Najnovije istraživanje

OTKRIĆE Za debljanje nije odgovoran sastav hrane

Ukupni unos kalorija najodgovorniji je za debljanje a ne sastav hrane koji se može razlikovati po udjelu bjelančevina, pokazalo je američko istraživanje objavljeno u srijedu.

Istraživači su utvrdili da su osobe na visokokaloričnoj prehrani 'uskladištile' istu količinu sala bez obzira na udjel bjelančevina u prehrani, iako je skupina koja je bila na prehrani s najmanjim udjelom bjelančevina dobila najmanje na težini. No, upozoravaju istraživači, to je zato što su uz takvu prehranu izgubili na mišićnoj masi.

Ranija istraživanja sugerirala su da je unošenje prekomjernih kalorija kod različitih ljudi dovodilo do različitog povećanja težine a ostajalo je nejasno da li sastav prehrane utječe na to kako tijelo skladišti višak unesenih kalorija.

Znanstvenici iz Louisiane angažirali su 25 zdravih mladih dobrovoljaca koji su tijekom višemjesečnog pokusa živjeli pod laboratorijskim nadzorom gdje su se i hranili. Nakon što su utvrdili koliko je svakom pojedinom ispitaniku potrebno kalorija da bi održao tjelesnu težinu liječnici su im povećali dnevni unos za tisuću kalorija. Pri tome su bili podijeljeni u skupine s različitim unosom proteina pa su kod jednih bjelančevine činile pet posto prehrane, kod drugih 15, a kod trećih 25 posto, odnosno unosili su dnevno 47 grama, 139 grama te 228 grama bjelančevina dnevno.

Nakon dva mjeseca svi su dobili na težini, iako ne podjednako jer su oni s niskim udjelom proteina u hrani dobili tek nešto više od tri kilograma dok su oni sa srednjim ili visokim udjelom proteina dobili oko šest kilograma. Ipak oni koji su jeli hranu s niskim udjelom proteina uskladištili su više od 90 posto viška kalorija u obliku sala gubeći pri tome na mišićnoj masi što znači da su sve tri skupine uskladištile istu količinu sala, kažu znanstvenici u radu objavljenom u časopisu JAMA.

Stručnjaci kažu da iz toga proizlazi da stajanje na vagu nužno ne predstavlja dobar pokazatelj vrste težine koju dobijate niti je pokazatelj kvalitete prehrane jer rezultati skupine s niskim unosom proteina koja je najmanje dobila na vagi pokazuju da je izgubila na mišićnoj masi što nije zdravo.

"Vaga vas može prevariti da se na dobitku kad u stvari gubite", kaže voditelj istraživanja dr. George Bray te dodaje: "ako unosite previše kalorija, bez obzira na sastav prehrane, skladištit ćete više sala".

"Ono što je važno jesu kalorije", komentirao je istraživanje dr. James Levine koji se bavi problemima pretilosti na Mayo klinici u Rochesteru, Minnestota i nije bio uključen u istraživanje.

Komentiraj članak

Komentari