Pročitajte i informirajte se

OPASNA ZABLUDA O AUTOMOBILSKIM GUMAMA: Riješite se navike koja predstavlja opasnost na cesti, a niste ni svjesni!

Iz kojekakvih razloga, a najčešće je riječ o štednji, nemaru ili neznanju, vozači i nakon što završi zima, odnosno hladni dio godine, nastave voziti sa zimskim gumama.

Mnogi čak misle da je to sasvim dobar izbor jer su zimske gume “bolje“ od ljetnih.

Međutim, stručnjaci upozoravaju da je to vrlo opasna zabluda. Zimske gume jesu bolje od ljetnih, ali samo za zimske uvjete vožnje, s tim da se pod zimskim uvjetima ne podrazumijeva samo snijeg i led na cesti nego i niska temperatura.

Zimske i ljetne gume napravljene su od različitog materijala – zimske u mekše i elastičnije, tako da na niskim temperaturama dobro, tj. puno bolje od ljetnih, prianjaju za podlogu i omogućuju sigurniju vožnju.

Međutim, ta osobina ljeti predstavlja veliku opasnost. Prema testiranju koje je proveo švicarski auto klub Touring Club Suisse, kod temperature od 20 stupnjeva Celzijevih put kočenja automobila sa zimskim gumama je čak 50 posto duži nego s ljetnim gumama. Konkretno, automobil s ljetnim gumama zaustavit će se nakon 38, a onaj sa zimskim gumama nakon 56 metara.

U trenutku kad se automobil s ljetnim gumama zaustavi, na 38. metru kočenja, automobil sa zimskim gumama kreće se brzinom od čak 57 kilometara na sat!

Dakle, što se sigurnosti tiče, vožnja sa zimskim gumama u ljetnom razdoblju nikako nije preporučljiva.

A nije opravdana ni kada je riječ o financijskoj strani priče o zimskim i ljetnim gumama. Naime, zbog spomenute karakteristike zimskih guma, da su napravljene od puno mekšeg i elastičnijeg materijala, one se zbog toga znatno više zagrijavaju i brže troše te se tijekom jednog ljeta mogu do kraja potrošiti.

Pri tome treba znati da se tijekom zimskih mjeseci asfalt nerijetko zagrije i do 50 stupnjeva. Zbog toga, ako zimske gume koje se koriste ljeti i “prežive” tu “torturu”, zbog zagrijavanja na visoke temperature, izgubit će kvalitetu i karakteristike zimskih guma i u sljedećoj zimskoj sezoni neće se ponašati kao zimske gume.

Cjelogodišnje gume

Za one koji bi baš htjeli čitavu godinu voziti na jednim gumama, postoje i cjelogodišnje gume. One se mogu prepoznati po tome što sa strane imaju oznaku i sunce i pahuljicu.

Može se postaviti pitanje kako to da nisu sve gume cjelogodišnje, tj. zašto se uopće proizvode zimske i ljetne gume, kad postoje cjelogodišnje.

Stvar je u tome da su cjelogodišnje gume, recimo tako, jedno kompromisno rješenje. One su za zimu lošije od zimskih guma, a za ljeto lošije od ljetnih. Zapravo su namijenjene onim vozačima koji jako malo voze tako da nemaju velike zahtjeve od guma, a izborom cjelogodišnjih ostvaruju znatnu financijsku uštedu, piše doznajemo.

M+S gume

Mnogi vozači pogrešno tumače oznaku “M+S” na autogumama, smatrajući da ona označava cjelogodišnje gume. A zapravo to su gume čiji je profil posebno prilagođen za vožnju po blatu ili snijegu (Mud + Snow, blato i snijeg).

To su gume čiji izgled šara (površina koja je u dodiru s cestom) sadrži minimalno 25% “praznina” (šara, utora), ali nisu cjelogodišnje, a nisu nužno ni zimske, odnosno mogu biti i jedno i drugo.

Treba, dakle, obratiti pažnju i na druge znakove koji se nalaze pored oznake “M+S”. Ako je na gumi otisnuta pahuljica, onda je zimska, a ako je pahuljica i sunce, onda je cjelogodišnja.

Komentiraj članak

Facebook komentari