NIJE PRVI PUT

DUBROVČANIN OGORČEN AGENCIJOM ZA UTJERIVANJE DUGOVA ‘Moju kćer su zvali dok je bila u školi na nastavi i pitali gdje je tata’

Iz agencija za naplatu potraživanja najavili su, prilikom potpisivanja sporazuma s udrugom "Blokirani" sredinom ožujka, da odustaju od agresivnih metoda utjerivanja dugova, koje su uključivale i pozivanje rodbine dužnika, pa čak i njegova poslodavca.

U praksi se, međutim, kako nam tvrdi čitatelj J.M. iz Dubrovnika (podaci poznati redakciji), gotovo ništa nije promijenilo. Čitatelj navodi kako su, unatoč najavi o novim pravilima ponašanja, iz agencije B2 Kapital u nekoliko navrata nazvali njegovu maloljetnu kćer.

Prvi put kad su je kontaktirali pitajući je gdje je tata, imala je, kaže naš sugovornik, 13 godina, a danas je godinu starija. Tvrtka B2 Kapital otkupila je, inače, dug koji je čitatelj imao prema nekadašnjoj Splitskoj banci (danas OTP) i Hippo banci (Adikko banka), u ukupnom iznosu od, kako on navodi, 37.000 kuna.

Danas je taj dug narastao na 93.000 kuna!
– Premda ja od tog svog duga, odnosno glavnice, ne bježim i spreman sam to podmiriti, oni se i dalje služe neprihvatljivim metodama kako bi došli do svog cilja. Kćer su mi zvali u deset ujutro dok je bila na nastavi i pitali gdje je tata, što radi...
Ako su shvatili da su dobili dijete, ne znam zašto su nastavili s njom razgovarati. Uostalom, to su učinili premda sam ih prethodno upozorio da se tim mobitelom služi kći i da je više ne zovu. Ovakva poslovna praksa ne samo da je nepoštena, nego je vjerojatno i utuživa. U svakom slučaju, nakon što sam im poslao službeni dopis vezano uz telefonsko pozivanje moje maloljetne kćeri, odgovorili su mi kako su je izbrisali iz sustava te da je više neće kontaktirati.

Ispričali su se uz objašnjenje da njihovi kolege iz pozivnog centra ne pozivaju predmete ručno, nego to odrađuje sustav koji ne može prepoznati da se broj odnosi na moju kćer. Takvo mi je objašnjenje neprihvatljivo – govori J.M. i pokazuje ispis poziva na mobitelu djevojčice među kojima je i broj B2 Kapitala.

Naš je sugovornik, inače, agenciji za naplatu potraživanja uputio prijedlog za jednokratnom otplatom duga, ali u iznosu od 40.000 kuna, što je malo više od glavnice.
– Ponavljam da svoje dugovanje nemam namjeru negirati. Zbog stambenog kredita u švicarcima ušao sam u veliki minus na tekućim računima koje sam imao u Splitskoj banci i Hippo banci. Tada nisam imao sredstava kojima bih pokrio te minuse jer su me švicarci "ubili".

Odnedavno, međutim, ponovno plovim i kao pomorac pristojno živim. Stoga sam B2 Kapitalu ponudio podmirenje duga u iznosu od 40.000 kuna jer nemam namjeru plaćati puste kamate i troškove koje nabijaju utjerivači dugova. Znam ja kako stvari funkcioniraju – agencije otkupe dug od banaka za trećinu njegove vrijednosti, nekad i za manje od toga, a potom od dužnika traže cijeli iznos duga uvećan za kamate i ostale troškove.

Obradovalo me je kad sam prije neki dan pročitao da su, u dogovoru s "Blokiranima" i radi efikasnije naplate potraživanja, odlučili dužnicima opraštati zatezne kamate. Najavili su čak da će u određenim slučajevima pristati i na otplatu glavnice, no na moj su prijedlog odgovorili negativno.

Traže, naime, da im platim jednokratno, do 30. travnja, 65.000 kuna, te navode kako je moj dug u deset godina narastao na 93.000 kuna. Znam da je ovo utjerivanje dugova postalo legitimno, no smatram da je, unatoč tomu, vrlo drsko i na granici je s lihvarenjem – ogorčen je Dubrovčanin.

B2 Kapital: Samo najviši standardi

B2 Kapital nije u mogućnosti iznositi konkretne informacije o stanju duga svojih klijenata, budući da nam to ne dopušta Opća uredba o zaštiti podataka – odgovorili su nam iz ove agencije za naplatu potraživanja, te nastavili:
– Svakom našem klijentu pristupamo konstruktivno primjenjujući individualan pristup rješavanju dugovanja, što znači da mu nudimo mogućnost sporazumnog definiranja plana otplate dugova, imajući razumijevanja za situaciju u kojoj se našao i poštujući njegove financijske mogućnosti i osobne okolnosti.

Isto tako, kao članica norveške B2Holding ASA grupe, u našem poslovanju i komunikaciji s klijentima primjenjujemo samo najviše profesionalne i etičke standarde, te naši djelatnici nikada neće prijeći granicu pristojne i ljubazne komunikacije.

Komentiraj članak

Komentari