KOLUMNA BY NIVES

LJEPOTA, IZGLED I OSTAVLJANJE DOJMA Trendovi se ubrzano mijenjaju, stil se dugo izgrađuje, ali on ostaje

Ako sve do sada, niste čuli za sedam ludih beauty trendova, u koje spadaju Microneedling, Dermaplaning, OP uklanjanje tattooa i izbjeljivanje strija i raznih ožiljaka tattoom, Microblading, Lash Tattoo, Vaginal Steaming, Fillerina, a koji su još prošle godine bili na usnama i pod prstima svih beauty influencera i njihovih fanova, vjerojatno ste prespavali godinu ili boravili na pustom otoku, bez interneta, handyja i štampe.

Šalim se, vjerojatno uopće niste bili zainteresirani za njih jer uopće niste zainteresirani za beauty trendove.
Neki od ovih naziva zvuče potpuno uvrnuto, ali ako ste mislili da novih hitova ove godine nema, industrija ljepote za vas uvijek ima nova iznenađenja!

U modnom svijetu još je luđe. Taman se naviknemo na jedan trend, nabavimo neki proizvod koji odgovara na njegovu temu, već dolazi drugi trend, istiskuje iz igre prvi, s kojim se trebamo pozdraviti, ako želimo biti IN. U modnom svijetu više nema nikakvih pravila, pa tako nisu rijetki ni mixevi raznih trendova, što je nekad bilo nezamislivo i nedopustivo. Trendovi nastaju na ulici, čitavi timovi stručnjaka, od raznih stilista do sociologa mode, svakodnevno promatraju kretanja u društvu, čak i politici i bilježe uličnu modu svjetskih metropola, tzv. streetstyle. Stručnjaci za trendove osluškuju ulično bilo, opipavaju puls publike – potrošača, raspituju se za njihove interese i ideje, promatraju kretanja, interese i potrebe raznih dobnih skupina. Prikupljaju podatke, obrađuju ih, nalaze zajedničku nit koja ih veže te nas informiraju o svojim predviđanjima, što ćemo i gdje nositi idućih nekoliko modnih razdoblja. Upravo te informacije, smjernica su modnim dizajnerima u kojem pravcu trebaju ići i koja im je tema idućih nekoliko sezona. Na osnovu istih, djeluju i proizvođači bojila i tekstilnih materijala, osmišljavaju nove nijanse i teksture. Vrti se tako ogromna modna i beauty mašinerija, kojoj su interesi različiti – od toga da zabavi svoju publiku, prenese ideje dizajnera i ukus publike pa sve do ogromnih zarada. No mi, potrošači, korisnici i ljubitelji trendova, umjesto da ih biramo iz zabave, po vlastitim afinitetima i kupujemo jer nas vesele, padamo pod njihov utjecaj, dopuštamo si manipulacije i njima robujemo, na nagovor raznih stilista, influencera i modnih urednika, koji nas svakodnevno uvjeravaju da je nešto must have i dostojno čišćenja naših bankovnih računa. I to sve pod izgovorom sreće, koju kupujemo materijalnim stvarima. Moda tako postaje zabava za bogate i sve one, koji stvaraju privid bogatstva, posuđujući novac iz raznih izvora, kako bi živjeli trend i u trendu, zabilježili sve trendovske trenutke raznim tehničkim pomagalima.

Uostalom, te zabilježene trenutke vidite na društvenim mrežama, koje su ponovno – trend, jedan od mnogobrojnih trendova, a nekima su postale i stil života. Kako god, trendovi dolaze, trendovi prolaze. Čas je popularna Severina, čas Angelina. Pa Kim, Kylie, Kendal. U moje teenagersko doba puno se pisalo o Pameli Anderson, Sharon Stone, Cindy Crawford, Lindi Evangelisti, Julii Roberts i Carmen Electra, a onda su, kroz nekoliko godina, njihova mjesta zauzele neke nove ljepotice glazbenog, modnog i filmskog svijeta. Trendovi ljepote izmjenjuju se skoro pa s godišnjim dobima i modnim sezonama, no samo stil ostaje trajan i to stil poznatih starih hollywoodskih diva. Uvijek su in čista klasika i egzotika. Neke dame, usprkos godinama, tražene su i u šestom desetljeću života. Trendovi ih ne dotiču jer njihov je stil upečatljiv i vrlo jak. Sve ostale, povodljive za trendovima, oni zasipaju morem neukusa, natječući se jedan s drugim za prestiž. Pogledajte samo kako snažan utjecaj imaju na zvijezde instagrama. Neki dan sam čitala - ništa su trendovi poput brijanja lica, kremanja prištića kalodontom, japanskog iscrtavanja obrva, konturiranja lica i tijela, ekstenzija kose i trepavica - sada teenagerice žele izgledati kao transvestiti jer to im je cool, potpuna zabava i blagoslovila je neka stilistička zvijezda.

IN su intenzivne boje na kapcima i usnama, exstralong umjetne trepavice, oštre konture lica, umeci za kosu, iscrtane obrve, često u vrlo oštrim formama – s dvije riječi, transvestit look, koji djeluje pomalo zastrašujuće. Ne bi on bio toliko diskutabilan, da je namijenjen samo performanceu i scenskim nastupima, ali kada je riječ o mladim djevojkama, nevinih crta lica, koje ga nose u svakodnevnom životu, nije ga teško proglasiti neukusnim i suvišnim dodatkom. A zašto je onda toliko na cijeni? Zato što publika voli teatar i show program, zasićena je prosječnim izgledom i životom, inzistira na šok efektu. K tome, spomenuti atributi pripisuju se finoj umjetnosti make-upa na transvestitskoj sceni, koja je cvjetala 80-ih i 90-ih godina u Velikoj Britaniji. Kad malo promotrite aktualne trendove sezone i revival spomenutog razdoblja, postaje jasno, zašto ga prati spomenuti beauty izričaj. Putem njega, sve češće i agresivnije nadmeću se beauty brandovi na tržištu, kojih je sve više i koji upravo izazivanjem šok efekta kod promatrača te pokazivanjem svih mogućnosti svojih make up proizvoda, žele motivirati kupce i potaknuti kupovinu istih proizvoda.

To najčešće čine putem marketing influencera, koji znaju kako privući pažnju i nametnuti novi trend. Kako bi pojedini brandovi prodali što više proizvoda, osmišljavaju se i nove metode šminkanja, poput bakinga. U ovom slučaju, prvo puder nanosite, a onda ga brišete, nakon dvadesetak minuta pa fiksirate, što bi trebalo osigurati trajniju šminku, a ujedno potiče nabavku što većeg broja popratnih proizvoda, koje možda niste željeli nabaviti, ali morate, ako želite da vam ovaj stil šminkanja uspije i ako želite biti dio trenda. Kad smo dakle kod trendova, da biste ih slijedili i pritom nabavljali proizvode dobre kvalitete, računajte da će vam trebati puno novaca. Sami trendovi osmišljeni su da nas zabave, uljepšaju život, učine ga zanimljivijim, ubrzaju proizvodnju novih proizvoda i time, da uposle što više osoba i proizvođačima donesu što veće zarade. Kupac koji na njih ne troši i uporno njeguje vlastiti stil, nije im interesantan. Proizvođače zanimaju trendsetteri, osobnosti koje vole potrošiti na zabavu i kojima je moguća manipulacija. Za razliku od trendova, koji traju kratka razdoblja, smatraju se ukusom trenutka i podložni su čestim promjenama, stil je postojaniji. Možemo ga promatrati dvojako - kao izraz epohe vremena u kojem nastaje i izraz pojedinca. Dok je svaki stil epohe proizašao iz nekog idejnog pokreta, uvjetovanog povijesnom, kulturnom i ekonomskom situacijom u društvu, stil pojedinca je osoban, ali je i izraz ukupne kolektivne svijesti svog društva i vremena. Njega oblikuju dvije nužnosti - oponašanja i odvajanja.

Čovjek ima potrebu za društvom i prihvaćenošću i zato oponaša druge, od tuda i prihvaćanje trendova, ali se želi i istaknuti, potvrditi u tom društvu, kao jedinka, svojom osobnošću. Upravo tu osobnost iskazuje svojim vlastitim stilom, modnim i životnim. Stil ne možete steći preko noći, iza njega je puno prakse i metoda pogreške i ispravke, istraživanja, ali se slobodno možete inspirirati tuđim stilom, kako biste olakšali izgradnju vlastitoga. Ne možete očekivati stil preko noći, nekima su potrebna desetljeća da ga izgrade. Kako god se mijenjaju oni, mijenja se i njihov stilski izričaj. Prema tome, stil zapravo gradimo čitav život. Dok ovo pišem, na monitoru mi iskače naslov na jednom portalu: „Isključite se!

Zaboravite na hygge - niksen je najnoviji lifestyle trend, a njegovo načelo glasi: Ne raditi ništa!“ Drugi pak naslov kaže: „Najnoviji hit stigao je u susjedstvo. Lutke prostitutke tražena su roba, a nakon upotrebe idu na dubinsko čišćenje.“ Evo, dakle, novih trendova. Zvuči čudno, ali ovom zadnjem se čak veselim. Više plastičnih lutaka, igračaka, manje nasilja nad ženama jer na koji drugi način promijeniti bolestan muški um, koji šteti ljudskom biću? Ali s druge strane, kad pogledaš koliko žena dobrovoljno djeluje kao da su bez svijesti i razuma, dobrovoljno se odriču svog dostojanstva, dobrovoljno izigravaju žrtvu i nečiji su hir, trend... Ako ipak imaš razvijenu svijest, dostojanstvo i kakav- takav pristojan lifestyle, koji te čini sretnim/sretnom, nema potrebe da ga gaziš, radi nikoga. Nemoj biti nečiji trend, hit sezone, mjeseca i tjedna. Budi nečiji stil, lifestyle. Budi ono što traje godinama, desetljećima i ne podliježe ukusu trenutka, baš poput unikatnog, luksuznog proizvoda, visoke cijene. Trendovi su zabavni, ali dostupni masama, a unikati samo profinjenim nosićima. Čim trendovskim proizvodima prođe rok trajanja, idu na bezobrazno smiješne rasprodaje. Prodaju se za bagatelu, drže ih u outletima, poklanjaju, posebno one lošije kvalitete, samo da ih se riješe. Želiš li biti must have ili limited edition? A kako bi bilo da si dio nečijeg stila?

Komentiraj članak

Komentari