San za ljepotu

Mali savjeti za slatke snove

Čovjek se u prosjeku okrene 20 do 40 puta u toku noći. Na miran san utjecaj može imati i temperatura u sobi, pitanje koliko smo umorni, što smo radili neposredno prije odlaska u krevet, i što smo jeli.

Koliko prosječno spavate noću? Kada spavamo, to nam ne donosi samo opuštanje i spokoj duše i tijela, već i neophodnu dozu ljepote. Koliko nam je potrebno za snove? Iako nam se čini da smo i nakon 7, 8 sati sna umorni, što ćete tek reći kad vam kažemo da je nekada već 5 do 6 sati neometanog sna sasvim dovoljno za odmor, a ukoliko imamo nemirne snove, nekada nam je i 8 sati sna premalo.

Čovjek se u prosjeku okrene 20 do 40 puta u toku noći. Na miran san utjecaj može imati i temperatura u sobi, pitanje koliko smo umorni, što smo radili neposredno prije odlaska u krevet, i što smo jeli.

Prije spavanja: Prije nego legnete u krevet, postoje stvari koje možete učiniti kako bi vam san bio lakši i kako biste se ujutro probudili sretniji, poletniji i bez gunđanja. Prije nego odete spavati bilo bi dobro kratko prohodati bosih nogu, jer na taj način stimulirate refleksne zone koje su odgovorne za uspavljivanje. Isto tako, prije nego što odete u krpe, bilo  bi poželjno prošetati desetak minuta na svježem zraku, no ukoliko niste u mogućnosti, 30 dubokih udaha uz otvoren prozor napravit će svoje, prenosi žena.hr

Veliko ne!: Kofein, monitor, i nikotin samo nam mogu odmoći u mirnom snu. Kavu pijemo kad se želimo razbuditi, gledanje u monitor na nas također djeluje razbuđujuće, a nikotin ima podjednako stimulirajuće djelovanje kao kofein. Nakon 19 sati, cigarete zaboravite. Energetske napitke također. Energetski napitci sadrže ksantine (tu ulazi u kofein), gaziranu vodu, taurin, i B vitamin. Taj spoj je idealan za produljiti budnost na jedno tri do četiri sata. Ukoliko ste i popili neki od energetskih napitaka tijekom dana, to je u redu, no nemojte se naviknuti na njih, i nikako ih nemojte popiti više od dva dnevno, jer isti mogu uzrokovati aritmiju, mučninu i naravno nesanicu.

San za ljepotu: Prije spavanja bilo bi dobro izbaciti iz glave sve brige i ono što nas muči. Razmišljajte o nečem lijepom, odmoru i poljupcima voljenog muškarca. To će vas umiriti i ubrzo ćete utonuti u san. Dakako, tu su i naši preparativni mali prijatelji koje volimo jer kada se ujutro probudimo nismo zgužvani i ružni. Na lice namazati hidratantnu kremu, dok ćemo na vrat nanijeti malu količinu anti aging preparata za vrat i dekolte. Prste možemo izmasirati zagrijanim uljem od avokada. Ono što će nas sigurno opustiti je topla kupka od lavande. Ako su vam oči ujutro kao dvije krafne, trebali biste nastojati spavati na leđima jer samim tipe sprječavate nakupljanje vode u prednjem dijelu glave i lica. Ono što je najvažnije je svakako osvjetljenje, kojeg uopće ne bi trebalo biti. Što je mračnije, to naša osjetila bolje funkcioniraju kad je noć, te se bolje razvijamo i ugodnije spavamo.

Light večera: Zadnji dnevni obrok trebao bi svakako bit jednostavan i lagan. No, nemojte niti pomisliti na salatu! Salata će opteretiti želudac i crijeva jer je teže probavljiva. Na pizzu, ćevape i ugljikohidrate zaboravite. Osim što ćete ujutro biti naduti, imat ćete i loš zadah cijeli dan. Ukoliko se ipak odlučite za salatu mi preporučamo ječam (kuhati 20 min u slanoj vodi), tunu, žlicu maslinovog ulja, pola tikvice i malo ružmarina koji će sačiniti idealno lagan obrok za kraj dana. Kuhano povrće, kravlji ili posni sir, svježa rajčica, integralna riža, pileće ili pureće meso također spadaju u laganije obroke prije spavanja.

Napitak za uspavljivanje: Neki prije spavanja popiju čašu crnog vina, međutim ono što mi preporučamo je šalica crnog čaja. Crni čaj je stimulativan i odlično je piće za proljeće, samo se pobrinite da je riječ o slabije spravljenom čaju, jer  bi vas jaki mogao ojš više razbuditi. Za umirenje se preporučuju i čajevi od kamilice, matičnjaka i metvice.

Za tijelo ali prvenstveno dušu: Sve brige koje vas muče zapišite u malu bilježnicu. Kada jednog dana to budete čitali vidjet ćete da ste brinuli bez razloga, a možda se i nasmijati Tijekom dana bilo bi dobro i da se rekreirate. No, ne 3 sata prije spavanja, već prije, tijekom dana. Prije spavanja možete lagano meditirati ili se baviti jogom. Tik prije spavanja možete i namirisati jastuk, odnosno lagano poprskati jastuk aromaterapijski sprej s lotusom, lavandom ili nekim drugim umirujućim sastojkom. Isto vrijedi i za mirisne svijećice. Samo ih nemojte zaboraviti ugasiti!

Komentiraj članak

Facebook komentari