Dobro je znati!

LOŠE VOZAČKE NAVIKE Štete automobilu i prazne vaš takujin

Svi mi nakon položenog vozačkog ispita steknemo neke navike u vožnji. Neki od nas drže ruku na ručici mjenjača, neki kroz prozor, a neki i jedno i drugo. U ovom članku vam donosimo savjete kako sačuvati vaš automobil, kako povećati vlastitu sigurnost u prometu, a kako i uštedjeti koju kunu vozeći na ispravan način.

1. Odmaranje ruke na mjenjaču

Puno vozača odmara ruku držeći ju na ručici mjenjača tijekom vožnje, a isto nije preporučljivo iz nekoliko razloga, piše portal automobil.hr. Prvenstveno jer vam trebaju obje ruke na upravljaču, a sekundarno zbog toga što time prouzrokujete pritisak na samu ručicu mjenjača, koji sinkroni i zupčanici u mjenjačkoj kutiji baš i ne vole. Isti taj pritisak tijekom vremena uzrokuje probleme koji vas mogu skupo koštati.

Pola spremnika po zimi
 

2. Pola spremnika po zimi

Po hladnom vremenu u spremniku goriva stvara se kondenzacija, a svi znamo da voda u gorivu i nije baš dobra za rad vašeg motora. Stoga, ako je vanjska temperatura oko nule, pobrinite se da imate barem pola spremnika goriva jer time sprječavate nakupljanje i kondenziranje vode na stijenkama spremnika, a samim time čuvate vaš motor od “vode u gorivu”.

 
Noga na kočnici
 

3. Konstantno kočenje

Ono što vas uče u autoškoli da konstantno pazite na promet i da unaprijed planirate ubrzavanje i zaustavljanje je sad primjenjivo. Dakle, svaki pritisak na papučicu kočnice je direktan udar na vaš novčanik i pretvaranje vašeg goriva u nepotrebnu toplinsku energiju na diskovima vašeg automobila. Što manje koristite kočnicu u vožnji, više ćete goriva uštedjeti, a samim time i kočione pločice.

Ignoriranje čudnih zvukova
 

4. Ignoriranje čudnih zvukova

Ukoliko ste jedan od onih vozača koji misle da pojačavajući glazbu tijekom vožnje rješavate problem čudnih zvukova škripanja i/ili struganja koji dolaze iz ovjesa ili motora vašeg automobila – u krivu ste. Ignorirajući takve zvukove dovodite u potencijalnu opasnost sebe i ostale sudionike u prometu jer svaki čudan zvuk koji vaš auto proizvede je samo upozorenje na predstojeći mogući kvar. Što duže ignorirate čudne zvukove, račun u servisu će biti skuplji.

Zanemarivanje ručne kočnice
 

5. Zanemarivanje ručne kočnice

Slažemo se, upotreba ručne kočnice nije baš najsretnije rješenje u zimskim uvjetima zbog potencijalnog smrzavanja iste. Ali, kad malo bolje pogledate, ako ostavite vozilo parkirano “u prvoj”, kompletna težina vašeg vozila pada na mjenjačku kutiju, te samim time oštećuje zupčanike u istoj, kao i klipove u samom motoru. Stoga, ako je vanjska temperatura veća od nule, nemojte zanemariti ručnu kočnicu pri parkiranju. “Getriba” će vam biti zahvalna.

Visoki stupnjevi okretaja dok je motor hladan
 

6. Visoki stupnjevi okretaja dok je motor hladan

Moderni motori ne zahtijevaju zagrijavanje kao što je to bio slučaj prije 30 ili više godina. Ali isto tako, za njihovo “zdravlje” nije preporučljivo voziti na visokim okretajima dok temperatura vašeg motora ne dostigne radnu temperaturu. U hladnom režimu rada, preporučljivo je promijeniti stupanj prijenosa u viši kad motor dosegne oko 2000 okretaja u minuti.

Kočenje nizbrdo
 

7. Kočenje nizbrdo

Ako živite u brdovitim krajevima, evo nekoliko savjeta za vas. Pri vožnji nizbrdo nikako ne koristite vožnju u “leru”, pritišćući kočnicu svaki put kad auto ubrza, nego odaberite prikladan stupanj prijenosa za vašu brzinu i “kočite” motorom. Samim time štedjet ćete gorivo jer moderni motori koriste inerciju i težinu vozila i pri vožnji nizbrdo ne troše gorivo, a isto tako produžit ćete vijek trajanja vaših kočionih diskova i pločica.

Komentiraj članak

Komentari