Potres na web tržištu

Crne prognoze: Facebook će nestati

Menadžer hedge fonda Eric Jackson izjavio je za američku televizijsku mrežu CNBC da bi u sljedećih pet do osam godina Facebook mogao nestati baš kao što je i Yahoo! nestao. Obrazložio je zašto će se to dogoditi.

"Yahoo još uvijek zarađuje novac, to je još uvijek isplativo, još uvijek ima 13.000 zaposlenih, ali to je 10 posto od vrijednosti koju je imao 2000. godine. Za sve daljnje namjere i svrhe, on je nestao", rekao je Jackson, a prenosi ValueWalk.com.


Ovaj predsjednik tvrtke Ironfire Capital kaže da će Facebookova moć "erodirati" zbog neprestanog rasta mobilnog weba kojem se ova društvena mreža na sve načine pokušava prilagoditi.

Facebook je na burzu izašao 18. svibnja, a početna cijena dionice bila je 38 dolara. Do danas je njegova cijena pala za 28 posto na 26.90 dolara, piše Dalmacijanews

Jackson je rekao da postoje tri vrste internet kompanija. Prva generacija kojom dominiraju Google i Yahoo služila je kao web portali koji su akumulirali sadržaje na jednom mjestu. Druga generacija pripada društvenom umrežavanju (social networking), a tu očito vlada Facebook. Treća generacija internet kompanija nastoji iskoristiti prednosti mobilnog pristupa internetu, odnosno mobilne platforme.

"Kada pogledate na ove tri generacije, bez obzira na to koliko ste uspješni u jednoj generaciji, ne čini se da možete lako prevesti taj uspjeh u drugu generaciju, i to bez obzira na to koliko novaca imate u banci i bez obzira na to koliko pametni doktori znanosti rade za vas", rekao je Jackson.

Što se tiče Facebooka, on je istaknuo da "Facebook može kupiti gomilu mobilnih tvrtki, ali to je još uvijek velika, debela web stranica, a to je razlikuje od mobilnih aplikacija".

Facebook je priznao da postoji snažan izazov da zaradi novac na tržištu mobilnih platformi. Uostalom, uoči samog IPO-a iz tvrtke su izjavili: "To može negativno utjecati na naše prihode i financijske rezultate." Nakon toga slijedio je stampedo rasprodaje dionica od strane institucionalnih investitora koji su prije malih ulagača saznali ovu informaciju.

Jackson je također naveo primjer Googlea koji trenutačno nastoji proširiti svoj utjecaj na društvene mreže. 

Komentiraj članak

Facebook komentari