Dugogodišnja boljka

DUBROVČANI ĆE BITI RAZOČARANI Jeftinija usluga za domaće ugostitelje bi mogla skupo stajati

Ovo je dugogodišnja boljka nekih hrvatskih ugostitelja, koja se očito nastavlja unatoč visokim kaznama koje propisuju zakoni.

Iako je ovo specifična godina za turizam, u kojoj su posebnu pažnju dobili domaći turisti jer zbog okolnosti čine značajniji udjel prometa nego prijašnjih godina, i dalje su na snazi zakonske odredbe koje zabranjuju pružanja jeftinije usluge na temelju državljanstva – kažu u Ministarstvu turizma, odgovarajući na upit Poslovnog dnevnika o diskriminacijskoj politici cijena.

Naime, mnogi se domaći gosti hvale kako su u restoranima na Jadranu dobili popust od 25 posto na večeru samo zato jer su – domaći. No, pitanje je bi li tako reagirali da im se u nekom restoranu u inozemstvu obrok naplati za četvrtinu višu cijenu samo zato što su tamo stranci.

Riječ je, piše Poslovni dnevnik, o dugogodišnjoj boljci nekih (ne svih) hrvatskih ugostitelja, koja se očito nastavlja unatoč visokim kaznama propisanima zakonom. Zakonom o uslugama, primjerice, propisano je da se na primatelja usluga ne mogu primjenjivati diskriminirajući zahtjevi uvjetovani državljanstvom te mjestom prebivališta i boravišta. Navedena odredba se primjenjuje i na opće uvjete pristupa usluzi, koju pružatelj usluge stavlja na raspolaganje široj javnosti, osim u slučajevima kada su objektivno opravdani različiti uvjeti pristupa usluzi. Za kršenje navedene odredbe propisana je novčana kazna od 3000 do 50.000 kuna, ističu u Ministarstvu turizma.

Također podsjećaju da je Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti propisano da je u obavljanju ugostiteljske djelatnosti ugostitelj dužan istaknuti cijene usluga na hrvatskom i najmanje jednom svjetskom jeziku, na način dostupan gostima, i pridržavati se istaknutih cijena. Gostu je dužan izdati čitljiv i točan račun za svaku uslugu, s naznakom vrste, količine i cijene pruženih usluga, odnosno popusta. Kazna za kršenje ovih odredbi je od 2500 do 20.000 kn. Ako ih već nije briga za prava i sentiment gostiju, rijetko tko si u ovoj kriznoj godini može priuštiti da ostane bez 70.000 kuna zbog ovakvog gafa.

Komentiraj članak

Komentari