Registracija

Prijava

Nema ni sapuna

ŠOKANTNA DIJAGNOZA: U Dubrovačkoj općoj bolnici nikad gori uvjeti, ugroženi i ljudski životi

U dubrovačkoj općoj bolnici vlada potpuni kaos zbog nestašice lijekova ali i svega drugoga sanitetskoga materijala, neophodnog za rad. To je za naš portal potvrdio jedan od liječnika te Bolnice, koji je iz razumljivih razloga želio ostati anoniman. Javnost je upoznata sa činjenicom kako, zbog ogromnih nagomilanih dugovanja veledrogerijama, dalmatinskim bolnicama, među kojima je i ova u Dubrovniku, nisu isporučene dovoljne količine lijekova. No, nitko nije mogao niti pretpostaviti kako je stanje sa lijekovima, sanitetskim i drugim materijalom, baš ovako alarmantno. “Ne možete zamisliti u kakvim uvjetima rade liječnici i drugo osoblje OB Dubrovnik“, kazao nam je naš sugovornik.

PIŠE: Ivica Granić

'Radimo u nemogućim i neljudskim uvjetima, ovo stanje je alarmantno, vjerujte kako su u pitanju čak i ljudski životi' rekao nam je liječnik.

Ravnatelj dubrovačke Opće Bolnice, Branko Bazdan, izjavio je prošloga tjedna kako se radi samo po tzv. hitnom režimu, tako da medicinsku pomoć dobivaju samo oni bolesnici kojima je žurno potrebna i oni koji se liječe od ozbiljnih kroničnih bolesti. Iako je tada naglasak stavljen na nestašicu lijekova, među kojima su primjerice i oni za karcinome, situacija koja nije poznata javnosti umnogome je gora.

Liječnicima u dubrovačkoj bolnici nedostaju osnovni materijali za rad. Kako doznajemo, nema čak niti sterilnih gazi, nema medicinskog konca, higijenskih rukavica pa čak niti sapuna.

'Nemamo doslovno ničega. Nemamo čime šivati pacijente, nemamo čime ruke oprati. Ovakvo stanje ne pamtim otkad radim kao liječnik, a to je dugi niz godina. Nikad, baš nikada, nije bila ovakva katastrofalna situacija u dubrovačkoj bolnici,' tvrdi naš izvor.

Ravnatelj OB Dubrovnik Branko Bazdan

Tako da je teško povjerovati riječima ravnatelja Bazdana kako se radi samo po tzv. hitnom režimu. Bojimo se kako je dovedeno u pitanje i najosnovnije, dakle, najprimarnije funkcioniranje Bolnice, pa čak i skrb za pacijente u hitnim slučajevima.  

Da stvar bude kompliciranija, u ovom slučaju i opasnija, u Dubrovniku je za vrijeme trajanja ljetnje sezone posao liječnika doslovno utrostručen, čak i bez, recimo to tako, redovitih izvanrednih situacija. Ne dao Bog da se na području Dubrovačko – neretvanske županije dogodi tragedija poput one kada je u prometnoj nesreći stradao autobus pun čeških turista. Tragediju takvih razmjera, čak niti mnogo manju, dubrovačka opća bolnica, u ovom momentu, definitivno ne bi mogla podnijeti.

Ne dao Bog ovakvih "scena" na području Dubrovačko-neretvanske županije

Javnost se stoga s pravom pita: Kako je moguće da je netko dozvolio baš ovakvo katastrofalno stanje i ugrozu ljudskih života? Nema nikakve dvojbe kako odgovorne treba tražiti na raznim stranama: Od nekadašnjeg Ravnatelja Vlahušića, koji je Bolnici u amanet ostavio 15-ak milijuna eura duga, pa preko osnivača i vlasnika Bolnice, Dubrovačko – neretvanske županije,  na koncu i nekoliko “garnitura“ vodstva dubrovačke bolnice. Svatko na svoj način, oni su odgovorni za ovo katastrofalno stanje, koje, zahvaljujući dragom Bogu, dobrim liječnicima i ostalom osoblju, još uvijek nije rezultiralo nečijom smrću.  

Ovim putem apeliramo na Vladu koja novce šakom i kapom dijeli na sve strane, zatim Županiju kao osnivača i vlasnika, pa čak i na grad Dubrovnik kojega vodi upravo bivši Ravnatelj OB Dubrovnik, da prema ovom problemu ne ostanu inferiorni i sa strane. Jer, ljudski život nema cijenu! Ili kod nas možda ipak ima? Naredni dani će pokazati koji je odgovor točan!

Ivica Granić

Datum zadnje izmjene: 01.08.2012 00:33

Povratak

Pošalji prijatelju

Nema ni sapuna

Facebook komentari

Komentari

Avatar

Prohodnost cesta


Zbog prometne nesreće na autocesti A1 između čvorova Posedarje i Zadar 2 (252. +900 km) u smjeru Splita, vozi se usporeno jednim trakom.

Jak vjetar povremeno puše na dionici autoceste A6 Rijeka-Zagreb od Kikovice do tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenje brzine 80km/h.

Magla smanjuje vidljivost na autocesti A1 između tunela Mala Kapela i čvora Otočac.

Na cestama u gorju i duž Jadranske magistrale (D8) mogući su odroni zemlje i kamenja.

Na autocesti A1 kroz tunele Mala Kapela i Grič promet teče dvosmjerno, jednom tunelskom cijevi uz ograničenje brzine, zbog radova.

Zbog izvanrednih radova na autocesti A6 Rijeka-Zagreb u tunelu Veliki Gložac u smjeru Rijeke, promet teče usporeno, uz privremenu regulaciju.

Zbog radova na predjelu Dubci, bit će zatvorena dionica Jadranske magistrale (D8), Omiš-Dubci, u

• petak, 25.04.2014.g. od 08:30 do 20:00 sati,
• subota, 26.04.2014.g. od 08:30 do 20:00 sati,
• nedjelja, 27.04.2014.g. od 06:30 do 20:00 sati.

Obilazni pravci su:

• za sav promet: D70 (Omiš-Blato n/C) – Ž6263 (Blato n/C-Šestanovac) – D39 (Šestanovac-Dubci);
• za lokalni promet: Ž6166 (Omiš-Slime) – D39 (Slime-Dubci).

Također, za sav tranzitni promet od Splita prema Makarskoj (i obrnuto) preporuča se korištenje pravca D1 (Split-Dugopolje) - A1 (Dugopolje-Zagvozd) - D532 (Zagvozd-Tunel Sv.Ilija-Baško Polje).

Zbog radova zatvorene su ceste:
- D512 Makarska-Ravča na predjelu Stupica,
- D22 Možđenec-Sudovec i Križevci-Sveti Ivan Žabno,
- D30 dio Zagrebačke ulice u Petrinji,
- D57 Vukovar-Orolik,
- D205 Klanjec-Dubrovčan,
- D307 Gornja Stubica-Marija Bistrica i
- Sisačka ulica u Karlovcu, izlaz iz Karlovca prema Pisarovini (D36).

Naizmjence se vozi:
- na D1 Korenica-Debelo Brdo
- na D2 od kružnog toka u Turčinu do raskrižja s Gospodarskom ulicom u Varaždinu.
- na Jadranskoj magistrali kod Draga, kroz Duće, kod Drvenika, Zaostroga i Podaca, između Slanog i Trstenog i u mjestu Soline ( Dubrovačko- neretvanska županija).
- na D25 Bunić-Ljubovo,
- D205 Risvica-Dubrovčan,
- D206 na dionici od Valentinova do Petrovskog i
- na D227 Šenkovec-Štrigova u naselju Prekopa.

Za teretna vozila zatvorene su ceste:
- D29 Marija Bistrica-Soblinec,
- D228 Jurovski Brod-Ozalj-Karlovac, u Gornjem Pokupju (za vozila iznad 15t),
- ŽC3124 Vidrenjak-Popovača-Kutina–Novska,
- ŽC3252 Novska-Borovac i
- ŽC4030 Orahovica-Kutjevo.

U promet se uključuje sve veći broj motociklista i biciklista stoga pozivamo ostale sudionike u prometu na pojačan oprez i da obavezno provjeravaju „mrtvi kut“. Upozoravamo motocikliste i bicikliste da na kolniku još uvijek mjestimice ima pijeska i šljunka, posebice na cestama kroz gorska područja te da voze u skladu sa prometnim propisima.


Savjeti za sigurnu vožnju


  • Planirati put i uzeti u obzir alternativne pravce. Najkraći put na karti nije nužno i najbrži.
  • Odmoriti se! Umorni vozači gube koncentraciju pa se na dužim putovanjima treba češće odmarati.
  • Provjeriti ulje, rashladnu, kočionu i tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla.
  • Provjeriti tlak u gumama, stanje i dubinu utora na njima (barem 3 mm).
  • Ponijeti nešto za jelo i (osvježavajuće) piće. Katkad putovanje traje duže od očekivanog.
  • Prije putovanja natočiti puni spremnik goriva
  • Vezati se sigurnosnim pojasom a voze li se i djeca pažljivo provjerite njihove sjedalice i sigurnosne pojaseve.
  • Prilagoditi brzinu kretanja vozila uvjetima i stanju na cesti te poštovati ograničenja brzine.
  • Uključiti radioprijamnik u sustav informiranja o stanju u prometu (RDS) kako biste saznali što se događa nacesti i izbjegli čekanja. Ili, raspitati se u HAK-u (072 777 777) o stanju na prometnicama na kojima namjeravate voziti.
  • Dobro je biti član HAK-a: Vrlo često se događa da ključevi ostanu zaključani u automobilu ili je točeno krivo gorivo, ... pozivom na 1987 - klub će vam tada pomoći na cesti!

Savjeti MUP-a i HAK-a motociklistima


  • Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu
  • Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti
  • Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti
  • Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima
  • Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično

Savjeti MUP-a i HAK-a vozačima automobila


  • Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska
  • Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”
  • Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta
  • Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu
  • Ne usporavajte bez da ste dali znak paljenjem sva četiri pokazivača smjera ili laganim pritiscima ("pikanjem") na papučicu kočnice

Prometna nesreća


Više informacija na HAK-u »

Zemlja Jed. Valuta Kupovni Srednji Prodajni
Australija Australija 1 AUD 5,095152 5,110483 5,125814
Kanada Kanada 1 CAD 4,983479 4,998474 5,013469
Češka Češka 1 CZK 0,276730 0,277563 0,278396
Danska Danska 1 DKK 1,017079 1,020139 1,023199
Mađarska Mađarska 100 HUF 2,463930 2,471344 2,478758
Japan Japan 100 JPY 5,366255 5,382402 5,398549
Norveška Norveška 1 NOK 0,918065 0,920827 0,923589
Švedska Švedska 1 SEK 0,837033 0,839552 0,842071
Švicarska Švicarska 1 CHF 6,224345 6,243074 6,261803
Vel. Britanija Vel. Britanija 1 GBP 9,224248 9,252004 9,279760
SAD SAD 1 USD 5,492387 5,508914 5,525441
Europska Unija Europska Unija 1 EUR 7,594323 7,617175 7,640027
Poljska Poljska 1 PLN 1,812704 1,818158 1,823612

Copyright 2011. Portal Oko

Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.