5 navika

Dobre navike koje mogu biti štetne

Svi su upoznati s time kako su pušenje, alkohol te masna i brza hrana veoma loši za organizam, no postoje i one svakodnevne aktivnosti poput tuširanja i spavanja koje se ne smiju 'zloupotrebljavati'.

Svakodnevno tuširanje
Iako je higijena važan faktor zdravog života pretjerano tuširanje zapravo je kontraproduktivno za našu kožu. Na površini kože postoji zaštitni masni sloj koji služi kao zaštita. Iako se on obnavlja svakodnevnim tuširanjem koža postaje nezaštićena što uzrokuje isušivanje, pucanje pa čak i infekcije.

Ako se ne možete riješiti ove navike pokušajte svaki drugi dan oprati samo intimne dijelove tijela ili se kratko istuširajte hladnom vodom i s minimalno sapuna za suhu kožu.

Spavanje 8 sati dnevno
Pravilo od osam sati sna dnevno zapravo je pogrešno jer može uzrokovati dodatni umor, razdražljivost i glavobolju. Svaka odrasla osoba je drugačija pa zbog toga količina sna potrebna za odmor varira.

Optimalna duljina sna je 6 do 7 sati, a ako nakon radnog dana osjetite umor isprobajte tehniku od 15 minuta popodnevnog drijemanja koja može zamijeniti izgubljeni sat pravog sna.

Sjedenje na zahodu
Čitanje, rješavanje križaljke, telefoniranje ili neke druge aktivnosti koje zahtijevaju sjedeći položaj tijekom obavljanja nužde mogu vas skupo koštati. Dugo boravljenje u sjedećem položaju na WC školjci nije prirodni položaj za obavljanje nužde zbog čega najviše stradavaju crijeva. To može dovesti do problema s crijevima poput hemeroida i raznih infekcija.

Za sve one koji imaju poteškoća s obavljanjem nužde preporučuje se skvrčeni položaj poput čučnja u čemu će vam pomoći podmetanje knjige ili malenog stolčića ili nekog drugog pomagala ispod stopala kako bi podigli noge.

Čišćenje
Možda zvuči neobično i kao idealna prilika da isključite usisavač, ali čišćenje nije uvijek dobro za vaše zdravlje, posebno ako preraste u opsesiju. Istraživanje je pokazalo kako žene koje svakodnevno 'trče' po kući i bjesomučno čiste imaju mnogo viši krvni tlak od onih koje to čine rjeđe ili u dogovoru s partnerom.

Ovakav problem ne proizlazi iz čišćenja kao takvog već iz konstantne brige i stresa koji je reakcija na pokušaj maksimalne kontrole i organizacije kućanskih obveza. Studija provedena na preko 3500 ispitanika dokazala je kako su problemi s dišnim putovima i astmom za čak 40 posto izraženijih kod onih osoba koje su svakodnevno izložene preparatima za čišćenje kućanstva.

Opuštanje nakon večere
Stara dobra navika: Nakon posla umorni skidamo cipele, sjedamo za stol, pojedemo večeru, zavalimo se kratko pored televizora i nakon toga ravno u krevet. Iako zvuči primamljivo ova navika može vas koštati pokojeg kilograma.

Večera sama po sebi nije loša za vas, ako se nakon nje uputite u šetnju ili vožnju biciklom, no ako se nakon toga zavalite u omiljenu pozu vaš će organizam teško probaviti brojne kalorije koje ste unijeli u tijelo.

Komentiraj članak

Komentari