Registracija

Prijava

Spotakla se o vlastiti nepotizam

Kad smo mi imali doušnike, svijet još nije bio ni čuo za mobilnu telefoniju

Povijesna fascinacija Hrvata, zvana prošlost u sadašnjosti, ima posebno mjesto. Nebrojeni pismeni Hrvati, valjda sigurni, da će budućnost doć' i bez našeg poziva, najradije se do krvi bore perima za svoju istinu o prošlosti. Vječno će živjet' partizani, ustaše, četnici, domobrani, škripari i ostali junaci, na koje će vazda dio nas bit' ponosan, a dio će se pitat', kad' ćemo ih ostavit' da počivaju u miru. I okrenut' se budućnosti, ako ne radi sebe, ono radi djece i unuka.

Sad', kad smo se pomirili s poskupljenjem struje, doznali smo, da k'o i vazda, plaćamo nelikvidnost HEP-a, a ne povećanu cijenu energenata na svjetskom tržištu. A oni su lani neđe izgubili tristo milijuna kuna. Za kaznu će im Vlada naredit' bušenje Viline špilje i građenje hidroelektrane Ombla. Tako će i u buduće imat' razlog za poskupljenje.

Nakon što je likvidirano brodogradilište u Kraljevici, najavljen je obračun u Vodoprivredi, Hrvatskim šumama i Autocestama, izgleda da tranzicija još nije završena. Ostalo je još nešto zaposlenih

Ako se ovako nastavi, usfalit' će nam u medijima prigodnih govora prigodom ritualnih otvaranja novih proizvodnih pogona, autoputeva, porinuća brodova i sličnih svečanosti rezanja vrpci. Na kraju će, direktori bolnica, u svojim rodilištima, našim važnim političarima, na gvantijeri s kušinom, donosit'  škarice, a oni će puni optimizma i s pobjedničkim osmijehom, pristupit' svečanom presijecanju pupčanih vrpci  našim budućim glasačima. Zamišljam kako kamere zuje, a novorođenčići oduševljeno vrište, k'o da su već bili na izborima. Tako mali, a već imaju stav prema politici.

A gospar guverner, neće još dugo guvernat' skladištem solada Hrvatske, popularno zvanim Hrvatska narodna banka. Vlada misli, da se je čovjek umorio teško radeći. Govore, da mu hvala, da je bio jako dobar i da bi ga svakome preporučili. Ali imaju oni zamjenu sa klupe rezervnih guvernera. Takvih stručnjaka k'o što su naši, malo je u svijetu. Sve sami profesionalci. Samo što su im rezultati nešto slabašni. Sjetio sam se prastaroga vica, kad' je Mare s Brgata prodavala tovara, pa ga pohvalila, kako je  dobar, jako pametan, voli ljude i oni njega, ima dobar apetit. Jedino ga malo bole noge, pa nije baš za nošenje tereta.

Ljubitelji Emisije za selo, u svemu vide šporku politiku, i tvrde kako  samo blesav ne vidi, da je guverner kriv za bogate žetve banaka i uvoznika hrane.

I da, ni jedni ni drugi nisu ni orali ni kopali. A ni sijali nisu oni – nego mi. Većina Hrvata, na prošlim izborima, nije nimalo sumnjala, da će nova vlast opravdat' njihovo povjerenje. Za uzvrat Vlada, zbog statistike zbraja gubitke državnih poduzeća i javnih ustanova, a Porezne inspektore šalje na pučanstvo. Zbog ničim izazvane sumnje u poštenje onih, koji su im dali glas na izborima. Porezni inspektori su krenuli u lov na kupce, koji pri izlasku iz butige moraju pokazat' račun. Nova prijetnja kupcima, koji moraju čuvat' račun od sladoleda, jer će u protivnom polizat' i kaznu od 50 kuna, protuzakonita je, ali to nikoga ne brine. Jer vlast tako regrutira svoje doušnike  među građanima.

A na tom smo poslu dobri. Kad smo mi imali doušnike, svijet još nije bio ni čuo za mobilnu telefoniju!

Ministarstvo Zaštite okoliša i prirode, mada mnogima izgledalo egzotično, nije baš ispalo spokojno, mirno i nagradno utočište za zaslužne činovnike i ambiciozne žene. Dokaz tome su i prijetnje ugrozi života ministrici štovateljici crne garderobe. Neki misle, da su joj prijetili  obijesni kolekcionari pet ambalaže iz kontejnera, a drugi, da se crno pisalo mafijaško - ambalažnom kartelu, kojemu su propali milijunski poslovi. Idu čak toliko daleko, da kažu, kako se neki dan posklizla na namjerno postavljene kore od banane. Jer to je bilo prvo upozorenje. Novi njezin pad, na sreću, nije bio izazvan atentatom. Spotakla se na vlastiti nepotizam. Traži se nova ministrica.

Naš župan je jako nesretan, što suparnička stranka na vlasti neće gradit' Pelješki most. A njegovi  bi ga stranački 'graditelji', sigurno bili subito dovršili, da smo ih izabrali. Jer, i solada zasigurno ima, ali ih možda nova vlast nije preuzela tijekom primopredaje. Za to bi bilo korisno, da nam otkriju moguće skladište uvrećenih solada, pa da nastavimo gradnju. Jer mi smo svi za MOST. Naročito oni, što su za lijepe solde kupili hektare nasada drače oko mosta. Ni Pelješčani nisu sretni što su izgubili most. Ali će zato dobit' nove trajekte i grmljavinu tisuća kamiona. Eto, sve bi se to izbjeglo, kad' bi se našli oni soldi. Onda nam ne bi trebalo prosvjedovat' izlaskom na ulice, na što nas poziva naš župan. Šuška se, da mu je to savjetovala nova savjetnica, bivša šefica Destinacijskoga menagementa. Eee, ma su  onda ovi na vlasti rekli, kako on ne smije pozivat' ljude na ulice. Što ne bi smio? Svi ćemo izić' na ulice i kafiće. Ako nam plati piće.

Prema ocjeni Ministarstva obrazovanja, a posredovanjem našeg gradonačelnika, nezapaženo je proš'o afirmativni napis, da je dubrovačko školsko obrazovanje najbolje u Hrvatskoj. Dva posto građana ove zemlje, zbog nepismenosti nije ga moglo pročitat', pedeset posto čitatelja, zbog štednje, ne kupuje novine, a ostalih 48 posto, koji kupuju, ne čitaju vijesti iz kulture i obrazovanja.

Jedan mi stari Lapađanin kaže, da ne vidi dobro bez očala. A kad stavim očale, govori on, ne vidim - ništa dobro. Pa me pita, jeli 'vrtuljak' u Lapadu fatamorgana, ili bliska budućnost. Meni se učinilo k'o bliska budućnost, a jedino  me malo brinu oni čuveni zglobni autobusi. Ali dok oni ne dođu, do tad' ću i ja bit' stari Lapađanin, kojemu je i budućnost - fatamorgana.

A kakav pogled na budućnost imaju Hrvati u, 'najlipšem gradu na svitu', mogli smo doznat' u subotu. Neki, proeuropski orijentirani građani, nisu vidjeli ništa neobično u manifestaciji ponosnih geyeva. To je naša čeljad, ista k'o i mi, samo malo drugačija. Oni pak probalkanski misle, da kad' kašlješ, moraš stavit' ruku na usta i okrenut' glavu, a ne impeštavat' sve oko sebe. Pa su njih, uz pomoć milijuna kuna i devetsto policajaca uvjerili da ostanu doma. 

Razinu značaja ove smotre, podigli su i visoki dužnosnici Hrvatske vlade, skupa s njihovim excelencijama, inozemnim diplomatima. I tako... to…  ali, ovi zločesti, dežurni kritičari, osim što križem i tamjanom tjeraju sotonu, kažu i to, da je ministrima putovanje u Split, nekako draže nego ono u Bleiburg. Ma 'ko bi narodu ugodio.

 

Mario Klečak

 

 

 

                             

        


Datum zadnje izmjene: 17.06.2012 11:03
Sve o temi:

Povratak

Pošalji prijatelju

Spotakla se o vlastiti nepotizam

Facebook komentari

Komentari

Avatar

Prohodnost cesta


Mokrih i skliskih kolnika ima u Istri, Hrvatskom primorju, Gorskom kotaru, Dalmaciji i Lici, a mjestimice u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Zbog velike količine vode na cestama u Zadru i Zadarskoj županiji, treba voziti opreznije.

Jak vjetar povremeno usporava vožnju i na autocestama:
- A6 Rijeka-Zagreb između čvora Kikovica i tunela Tuhobić,
- A1 između čvorova Skradin i Šestanovac te Vrgorac i Karamatići,
- A10 između čvorova Čarapine i Ploče.

Promet je srednje gust na autocesti A1 između Zagreba i Karlovca u smjeru Zagreba, riječkoj obilaznici i Krčkom mostu. Na naplati Lučko, na izlazu s autoceste u smjeru Zagreba, kolona je duga 1km, dok na ulazu nema dužih čekanja.

Pojačan je promet duž Jadranske magistrale (D8) na prilazima turističkim središtima posebno na ulazu u Šibenik, Zadar, Split, Omiš , Makarsku i Dubrvonik gdje su mogući povremeni zastoji, kao i u trajektnim pristaništima prema Cresu, Rabu i Pagu te trajektnim lukama Zadar i Split.

Na ulazu u Dubrovnik iz smjera Župe dubrovačke vozi se u koloni dugoj par kilometara.

Na cestama u gorju i duž Jadranske magistrale (D8) mogući su odroni zemlje i kamenja.

Vozače upozoravamo da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama, održavaju sigurnosni razmak između vozila te ih podsjećamo da u uvjetima smanjene vidljivosti (oblačno vrijeme, magla, jaki i povremeni pljuskovi kiše itd.) voze sa uključenim dnevnim ili kratkim svjetlima.

Zbog radova zatvorene su ceste:
- D2 Osijek-Vukovar između nadvožnjaka „Nemetin“ i skretanja za Zračnu luku Osijek,
- D22 Možđenec-Sudovec,
- D29 Kašina-Marija Bistrica,
- D50 Otočac-Perušić kod nadvožnjaka Janjče,
- D25 Korenica-Gospić (od 08,00 do 18,00 sati),
- D57 Vukovar-Orolik,
- D205 Klanjec-Dubrovčan,
- D307 Gornja Stubica-Marija Bistrica i
- ŽC6280 Dubovica-Sveta Nedjelja.

Uz privremenu prometnu signalizaciju vozi se na dionicama državnih cesta:
- D1 Korenica-Debelo Brdo,
- D9 Metković-Opuzen i
- D303 Rovinj-Rovinjsko Selo.

Od 8 do 18 sati, zbog radova zatvara se D25 Korenica-Gospić (do 6. kolovoza 2014. god.). Obilazak: Korenica D1-Udbina-D522-Gornja Ploča-Lovinac-D50-Gospić.

Zbog loših vremenskih uvjeta do daljnjeg se odgađa sanacija pješačkog mosta (nathodnika) kod ulaza 1 u Nacionalni Park Plitvička Jezera na ŽC5201 Selište Drežničko-Prijeboj, vozi se nesmetano.

Naizmjence se vozi na:
- D2 od kružnog toka u Turčinu do raskrižja s Gospodarskom ulicom u Varaždinu,
- D31 od Šestak Brda do Pokupskog,
- D45 Rogoža-čvor Kutina,
- D47 Lipik-Novska, u mjestu Jagma,
- D205 Risvica-Dubrovčan,
- D206 na dionici od Valentinova do Petrovskog,
- na D227 Šenkovec-Štrigova u naselju Prekopa i
- Sisačka ulica u Karlovcu, izlaz iz Karlovca prema Pisarovini (D36).

Za teretna vozila zatvorene su ceste:
- D29 Marija Bistrica-Soblinec,
- D228 Jurovski Brod-Ozalj-Karlovac, u Gornjem Pokupju (za vozila iznad 15t),
- ŽC3124 Vidrenjak-Popovača-Kutina–Novska,
- ŽC3252 Novska-Borovac i
- ŽC4030 Orahovica-Kutjevo.

Zbog oštećenja mosta Cubinec do daljnjeg je zatvorena državna cesta D22 Križevci-Sveti Ivan Žabno za vozila iznad 3,5 tona nosivosti. Obilasci su: D41 prema Majurcu do skretanja za Lemeš Križevački-ŽC2212-ŽC2228-Trema-DC 22 i obratno. Za vozila ukupne mase do 3,5 tona nosivosti i ukupne širine do 2 m, privremeno se vozi preko zamjenskog mosta, a vozila se propuštaju naizmjence.

Otvoren je novi kolnik na autocesti A3 Bregana-Lipovac poslije čvora Rugvice u smjeru Zagreb Istok i autoceste A4 Zagreb-Goričan. Privremeni prolaz koji se koristio, više se ne koristi. Zabrana prometa za sva vozila i dalje ostaje u poslovnoj zoni Zagreb Istok.

Savjeti za sigurnu vožnju


  • Planirati put i uzeti u obzir alternativne pravce. Najkraći put na karti nije nužno i najbrži.
  • Odmoriti se! Umorni vozači gube koncentraciju pa se na dužim putovanjima treba češće odmarati.
  • Provjeriti ulje, rashladnu, kočionu i tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla.
  • Provjeriti tlak u gumama, stanje i dubinu utora na njima (barem 3 mm).
  • Ponijeti nešto za jelo i (osvježavajuće) piće. Katkad putovanje traje duže od očekivanog.
  • Prije putovanja natočiti puni spremnik goriva
  • Vezati se sigurnosnim pojasom a voze li se i djeca pažljivo provjerite njihove sjedalice i sigurnosne pojaseve.
  • Prilagoditi brzinu kretanja vozila uvjetima i stanju na cesti te poštovati ograničenja brzine.
  • Uključiti radioprijamnik u sustav informiranja o stanju u prometu (RDS) kako biste saznali što se događa nacesti i izbjegli čekanja. Ili, raspitati se u HAK-u (072 777 777) o stanju na prometnicama na kojima namjeravate voziti.
  • Dobro je biti član HAK-a: Vrlo često se događa da ključevi ostanu zaključani u automobilu ili je točeno krivo gorivo, ... pozivom na 1987 - klub će vam tada pomoći na cesti!

Savjeti MUP-a i HAK-a motociklistima


  • Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu
  • Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti
  • Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti
  • Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima
  • Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično

Savjeti MUP-a i HAK-a vozačima automobila


  • Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska
  • Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”
  • Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta
  • Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu
  • Ne usporavajte bez da ste dali znak paljenjem sva četiri pokazivača smjera ili laganim pritiscima ("pikanjem") na papučicu kočnice

Prometna nesreća


Više informacija na HAK-u »

Zemlja Jed. Valuta Kupovni Srednji Prodajni

Copyright 2011. Portal Oko

Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.