AUTOMAFIJA

LOPOVI IMAJU I OMILJENI MODEL Prošle godine u Hrvatskoj ukradeno 675 automobila

Poznavatelji prilika tvrde - automafija radi punom parom

I ne samo to, kradljivci automobila koriste se suvremenim metodama kojima auto odvezu bez da ga prije paljenja i dotaknu. Kako i koji se modeli najčešće kradu?

U 58 slučaja lopovima krađa nije išla od ruke, no ipak su prošle godine u Hrvatskoj ukrali 675 automobila, piše RTL.

Kristijan Tićak, glavni urednik Auto motor i sporta kazao je: "Naš vozni park, a i vozni park u susjedstvu, u našoj regiji je debelo iznad deset godina što znači da se takvi automobili kradu radi dijelova. Zbog motora, zbog farova, zbog air bagova, zbog nekih sklopova koji na tržištu mogu postići realno visoku cijenu."

No, sve se više kradu i luksuzni modeli naravno, ne za dijelove nego za preprodaju. Takvi modeli prepoznaju vlasnika točnije ključ za koji nije ni potreban za otključavanje automobila. Važno je samo da je u blizini. 

"Jednostavno skinu signal tog ključa. Postoji elektronski uređaj tkz. relejne kutije koja može skinuti, snimiti signal tog ključa. Čak, navodno, i u kući, kad je ključ u kući kroz prozor ili preko zida", pojašnjava Damir Novak iz HAK-a.  

Jedino rješenje je kupiti posebnu torbicu ili ključeve zamotavati u aluminijsku foliju. 

Najčešće lopovi biraju VW

Naime, iz godine u godinu broj ukradenih automobila u Hrvatskoj kreće se od 600 do 700 godišnje. Čak polovica ukradenih automobila svake godine ukrade se na području PU Zagrebačke. Lopovi imaju i omiljeni model, a to je VW.

Samo lani ih je ukradeno 130 što čini 33 posto u ukupnom broju otuđenih vozila. Dio te statistike je i Nikšin automobil.

Nikša Županović, vlasnik ukradenog automobila se pojadao: "Čim smo rekli da je model automobila Golf 7 oni su nam rekli, nažalost, auto je ukraden, možete se pozdravit.

Tićak kaže kako udio krađa zapravo odgovara i prodaji te marke tog koncerna. Najviše je takvih auta na cesti pa je logično da se najviše i kradu.

Dok je broj ukradenih automobila svake godine sličan, nešto se ipak promijenilo. Prije su kradljivci morali bit vrsni mehaničari i ključari, a danas se to radi sa skupom IT opremom i skupim softwerom jer je i automobil postao sve više smartphone na kotačima.

Izvor:  RTL

Komentiraj članak

Komentari