorova Posedarje i Zadar 2 (252. +900 km) u smjeru Splita.

Kolnici su mjestimice mokri ili vlažni i skliski u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Gorskom kotaru, Lici i Dalmaciji. Na cestama u gorju i duž Jadranske magistrale (D8) mogući su odroni zemlje i kamenja. Vozače upozoravamo da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te održavaju sigurnosni razmak između vozila.

Jak vjetar povremeno puše na dionici autoceste A6 Rijeka-Zagreb od Kikovice do tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenje brzine 80km/h.

Na autocesti A1 kroz tunele Mala Kapela i Grič promet teče dvosmjerno, jednom tunelskom cijevi uz ograničenje brzine, zbog radova.

Zbog izvanrednih radova na autocesti A6 Rijeka-Zagreb u tunelu Veliki Gložac u smjeru Rijeke, promet teče usporeno, uz privremenu regulaciju.

Zbog radova na predjelu Dubci, zatvorena je dionica Jadranske magistrale (D8), Omiš-Dubci, danas do 20 sati. U dane vikenda zatvaranja će biti:

• subota, 26.04.2014.g. od 08:30 do 20:00 sati,
• nedjelja, 27.04.2014.g. od 06:30 do 20:00 sati.

Obilazni pravci su:

• za sav promet: D70 (Omiš-Blato n/C) – Ž6263 (Blato n/C-Šestanovac) – D39 (Šestanovac-Dubci);
• za lokalni promet: Ž6166 (Omiš-Slime) – D39 (Slime-Dubci).
• za sav tranzitni promet od Splita prema Makarskoj (i obrnuto) preporuča se korištenje pravca D1 (Split-Dugopolje) - A1 (Dugopolje-Zagvozd) - D532 (Zagvozd-Tunel Sv.Ilija-Baško Polje).

Danas od 16,00 sati do ponedjeljka 28. travnja u 06,00 sati, zbog radova, za sav promet zatvara se tunel Marjan u Splitu. Obilazak je cestama oko Marjana.

Na dionici državne ceste D9 Metković-Opuzen vozi se otežano zbog radova do 18. rujna 2014.god.

Zbog radova zatvorene su ceste:
- D512 Makarska-Ravča na predjelu Stupica,
- D22 Možđenec-Sudovec i Križevci-Sveti Ivan Žabno,
- D30 dio Zagrebačke ulice u Petrinji,
- D57 Vukovar-Orolik,
- D205 Klanjec-Dubrovčan,
- D307 Gornja Stubica-Marija Bistrica i
- Sisačka ulica u Karlovcu, izlaz iz Karlovca prema Pisarovini (D36).

Naizmjence se vozi:
- na D1 Korenica-Debelo Brdo
- na D2 od kružnog toka u Turčinu do raskrižja s Gospodarskom ulicom u Varaždinu.
- na Jadranskoj magistrali kod Draga, kroz Duće, kod Drvenika, Zaostroga i Podaca, između Slanog i Trstenog i u mjestu Soline ( Dubrovačko- neretvanska županija),
- na D9 Metković-Opuzen,
- na D25 Bunić-Ljubovo,
- D205 Risvica-Dubrovčan,
- D206 na dionici od Valentinova do Petrovskog i
- na D227 Šenkovec-Štrigova u naselju Prekopa.

Za teretna vozila zatvorene su ceste:
- D29 Marija Bistrica-Soblinec,
- D228 Jurovski Brod-Ozalj-Karlovac, u Gornjem Pokupju (za vozila iznad 15t),
- ŽC3124 Vidrenjak-Popovača-Kutina–Novska,
- ŽC3252 Novska-Borovac i
- ŽC4030 Orahovica-Kutjevo.

U promet se uključuje sve veći broj motociklista i biciklista stoga pozivamo ostale sudionike u prometu na pojačan oprez i da obavezno provjeravaju „mrtvi kut“. Upozoravamo motocikliste i bicikliste da na kolniku još uvijek mjestimice ima pijeska i šljunka, posebice na cestama kroz gorska područja te da voze u skladu sa prometnim propisima.


Savjeti za sigurnu vožnju


  • Planirati put i uzeti u obzir alternativne pravce. Najkraći put na karti nije nužno i najbrži.
  • Odmoriti se! Umorni vozači gube koncentraciju pa se na dužim putovanjima treba češće odmarati.
  • Provjeriti ulje, rashladnu, kočionu i tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla.
  • Provjeriti tlak u gumama, stanje i dubinu utora na njima (barem 3 mm).
  • Ponijeti nešto za jelo i (osvježavajuće) piće. Katkad putovanje traje duže od očekivanog.
  • Prije putovanja natočiti puni spremnik goriva
  • Vezati se sigurnosnim pojasom a voze li se i djeca pažljivo provjerite njihove sjedalice i sigurnosne pojaseve.
  • Prilagoditi brzinu kretanja vozila uvjetima i stanju na cesti te poštovati ograničenja brzine.
  • Uključiti radioprijamnik u sustav informiranja o stanju u prometu (RDS) kako biste saznali što se događa nacesti i izbjegli čekanja. Ili, raspitati se u HAK-u (072 777 777) o stanju na prometnicama na kojima namjeravate voziti.
  • Dobro je biti član HAK-a: Vrlo često se događa da ključevi ostanu zaključani u automobilu ili je točeno krivo gorivo, ... pozivom na 1987 - klub će vam tada pomoći na cesti!

Savjeti MUP-a i HAK-a motociklistima


  • Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu
  • Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti
  • Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti
  • Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima
  • Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično

Savjeti MUP-a i HAK-a vozačima automobila


  • Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska
  • Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”
  • Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta
  • Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu
  • Ne usporavajte bez da ste dali znak paljenjem sva četiri pokazivača smjera ili laganim pritiscima ("pikanjem") na papučicu kočnice

Prometna nesreća


Više informacija na HAK-u »

Zemlja Jed. Valuta Kupovni Srednji Prodajni
Australija Australija 1 AUD 5,095152 5,110483 5,125814
Kanada Kanada 1 CAD 4,983479 4,998474 5,013469
Češka Češka 1 CZK 0,276730 0,277563 0,278396
Danska Danska 1 DKK 1,017079 1,020139 1,023199
Mađarska Mađarska 100 HUF 2,463930 2,471344 2,478758
Japan Japan 100 JPY 5,366255 5,382402 5,398549
Norveška Norveška 1 NOK 0,918065 0,920827 0,923589
Švedska Švedska 1 SEK 0,837033 0,839552 0,842071
Švicarska Švicarska 1 CHF 6,224345 6,243074 6,261803
Vel. Britanija Vel. Britanija 1 GBP 9,224248 9,252004 9,279760
SAD SAD 1 USD 5,492387 5,508914 5,525441
Europska Unija Europska Unija 1 EUR 7,594323 7,617175 7,640027
Poljska Poljska 1 PLN 1,812704 1,818158 1,823612

Copyright 2011. Portal Oko

Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.