TUŽNA OBLJETNICA

10 godina od smrti Ivane Obad, a suđenje Marinu Čolaku i Daliboru Opačk još nije okončano

Njih obojica su se inače sudjelovali u automobilističkim utrkama, a tvrdili su da se na dan nesreće nisu utrkivali iako su vozili oko 200 kilometra na sat.

Za koji dan bit će točno 10 godina od smrti  Ivane Obad (20), a  suđenje Marinu Čolaku i Daliboru Opačku, koji su optuženi za izazivanje prometne nesreće sa smrtnom posljedicom  još nije okončano. U proteklih 10 godina donesena je jedna nepravomoćna  osuđujuća presuda koja je ukinuta, a u međuvremenu se promijenio i zakon pa za ovakve nesreće više nije nadležan općinski već županijski sud.




Ponovljeno suđenje trebalo je početi na zagrebačkom Županijskom sudu, no odgođeno je za siječanj  iduće godine jer se na raspravi nije pojavio Čolak. Njegov odvjetnik Luka Lenić je dan prije rasprave poslalo e-mail sutkinji Koraljki Bumči u kojoj je naveo da Čolak ne može doći na raspravu jer ima temperaturu. Odvjetnik je  naveo i da ni on  ne može doći na raspravu jer ima od prije zakazane rasprave na sudu u Šibeniku, piše Večernji list.

- Razumijem kakva je epidemiološka situacija i da je temperatura razlog za odlaganje rasprave.  No ne može se reći da netko samo ima temperaturu. To se mora popratiti medicinskom dokumentacijom. Pa oko odvjetnik optuženog Čolaka u sljedeća tri dana ne dostavi medicinsku dokumentaciju kojom će opravdati njegov izostanak, Čolaka će na iduću raspravu u siječnju privesti policija - više nego jasna bila je sutkinja Bumči.

A Čolak i Opačak na optuženičkoj klupi završili su zbog njihovog, slobodno bi se moglo reći neodgovornog ponašanja, koja je za posljedicu  imalo smrt mlade djevojke. Jer njih su se dvojica 5. studenog 2010. utrkivali po autocesti  A6, a usred te divljačke vožnje, kod Bosiljeva su jedan o drugog udarili. Čolak je upravljao Ferrarijem 360 Modena, a Opačak Nissanom 350 Z. Kontakt između dva vozila pri brzini od 200 kilometara na sat doveo je do toga da je Čolakov Ferrari izletio s ceste te se  nekoliko puta prevrnuo i zapalio. On je ispao  iz vozila, zadobio je ozljede glave no preživio je sudar. Ivana Obad, koja mu je bila suvozačica, na žalost nije bila te sreće. Nesretna djevojka je bila vezana sigurnosnim pojasom  te je izgorjela u  smrskanom Ferrariju. Opačak  je nakon kontakta dva automobila koji je Ferrari izbacio s ceste vozio još nekih 150 metara prije no što se uspio zaustaviti.

 

I Čolak i Opačak  su na prethodnom suđenju nijekali krivnju, a  tijekom tog postupka,  na jednoj od rasprava, osam godina od nesreće sudski  je vještak  ustvrdio da Čolak i Opačak divljali po cesti, no da to divljanje nije bio uzrok nesreće. Njih obojica su se inače sudjelovali u automobilističkim utrkama, a tvrdili su da se na dan nesreće nisu utrkivali iako su vozili oko 200 kilometra na sat.  Optužnicu je godinu i pol nakon nesreće podiglo ODO  Karlovac i tada počinju muke po optužnici  jer je tužiteljstvo tražilo dodatna vještačenja, nezadovoljno onim koje je napravljeno. 

Spis je u međuvremenu iz Karlovca delegiran u Zagreb, a suđenje je počelo  u studenom 2013. Zbog kontradiktornih iskaza i čak pet vještačkih nalaza sud je dijelio packe tužiteljstvu, tražeći od njih da poprave optužnicu, da je usuglase  s nalazima vještačenja. Na koncu  su Čolak i Opačak u prosincu 2015. osuđeni svaki na po tri godine zatvora, a  bilo im je zabranjeno i upravljanje automobilom na godinu dana. No tu je presudu  u rujnu 2018. ukinuo Županijski sud u Rijeci, smatrajući da je sud prekoračio svoje  ovlasti  navevši nešto čega nije bilo u činjeničnom opisu optužnice, čime je, prema stavu Županijskog   suda u Rijeci proširio optužbe. Spis je vraćen Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu, no u međuvremenu se promijenio, pa će se Čolaku i Opačku  zbog te stravične nesreće sada suditi na zagrebačkom Županijskom sudu.

 
 

Komentiraj članak

Komentari