Registracija

Prijava

Kronika povijesnih stranputica

I tako smo odlučili upropastiti sve što je bilo vrijedno u Hrvatskoj kako bi prešli u EU

Slovenija je bila Europa i prije nego što je ušla u EU. Još onda su dobro zarađivali na nama i drugima iz bivše JUGO- UNIJE jer, oni su imali Rog, Tomos, Cimos, Iskru, Gorenje, svašto, k'o Njemačka. Imali su Alpe i skijališta, polke i valcere, k'o Austrija. Imali su bokunić mora natrpan brodovima i jahtama, k'o Monte Karlo. Imali su atomsku centralu k'o Švicarska. Doduše, pola. Drugo pola je bilo naše.

PIŠE: Mario Klečak/Glas Grada

I već tad', imali su pola bosansko-hercegovačkih gastarbajtera. One iz prvoga dijela imena države. Ono drugo pola, preselilo se u nas. I molim lijepo, sad' se mnogi Slovenci  žale, kako EU dobro zarađuje na njima, Slovencima. Ne znam zašto se žale, kad žive bolje od nas svih bivših. Imaju i čuvene endemske Slovenke!

A fakat' je lijepo putovati slikovitom Slovenijom ; k'o da šetaš kakvim uređenim europskim vrtom. Sve po picikatu. Da čovjek počne jodlovat' od sreće. Sve bi to  volio imat' doma. Sve tako skladno, čisto i pedantno uređeno.

Moramo se učiti još bankarenju

Ali, eto…ta naša prijateljska susjedna zemlja misli, da mi baš i nismo uređeni i zreli za EU. Pa su nam onako, pokroviteljski, europski poručili, da možemo prekrižit' EU ambicije ako se ne opametimo jer bi nam mogli zaključat' vrata Europe. Baš kad' smo se ponadali, kako su iza nas dani, kad' su nam jedina otvorena vrata prema Europi, bila - vrata Haaga.

I tako smo odlučili upropastit'  sve što je ikad' bilo vrijedno u Hrvatskoj, kako bi prešli na europski sustav vrijednosti. A sad', sve to riskiramo samo zato što su neki među nama Hrvatima zapeli tražit od Ljubljanske banke svoju ušteđevinu, u markama, još iz prošlog stoljeća. Bit' će da ne znaju, da su Deutsch marke ukinute. E jesmo Balkanci! Moramo se mi još učit' bankarenju. Jedno je kad' ti banka uzima, a drugo je kad' ti dava, ili vraća tvoje vlastite solde. Nije to kasa uzajamne pomoći.

Bome je istina, da ovi naši turisti, što ih pristojnosti radi, više ne zovemo škrticama i poverima, slabo troše solde u Gradu. Kako gradski proračun napunit' bez rada, sjetili su se naši gradski turistički eksperti, što se stalno po svijetu stručno doškolavaju. Nakon stare ideje o naplati ulaznica na vratima od Grada, iznjedrili su još bolje rješenje. Već na Ilijinoj Glavici, naplaćivat će sto eura po autobusu. Sutradan, Grad je novom dopunom obradov'o autobusere, jer im je poklonio potpuno slobodnu vožnju - zimi. To se politički zove poboljšanje poduzetničke klime. Očekuje se masovan odaziv autobusera, sudionika bogate zimske sezone koji će zimi danonoćno kružit' gradom.

Oni, matematici vičniji vozači lako će izračunat', koliko tako mogu uštedjet' jer će uz minimalne troškove za naftu po samo jednom 'điru' oko grada ušparat' 750 kuna. Jer je zimi mukte. Pa ako dnevno zavrte bar četiri ture, eto im uštede od tri tisuće kuna, a potrošit će jedva dvadesetak litara ili dvjestotinjak kuna. Vozeći tako prazne autobuse neće ih morat' prat', pa će i na taj način dnevno ušparat 200 kuna. Isključena klima ušparat' će novih četrdesetak kuna. Sve u svemu, radi se o velikoj uštedi, da ne spominjemo ekološke učinke.

Putničke agencije, isto tako ekološki svjesne također smišljaju kako smanjit' zagađenje u Gradu, pa za dogodine planiraju, umjesto iza Grada vozit' potpuno novim (u izgradnji) skretanjem s Ilijine Glavice prema Cavtatu i Konavlima. Kažu, bit' će tamo puno više bijelih nego narančastih autobusa jer ovima drugima se ne isplati.

Turizam ni ove godine nije razočarao

Dubrovački taksisti, mogu samo žalit', što uživaju privilegiju vožnje drugima zabranjenim smjerom tako da na Ilijinoj Glavici ništa neće plaćat'. Zato zimi neće dobit' nikakav popust.
A što se turista tiče, oni mogu i pješke doć' do Grada. Sad' imamo krasan, novi kockasti trotoar i viseće vrtove za jednokratnu upotrebu. Jer Bog Vrtlaru ne šalje kišu često. A djelatnici nisu uvježbani za ekstremne sportove, da bi se penjali na pale i zalijevali, hvale vrijedne gradske cvjetne ideje. Potpisnik ovih redaka, rado bi Gradu, potpuno besplatno, umjesto hvalospjeva, ustupio dio svoje plantaže kaktusa, koji izvrsno preživljavaju - na suhu.

Inače, turizmu ide. Ni ove nas godine nije razočar'o. Lani u ovo doba smo bili puni, a ove godine turistički znalci, uz pomoć statistike najavljuju 40 posto više Engleza nego lani. Može li bit' punije od punoga? Izgleda može. Ili je 40 posto nekih drugih turista odustalo, pa nam to nisu rekli, ili su Englezi pristali da spavaju od 1.4 u jednoj postelji. I to baš naši dragi Englezi. Ode još jedna teorija o štetnosti (po naš turizam) velikih sportskih događanja. Ili su možda samo Englezi takvi. Tradicionalno, mrtvi hladni na popularno žensko bacanje koplja, muške 'špage' na gredi, pucanje iz puške na deset metara i ostalo.
 
Na povijesnoj sjednici Gradskog vijeća održanoj ovih dana, svašta se usvajalo i stalno su dizali ruke. Bilo je na TV-u, u živo. Ono najvažnije dogovoreno je i jednoglasno usvojeno. Da se Vladi uputi, ne baš jaka kritika ili drski zahtjev, nego onako mekše, ponizna zamolba ili prijedlog za razmatranje o vraćanju Carine u Grad. Bila je to zauprav' borba divova. Jedni su se htjeli striktno držat' poslovnika,...a drugi su nedisciplinirano ustrajavali na pobuni protiv nepravednih odluka o ukidanju, prvo Trgovačkog suda pa onda Carine pa Zdravstvenog.

Opozicija je s rukom na srcu otklanjala svaku pomis'o, da je njihova borba politička, a neovisni vijećnici su se kleli vapajima svojih birača koji više ne mogu živjet' u Gradu bez Carine a s kojima stalno kontaktiraju na Stradunu. Jedan se zastupnik vrlo emotivno potužio kako gubi dane i dane putujući u Split na razna suđenja. Fini neki čovjek. I to nije fer. Stvarno, njemu treba omogućit' fer suđenje.

Što fali lokalnim sucima?

Govori mi jedan mali poduzetnik, kako je svako zlo za neko dobro i da je dugoročno bolje, da nam sve ukinu. Jer, govori on, kako su krenuli svi su izgledi da nam  ukinu i Policiju pa ako Bog da jednoga dana i Poreznu upravu. E, to bi bio dan. Altroke Carinska uprava. Što će nam to? Ništa ne izvozimo, a kojega kenjca moramo stalno uvozit'. Svi govore, kako vole hrvatsko. Rek'o sam mu da je on mali poduzetnik baš zato što usko gleda pa ne vidi širu sliku. Takvih je slika njemu dosta kaže on meni.
I da je potrošio pola života nizašto da mu je svega dosta i kako mu pada na pamet da emigrira. Čuo je na radiju da se na izlazu iz zemlje dugo čeka. Ali, neka kaže on isplati se..
Datum zadnje izmjene: 05.08.2012 09:48

Povratak

Pošalji prijatelju

Kronika povijesnih stranputica

Facebook komentari

Komentari

Avatar

Prohodnost cesta


Zbog prometne nesreće na D8 Jadranskoj magistrali, na izlazu iz Slanog prema Dubrovniku, na predjelu Ratac, promet je obustavljen. Samo za osobna vozila obilazak je: Trsteno-Brsečine-Slano.


Zbog prometne nesreće na 266. km autoceste A1, između čvorova Zadar II i Benkovac, promet u smjeru Splita teče otežano.

Na cestama u gorju i duž Jadranske magistrale (D8) mogući su odroni zemlje i kamenja.
Vozače upozoravamo da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama, održavaju sigurnosni razmak između.

Zbog vode na kolniku zatvorena je:
- ŽC 2018 Čakovec- Pribislavec

Zbog radova zatvorene su ceste:
- D2 Osijek-Vukovar između nadvožnjaka „Nemetin“ i skretanja za Zračnu luku Osijek,
- D22 Možđenec-Sudovec,
- D29 Kašina-Marija Bistrica,
- D50 Otočac-Perušić kod nadvožnjaka Janjče,
- D25 Korenica-Gospić (od 08,00 do 18,00 sati),
- D57 Vukovar-Orolik,
- D205 Klanjec-Dubrovčan,
- D307 Gornja Stubica-Marija Bistrica i
- ŽC6280 Dubovica-Sveta Nedjelja.

Uz privremenu prometnu signalizaciju vozi se na dionicama državnih cesta:
- D1 Korenica-Debelo Brdo,
- D9 Metković-Opuzen i
- D303 Rovinj-Rovinjsko Selo.

Od 8 do 18 sati, zbog radova zatvara se D25 Korenica-Gospić (do 6. kolovoza 2014. god.). Obilazak: Korenica D1-Udbina-D522-Gornja Ploča-Lovinac-D50-Gospić.

Zbog loših vremenskih uvjeta do daljnjeg se odgađa sanacija pješačkog mosta (nathodnika) kod ulaza 1 u Nacionalni Park Plitvička Jezera na ŽC5201 Selište Drežničko-Prijeboj, vozi se nesmetano.

Naizmjence se vozi na:
- D2 od kružnog toka u Turčinu do raskrižja s Gospodarskom ulicom u Varaždinu,
- D31 od Šestak Brda do Pokupskog,
- D45 Rogoža-čvor Kutina,
- D47 Lipik-Novska, u mjestu Jagma,
- D205 Risvica-Dubrovčan,
- D206 na dionici od Valentinova do Petrovskog,
- na D227 Šenkovec-Štrigova u naselju Prekopa i
- Sisačka ulica u Karlovcu, izlaz iz Karlovca prema Pisarovini (D36).

Za teretna vozila zatvorene su ceste:
- D29 Marija Bistrica-Soblinec,
- D228 Jurovski Brod-Ozalj-Karlovac, u Gornjem Pokupju (za vozila iznad 15t),
- ŽC3124 Vidrenjak-Popovača-Kutina–Novska,
- ŽC3252 Novska-Borovac i
- ŽC4030 Orahovica-Kutjevo.

Zbog oštećenja mosta Cubinec do daljnjeg je zatvorena državna cesta D22 Križevci-Sveti Ivan Žabno za vozila iznad 3,5 tona nosivosti. Obilasci su: D41 prema Majurcu do skretanja za Lemeš Križevački-ŽC2212-ŽC2228-Trema-DC 22 i obratno. Za vozila ukupne mase do 3,5 tona nosivosti i ukupne širine do 2 m, privremeno se vozi preko zamjenskog mosta, a vozila se propuštaju naizmjence.

Otvoren je novi kolnik na autocesti A3 Bregana-Lipovac poslije čvora Rugvice u smjeru Zagreb Istok i autoceste A4 Zagreb-Goričan. Privremeni prolaz koji se koristio, više se ne koristi. Zabrana prometa za sva vozila i dalje ostaje u poslovnoj zoni Zagreb Istok.

Savjeti za sigurnu vožnju


  • Planirati put i uzeti u obzir alternativne pravce. Najkraći put na karti nije nužno i najbrži.
  • Odmoriti se! Umorni vozači gube koncentraciju pa se na dužim putovanjima treba češće odmarati.
  • Provjeriti ulje, rashladnu, kočionu i tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla.
  • Provjeriti tlak u gumama, stanje i dubinu utora na njima (barem 3 mm).
  • Ponijeti nešto za jelo i (osvježavajuće) piće. Katkad putovanje traje duže od očekivanog.
  • Prije putovanja natočiti puni spremnik goriva
  • Vezati se sigurnosnim pojasom a voze li se i djeca pažljivo provjerite njihove sjedalice i sigurnosne pojaseve.
  • Prilagoditi brzinu kretanja vozila uvjetima i stanju na cesti te poštovati ograničenja brzine.
  • Uključiti radioprijamnik u sustav informiranja o stanju u prometu (RDS) kako biste saznali što se događa nacesti i izbjegli čekanja. Ili, raspitati se u HAK-u (072 777 777) o stanju na prometnicama na kojima namjeravate voziti.
  • Dobro je biti član HAK-a: Vrlo često se događa da ključevi ostanu zaključani u automobilu ili je točeno krivo gorivo, ... pozivom na 1987 - klub će vam tada pomoći na cesti!

Savjeti MUP-a i HAK-a motociklistima


  • Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu
  • Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti
  • Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti
  • Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima
  • Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično

Savjeti MUP-a i HAK-a vozačima automobila


  • Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska
  • Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”
  • Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta
  • Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu
  • Ne usporavajte bez da ste dali znak paljenjem sva četiri pokazivača smjera ili laganim pritiscima ("pikanjem") na papučicu kočnice

Prometna nesreća


Više informacija na HAK-u »

Zemlja Jed. Valuta Kupovni Srednji Prodajni
Australija Australija 1 AUD 5,324937 5,340960 5,356983
Kanada Kanada 1 CAD 5,231273 5,247014 5,262755
Češka Češka 1 CZK 0,276919 0,277752 0,278585
Danska Danska 1 DKK 1,021109 1,024182 1,027255
Mađarska Mađarska 100 HUF 2,449282 2,456652 2,464022
Japan Japan 100 JPY 5,556963 5,573684 5,590405
Norveška Norveška 1 NOK 0,908403 0,911136 0,913869
Švedska Švedska 1 SEK 0,824313 0,826793 0,829273
Švicarska Švicarska 1 CHF 6,261180 6,280020 6,298860
Vel. Britanija Vel. Britanija 1 GBP 9,622845 9,651800 9,680755
SAD SAD 1 USD 5,680939 5,698033 5,715127
Europska Unija Europska Unija 1 EUR 7,613594 7,636504 7,659414
Poljska Poljska 1 PLN 1,833011 1,838527 1,844043

Copyright 2011. Portal Oko

Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.