Zdravlje

Kako uspješno pobijediti emotivno prejedanje

Situacija vam je vjerojatno poznata… imate loš dan, pa posežete za čipsom. Ili vas je netko razočarao, pa za utjehu grabite Milku.

Netko će posegnuti za slatkim, netko za slanim, jer se u većini slučajeva svi osjećaju bolje dok jedu, ali kasnije nastupa osjećaj razočaranja i krivnje.

Emotivno prejedanje je obrazac kojim se prividno ublažava emotivna bol. Puno je lakše preusmjeriti pažnju na grickanje hrane, što donosi trenutni dobar osjećaj, nego se suočiti s uzrokom emotivne boli (recimo, osjećaj nesigurnosti i uznemirenosti nakon burnog razgovora sa šefom ili svađe s dečkom). Emotivno prejedanje prikriva unutarnju povredu, a uz to gradi lošu sliku o sebi i sabotira ostvarenje fitness ciljeva. Emocije vrijedi poslušati i doživjeti.

6 strategija koje vam mogu pomoći kada vas uhvati žuta minuta:

1. Osvijestite uzrok svojih emocionalnih potreba. Zapitajte se kako se osjećate u tom trenutku. Možete li osvijestiti što vas je točno uznemirilo?

2. Nakon što ste osvijestili zbog čega ste uznemireni, pokušajte doživjeti emociju koju osjećate, koliko god ona neugodna bila. Poslušajte je.

3. Nazovite prijateljicu s kojom možete podijeliti svoje trenutno stanje.

4. Usmjerite pažnju na aktivnost koja bi vas mogla opustiti (slušanje glazbe, svjesno duboko disanje, relaksacija, meditacija).

5. Prisjetite se svog cilja i umjesto peciva, palačinke, Milke, čipsa, ili kolača odlučite pojesti nešto kvalitetno i zdravo.

6. Žudnja za nezdravom hranom traje desetak minuta. Izaberite bilo koju Fitness Bootcamp vježbu i vježbajte desetak minuta ili na desetak minuta otiđite u šetnju. Osvijestite kako se osjećate nakon toga. Ponosno?

Ne zaboravite da svako uspješno izbjegavanje emotivnog prejedanja gradi novu, pozitivnu sliku o sebi, kao i zdravu naviku slušanja svog tijela.

Komentiraj članak

Komentari