Registracija

Prijava

Dubrovačke ljetne igre

Bobo Jelčić: Sumnjam u obrazloženja, Prlender: Žao mi je jer projekt nije izveden do kraja

Ovogodišnje 63. Dubrovačke ljetne igre ostale su bez trećeg premijernog naslova redatelja Boba Jelčića, pod naslovom "Ustajte, djeco“ nastaloj prema prvom dijelu Dubrovačke trilogije Iva Vojnovića.

Radi se o predstavi koja bi se, prema riječima Boba Jelčića, oslanjala na tradiciju Dubrovačkih ljetnih igara i Iva Vojnovića, ali je ipak drugačija po karakteru i sadržaju. Cjelokupni projekt sastoji se od tri dijela.

"Trebala je tretirati neke od ključnih tekstova koji su vezani za Igre poput Dunda Maroja, Allnons enfants i Držićeva Hekuba, a svaka se trebala odvijati u drugom prostoru i problematizirati ga osvrćući se na tradicionalnu i suvremenu sliku“, govori redatelj Bobo Jelčić i dodaje kako se radi o problematičnoj priči o Dubrovniku danas, što je ujedno i razlog zbog čega predstava nije izvedena.

Intendant Igara Ivica Prlender kaže da projekt nije izveden jer se jednostavno za ovu sezonu nije stiglo, dok su sve ostalo medijske spekulacije.
Također, predstava se nikad službeno nije najavljivala, postojale su samo ideje i prijedlozi. Projekt, tvrdi Prlender, nije došao u završnu fazu kako bi se mogao najaviti i izvesti.

"Trebali smo definirati okolnosti za prikazivanje predstave i vidjeti ima li se novaca, ja ne bih bio toliko angažiran oko toga da ne vjerujem da je to sjajan koncept koji će se jednom realizirati“, govori Prlender i dodaje da je njemu predložena trodijelna predstava, te osim dijela u gradskoj vijećnici igralo bi se i na Gundulićevoj poljani, dok treći dio govori o Domovinskom ratu s odmakom od 20 godina.

Zanimljivo je da bi se prema zamisli autora replike vlastelina iz Vojnovićeva djela smjenjivale sa replikama aktualnih gradskih vijećnika, a jedni i drugi su odlučivali o sudbini Dubrovnika – sve bi se odvijalo u Gradskoj vijećnici.
Jelčić tvrdi da se još prije godinu dana razgovaralo o ovom projektu, obilazile su se lokacije i dogovarali detalji, a predstava bi bila nastavak nagrađivane "Radionice za pričanje, šetanje i razmišljanje“.

"Evidentna je želja i potreba uprave Igara da se bude angažiran, direktan i hrabar, ali čini se, na takav način da to slučajno, a posebno gospodi u prvim redovima ne bi zasmetalo, da se bude kritičan, ali da se nitko ne naljuti, jer to je ipak kazalište“, govori Jelčić.

Ivica Prlender, s druge strane, tvrdi da se ne boji nikakve satire, niti društvenog angažmana teatra i Dubrovačkih ljetnih igara, no ipak sve ima svoje granice.

"Vrlo intrigantna ideja, a što od njega očekivati poznavajući njegovu Radionicu za šetanje, pričanje i razmišljanje, što je jedna od najvažnijih predstava u posljednjem desetljeću, ali jadan bi bio teatar koji se osvrće na bilo koju konkretnu vlast, umjetnost treba biti društveno angažirana, a politički angažirane trebaju biti političke institucije“, govori Prlender.
Također tvrdi da mu je jako žao što se projekt nije uspio do kraja realizirati. "Ovaj projekt ima drugačiji proces nastajanja, a sve mora biti financijski i tehnički izvodljivo, ako je nekome žao što Bobo i ja to nismo zajednički stigli pripremiti onda sam to sigurno ja“, govori Prlender.

Unatoč tome, Jelčić kaže da sumnja u Prlenderova obrazloženja i kaže da mu je "pun kufer“ salonske kritičnosti i angažiranosti, čemu je kazalište u posljednje vrijeme dosta sklono.


Do iduće sezone, Jelčićeva predstava koja je trebala animirati cijeli Grad i postaviti goruća pitanja, pozornicu maknuti iz uobičajenih prostora i uložiti u novo, ostat će tek - ideja.
Datum zadnje izmjene: 14.08.2012 20:06

Povratak

Pošalji prijatelju

Dubrovačke ljetne igre

Facebook komentari

Komentari

Avatar

Prohodnost cesta


Zbog prometne nesreće na autocesti A4 Zagreb-Goričan kod čvora Komin u smjeru Varaždina (68. +300 km), vozi se jednim trakom usporeno.

Zbog jakog vjetra na dionici Jadranske magistrale (D8) između Karlobaga i Svete Marije Magdalene zabrana je za autobuse na kat, vozila s kamprikolicama i motocikle (I. skupina vozila).

Kolnici su mokri i skliski mjestimice u sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Gorskom kotaru, Lici, Slavoniji i na sjevernom Jadranu. Upozoravamo vozače da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama.

Jak vjetar povremeno usporava promet na autocesti A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić.

Otvoren je novi kolnik na autocesti A3, poslije čvora Rugvice u smjeru Zagreb Istok i autoceste A4. Privremeni prolaz koji se koristio, više se ne koristi. Zabrana prometa za sva vozila i dalje ostaje u poslovnoj zoni Zagreb Istok.

Zbog radova zatvorene su ceste:
- D2 Osijek-Vukovar između nadvožnjaka „Nemetin“ i skretanja za Zračnu luku Osijek,
- D22 Možđenec-Sudovec,
- D29 Kašina-Marija Bistrica,
- D50 Otočac-Perušić kod nadvožnjaka Janjče,
- D57 Vukovar-Orolik,
- D205 Klanjec-Dubrovčan,
- D307 Gornja Stubica-Marija Bistrica,
- ŽC6280 Dubovica-Sveta Nedjelja.

Do 25. srpnja od 8 do 18 sati, zbog razminiranja, za sav promet bit će privremeno zatvorena državna cesta D47 (Novska-Jasenovac), uz spomen područje Jasenovac, od pružnog prijelaza do naselja Jasenovac. Vozila će se propuštati svaki puni sat po 15 minuta.

Uz privremenu prometnu signalizaciju vozi se na dionicama državnih cesta:
- D1 Korenica- Debelo Brdo
- D9 Metković- Opuzen
- D25 Bunić- Ljubovo.

Naizmjence se vozi na:
- D2 od kružnog toka u Turčinu do raskrižja s Gospodarskom ulicom u Varaždinu,
- D31 od Šestak Brda do Pokupskog,
- D303 Rovinj-Rovinjsko selo,
- D45 Rogoža-čvor Kutina,
- D47 Lipik-Novska, u mjestu Jagma,
- D205 Risvica-Dubrovčan,
- D206 na dionici od Valentinova do Petrovskog i
- na D227 Šenkovec-Štrigova u naselju Prekopa, i
- Sisačka ulica u Karlovcu, izlaz iz Karlovca prema Pisarovini (D36).

Za teretna vozila zatvorene su ceste:
- D29 Marija Bistrica-Soblinec,
- D228 Jurovski Brod-Ozalj-Karlovac, u Gornjem Pokupju (za vozila iznad 15t),
- ŽC3124 Vidrenjak-Popovača-Kutina–Novska,
- ŽC3252 Novska-Borovac i
- ŽC4030 Orahovica-Kutjevo.

Zbog oštećenja mosta Cubinec do daljnjeg je zatvorena državna cesta D22 Križevci-Sveti Ivan Žabno za vozila iznad 3,5 tona nosivosti. Obilasci su: D41 prema Majurcu do skretanja za Lemeš Križevački-ŽC2212-ŽC2228-Trema-DC 22 i obratno. Za vozila ukupne mase do 3,5 tona nosivosti i ukupne širine do 2 m, privremeno se vozi preko zamjenskog mosta, a vozila se propuštaju naizmjence.

Savjeti za sigurnu vožnju


  • Planirati put i uzeti u obzir alternativne pravce. Najkraći put na karti nije nužno i najbrži.
  • Odmoriti se! Umorni vozači gube koncentraciju pa se na dužim putovanjima treba češće odmarati.
  • Provjeriti ulje, rashladnu, kočionu i tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla.
  • Provjeriti tlak u gumama, stanje i dubinu utora na njima (barem 3 mm).
  • Ponijeti nešto za jelo i (osvježavajuće) piće. Katkad putovanje traje duže od očekivanog.
  • Prije putovanja natočiti puni spremnik goriva
  • Vezati se sigurnosnim pojasom a voze li se i djeca pažljivo provjerite njihove sjedalice i sigurnosne pojaseve.
  • Prilagoditi brzinu kretanja vozila uvjetima i stanju na cesti te poštovati ograničenja brzine.
  • Uključiti radioprijamnik u sustav informiranja o stanju u prometu (RDS) kako biste saznali što se događa nacesti i izbjegli čekanja. Ili, raspitati se u HAK-u (072 777 777) o stanju na prometnicama na kojima namjeravate voziti.
  • Dobro je biti član HAK-a: Vrlo često se događa da ključevi ostanu zaključani u automobilu ili je točeno krivo gorivo, ... pozivom na 1987 - klub će vam tada pomoći na cesti!

Savjeti MUP-a i HAK-a motociklistima


  • Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu
  • Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti
  • Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti
  • Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima
  • Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično

Savjeti MUP-a i HAK-a vozačima automobila


  • Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska
  • Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”
  • Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta
  • Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu
  • Ne usporavajte bez da ste dali znak paljenjem sva četiri pokazivača smjera ili laganim pritiscima ("pikanjem") na papučicu kočnice

Prometna nesreća


Više informacija na HAK-u »

Zemlja Jed. Valuta Kupovni Srednji Prodajni
Australija Australija 1 AUD 5,283062 5,298959 5,314856
Kanada Kanada 1 CAD 5,235293 5,251046 5,266799
Češka Češka 1 CZK 0,276115 0,276946 0,277777
Danska Danska 1 DKK 1,017246 1,020307 1,023368
Mađarska Mađarska 100 HUF 2,451722 2,459099 2,466476
Japan Japan 100 JPY 5,539652 5,556321 5,572990
Norveška Norveška 1 NOK 0,909035 0,911770 0,914505
Švedska Švedska 1 SEK 0,820636 0,823105 0,825574
Švicarska Švicarska 1 CHF 6,243223 6,262009 6,280795
Vel. Britanija Vel. Britanija 1 GBP 9,604776 9,633677 9,662578
SAD SAD 1 USD 5,625939 5,642868 5,659797
Europska Unija Europska Unija 1 EUR 7,584892 7,607715 7,630538
Poljska Poljska 1 PLN 1,830243 1,835750 1,841257

Copyright 2011. Portal Oko

Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.