INTERVJU

NJEZINE LEPEZE SU HIT Ana Matušić: Volim ljetni šušur, bilo bi mi najdraže da je tako stalno jer bismo puno naučili

Iza zanimljivih lepeza koje svakodnevno viđamo ulicama grada u rukama, kako sugrađana, tako i turista, stoji ideja ambiciozne i simpatične Dubrovkinje Ane Matušić. Osim što je osnovala vlastiti obrt za promidžbu Hello Dubrovnik, radila je na gotovo svakom filmu koji se snimao u Dubrovniku, živjela je godinu dana u Torontu, a prije 13 godina bila je i izabrana za Miss Marko Polo Festa. S ovom svestranom Dubrovkinjom porazgovarali smo o njenim iskustvima iz raznih područja.

Svaki posao prvo kreće od ideje, pa kako je došlo do Vaše ideje o lepezama?

Prije dvije godine bila sam na otoku Visu i bilo je jako vruće, temperature su bile kao i sada, skoro +40 i u isto vrijeme je bio veliki požar u Splitu. S obzirom na to da sam obrazovana u području PR-a i marketinga, vidjela sam ljude oko sebe kako uzimaju bilo koje pomagalo koje im je nadohvat ruke kako bi se osvježili. Lepeza je prva asocijacija na takvo nešto pa sam spojila stvari u jedno i to je bio trenutak kada se dogodio Hello Dubrovnik i cijela ideja. U svemu ovome mi je najveću podršku pružala sestra Nikolina koja mi je u životu uvijek bila bezuvjetna podrška i stup svega.

Kako je tekao proces od ideje do realizacije?

Prvo sam krenula u istraživanje kako od lepeze dobiti marketinški prostor. Kako da oglas klijenata bude vidljiv i funkcionalan. Lepeza jednom kad dođe u ruke korisnika postaje šetajuća reklama i korisno pomagalo. Tako da Hello Dubrovnik spaja klijente i ljude jer ujedno predlaže aktivnosti i mjesta na koje se može otići. Sama realizacija je bila zanimljiva jer proizvodnju prati niz procesa. Prvo se potrebno obratiti grafičaru, tiskari, provjeriti isplativost, način tiskanja i ispitati tržište. Potrebno je ispitati tržište ne samo u Dubrovniku, nego i šire, kako bi to bilo zanimljivo široj javnosti. Nakon svih tih procesa, otišla sam kao i svaki početnik poduzetnik na HZZ i tražila poticaje, a tu mi je od velike pomoći bila gospođa Ivana Matić, stručni savjetnik za početnike. Ti poticaji su bili od velike pomoći u prvoj godini poslovanja. Sve se slagalo jedno na drugo što je dovelo do konačne realizacije.

Je li Vam za pokretanje projekta izazovnije bilo smisliti nešto novo i atraktivno na tržištu ili u konačnici to realizirati?

Teže mi je bilo realizirati jer je ideja došla sama i prirodno. U današnjem svijetu gdje je veliki broj informacija dostupan moraš znati kako pretraživati neke stvari, moraš biti konkretan i precizan oko onoga što tražiš i što želiš kako se ne bi gubio u moru informacija. Zato sam se okružila ljudima koji su stručnjaci u svojim područjima djelovanja od kojih sam mogla najviše i naučiti.  

Radite i u filmskoj produkciji, plešete tango, ... Kako uspijevate uskladiti sve obaveze i stignete li se odmoriti?

Organizacija vremena je ključ svega. Stignem se odmoriti za vrijeme godišnjeg odmora. No ja obožavam raditi, pa posao i ne shvaćam kao takav kada radite ono što volite.

Vidite li u Dubrovniku daljnju perspektivu za razvijanje filmskog turizma?

Svakako da vidim. Dubrovnik je lijepa i atraktivna lokacija, zanimljiva svima zbog prirodnih ljepota, bogate povijesne i kulturne baštine koja nadahnjuje.

Imate doticaja s glumcima i cijelim timom koji radi na filmovima, kakvi su njihovi dojmovi o Hrvatskoj?

Ne samo glumci, nego svatko od mojih prijatelja tko dođe, svi su oduševljeni. Nije bitno radi li se o poznatoj osobi ili osobi koja voli putovati, svi su zaljubljeni u Dubrovnik i zato moramo nastaviti čuvati ono što imamo i mi kao građani ovoga lijepoga Grada nastaviti ga njegovati jer smo mi njegova slika gdje god i mi pošli.

Kako općenito doživljavate život i turizam u Dubrovniku, svake sezone se iznova susrećemo s kritikama na račun turizma?

Kritičara će uvijek biti. Bogatstvo hrvatske kulturno – povijesne baštine čini veliku snagu resursno-atrakcijske osnove Hrvatske. Turizam je jaka gospodarska grana koju moramo nastaviti pametno njegovati. Ne sviđa mi se u što se pretvaramo,  no ja  opet volim ovaj 'šušur',  svima smeta, ali ja to volim. Volim multikulture, volim vidjeti ljude iz više dijelova svijeta. Bilo bi mi najdraže da je tako cijelu godinu jer bismo puno međusobno naučili.

Godinu dana ste proveli u Kanadi i ipak ste se vratili u rodni Dubrovnik. Biste li mogli usporediti način života i rada u inozemstvu i u Hrvatskoj?

Kod nas je život kvalitetniji, još nemamo doticaj s toliko procesiranom hranom što je fantastično. Uživamo u prirodnim ljepotama. Mi imamo puno resursa koje ne znamo iskoristiti na pravi način. Život u Kanadi je konstantan rad, ali je uređen na takav način da ljudi mogu živjeti i uživati u plodovima svoga rada, a mi nažalost ovdje radimo kako bismo preživjeli i tu se dogodi frustracija u kojoj ljudi imaju osjećaj da cijelo vrijeme rade, a ne stignu uživati. U Kanadi je sve predodređeno osobi i tome da se osjećaš odlično. Jedno posebno iskustvo u Torontu je bilo kada sam počela raditi u zdravstvenoj firmi pri istraživanju tržišta, nakon tjedan dana menadžerica te firme me pozvala na razgovor jer je htjela saznati kako se ja osjećam u toj firmi, kakve su mi kolege, je li mi obuka komplicirana, smatram li da oni nešto trebaju promijeniti? To je ono što te poslodavac pita nakon samo tjedan dana rada u Kanadi i mislim da bismo se mi trebali naučiti cijeniti jedni druge u svakoj firmi u Hrvatskoj kako bi se naša svijest počela mijenjati na bolje. Pokupila sam njihovu kulturu, tamo je normalno petkom zaželiti svima ugodan vikend, a kad sam se vratila ovdje i to počela govoriti, ljudi su mi se smijali. Oni to nisu doživljavali, ili oni koji jesu bi ostali zateknuti, ali sada mi je drago kada vidim da i ovdje ljudi to počinju primjenjivati. Tamo je normalno da se i vozaču autobusa zahvališ što te sigurno doveo na željeno odredište, a ovdje kada to kažeš svi te gledaju kao da nisi normalan i to dovoljno govori o jednom i drugom svijetu.

Kako ste se odlučili vratiti, je li to bila prvotna ideja kada ste otišli?

Nije bila prvotna ideja. Dobila sam radnu dozvolu mjesec dana nakon što sam aplicirala za nju, otišla sam i nisam znala nikoga. Nakon tri tjedna sam dobila posao, nekako sam se umrežila i htjela sam vidjeti kako će to biti i osjetiti sami grad. Vratila sam se jer sam shvatila koliko prednosti imam kad se vratim iz takve države i s takvim iskustvom. Toronto će uvijek biti drugi dom, no ja volim život u Dubrovniku i Hrvatskoj.

Prije 13 godina bili ste Miss Marko Polo Festa, gdje su se natjecale djevojke iz više zemalja. Kakvo Vam je bilo to iskustvo?

Slučajno sam ušla u izbor međunarodnog festivala pisme, lipote i vina, koji je tradicionalni hrvatski festival nastao u čast 700. godišnjice povratka čuvenog Korčulanina Marka Pola. U Dubrovniku me zapazio direktor festivala Ivan Šegedin i pozvao me. Izbor je ostao u jako lijepoj uspomeni. Tadašnji voditelji su bili Nila Miličić Vukosavić i Denis Šabić. Kako se od 2006. više nije organizirao izbor lipote, 2017. su novinarka, spikerica, televizijska i radijska voditeljica Željka Fattorini i dugogodišnji dopisnik Dubrovačkog vjesnika i Slobodne Dalmacije Niko Perić objavili kako festival neće više birati novu misicu tako da i dalje ponosno čuvam tijaru. 2014. sam se našla i u ulozi voditeljice XIX. Međunarodnog Marco Polo Festa rame uz rame Denisu Šabiću.

Što biste savjetovali onima koji imaju želju pokrenuti vlastiti posao, nešto što Vi možda niste znali kad ste krenuli?

Da nikad ne odustaje i sluša svoju intuiciju bez obzira na to što mu itko kaže. Na kraju dana će znati da je pokušao/la i da ne odustaje. Moja obitelj mi je bila tu najveća podrška. Vrijedi svega. Lepeza je patentirani proizvod. Sva su prava pridržana. Proizvod kao i ime firme su zaštićeni intelektualnim vlasništvom. Zanimljivo mi je kako su pojedinci kada su shvatili da je ovako nešto dobra ideja, pokušali me i kopirati.

Ovakav princip oglašavanja nije onakav na kakav smo navikli pa planirate li nastaviti osmišljavati nove alate za oglašavanje?

Naravno. Svakako želim ostati dosljedna lepezi, i nastaviti razvijati Hello Dubrovnik.

Za sve one koji se žele naći na lepezi ili s vama ostvariti oblik oglašavanja, kako Vas mogu pronaći?

Mogu me zapratiti na:
Facebook stranici Hello Dubrovnik,
Instagram profilu hello.dubrovnik
Web stranici: www.hello-dubrovnik.com i stupiti u direktan kontakt sa mnom.



Ana Buratović

Komentiraj članak

Komentari