EKSKLUZIVNI INTERVJU

POZNATI MODNI FOTOGRAF DOMAGOJ BIONDIĆ: "Dobra fotografija je poput otiska prsta"

Njegovo ime sinonim je za modnu fotografiju. Dobio je ulaznicu u svijet modnog fotoobjektiva prije sedam godina kad je počela njegova dosad itekako uspješna karijera, a on je Domagoj Biondić.Uvertira je bila časopis The Best Shop gdje je počeo raditi kao fotograf i to je bio njegov prvi doticaj s hrvatskom modnom scenom. Poslije toga uslijedila je suradnja sa nekim od domaćih i stranih poznatih osoba iz svijeta modelinga i manekenstva. Sudjelovao je na mnogim važnim projektima u svijetu mode poput svjetskih Izbora za miss, Cro a portera, Fashion Week-ova, itd. Ono što je veoma bitno istaknuti jest da je Domagoj Biondić mladi fotograf s velikim iskustvom i snažno izraženom ambicijom za daljnje razvijanje u ovom smjeru, a po svemu sudeći radi se o pravom smjeru.O pravcu kretanja njegovog smjera kao modnog fotografa otkrio nam je u intervjuu.

Raditi u modnom časopisu je posao koji je...

Vrlo zahtjevan i ponekad naporan međutim krajnji proizvod rada je nedvojbeno snažna motivacija za nove uspjehe. Spoj glamura, kreativnosti, preciznosti i mukotrpnog rada.

Biti modni fotogaf  je deifinitivno pozitivni izazov. Što je Vama u tom poslu najveći izazov?

Najveći izazov je uhvatiti trenutak i iz svake osobe koja se nađe ispred objektiva izvući ono najbolje ili najgore, ovisno što se fotografijom želi reći. Također, radni uvijeti su češće zahtjevni nego li idealni što može utjecati na koncentraciju, kreativnost i komunikaciju između fotografa i modela.

Modna fotografija se razlikuje po mnogočemu od drugih fotografija. Koje su glavne razlike i specifičnosti?

Kod modne fotografije jako je bitna preciznost, detalji, rukovanje sa svjetlima i doziranje umjetnosti u tehniku. Ona mora biti drugačija od drugih vrsta fotografija po stilu fotografiranja, mora se postići unikatnost i jeidnstvenost koju nije moguće kopirati. Isto tako, nisu svi modeli odmah profesionalci u svom poslu, potrebno ih je voditi kroz foto session te iz njih izvući ono najbolje.

Kako ste se Vi kao muškarac uklopili u modni svijet koji je može se reći većinom „rezerviran“ za žene i djevojke?

Pa ako malo pogledate našu scenu, nije modni svijet rezerviran isključivo za žene. Mnogi sudionici ovog svijeta su muškarci pogotovo ukoliko se prisjetimo modnih dizajnera te ljudi koji stoje „iza kulise“ . Kako sam se ja uklopio? Mislim da vrlo dobro. Od prvog dana osjetio sam da je svijet mode mjesto gdje ja kao profesionalac pripadam. Od samog početka postojala je lakoća kojom sam pristupao poslu što mi je pomoglo da shvatim kako unatoč tome što ovaj posao ponekad može biti vrlo zahtjevan, to je ono što ja volim i želim raditi.

Najdraže Vam je fotografirati...

Modne revije, editorijale kao i book-ove.

Na što treba najviše obratiti pozornost kod fotografiranja za modni časopis?

Važno je razumijeti temu kojom se fotografije nadograđuju. Primjerice, kod fotografiranja naslovnica važno je da model (objekt) snimanja bude jasno obuhvaćen načinom, stilom i vrstom kadra fotografiranja kako bi sve tehnike tokom fotografiranja stvarale jedinstvenu sliku koja predstavlja temu.

Modni fotografi su kreativci. Po čemu se najviše prepoznaje njihova kreativnost?

Dobra fotografija je poput otiska prsta. Ona je jedinstvena za svakog fotografa i prema tome na svoj način prepoznatljiva. Ono nešto što svaku modnu fotografiju čini jedinstvenom je kreativnost modnog fotografa. Teško je objasniti kako prepoznati kreativnost, ona je jednostavno vidljiva. Ona čini fotgrafiju „onim nečim“. A sad, da li se tu radi o načinu fotografiranja, kadru, tehnikama svjetla, korištenju dodatne opreme i kombinaciji svega navedenog, stvar je fotografa.

Vama je draže fotografirati žene ili muškarce?

Osobno meni kao profesionalcu, nije bitno da li fotografiram  ženu ili muškarca. Oni za mene predstavljaju objekt snimanja, pomoću svojih tehnika snimanja pokušavam pokazati njihovu osobnost u najboljem svjetlu.

Što mislite o street style fotografiji?

Ulica je živopisna sama po sebi te kao takva uvijek može biti nadahnućem zanimljivih fotografija. Jedini problem ovog načina fotografiranja jest što ono pomalo ulazi u privatnost osoba koje nisu na javnoj sceni. Što konkretno mislim jest, svi mi imamo svojih dobrih i loših dana, i ponekad nismo u onom svom najboljem izdanju i baš tada možemo postati predmetom internet porote, što ne mora uvijek biti ugodno.

Radite u veoma popularnom modnom časopisu, kakav je osjećaj biti celebrity?

Moram priznati, bez lažne skromnosti da se ja ne osijećam kao celebrity. Ja sam samo kreativac koji uživa u svom poslu, nastoji ga uraditi što je bolje moguće kako bi plod mog rada pružio zadovoljstvo čitateljima što posljedično meni daje užitak.

Fotografiranje na Fashion weekovima je posebna čast i zadovoljstvo. Kakav je osjećaj da upravo Vaše fotografije krase stranice i naslovnice veoma popularnog časopisa?

Osjećaj je predivan. Pogotovo kada vidim svoje slike preko čitavih stranica ili naslovnica. Ponosan sam na svoj rad i to mi daje motivaciju da budem još bolji.

Modna fotografija je fotografija koja je....

Totalno drugačija od drugih. 

A vi ste fotograf koji preferira fotografirati iz kuta...

Moja perspektiva ovisi o zahtjevima fotografiranja, temi i radnji. Sve zavisi o kakvoj se kampanji radi i što se njome želi poručiti.

Jer modnom fotografijom se mogu baviti samo oni koji imaju i „posjeduju“...

Balans između tehnike i umjetnosti. Kreativnosti i forme. Što zapravo može vrijediti općenito za fotografiranje, međutim, modna fotografija ujedinjuje te komponente a znati prepoznati pravi balans između navedenog je mjesto gdje nastupa talent.

Jelena Hendić

 

Komentiraj članak

Komentari